Rusza przebudowa ulicy Jagiellońskiej. Koniec prac już we wrześniu

red
Udostępnij:
11. maja podpisana została umowa na przebudowę ul. Jagiellońskiej. Wartość umowy to kwota 5 998 815,94 zł brutto. Prace zakończą się w ciągu 4 miesięcy od dnia przekazania placu budowy, który został wyznaczony na koniec maja.

Fontanna w centralnym punkcie, ławeczki, stojaki rowerowe, nowa zieleń i ruch uspokojony. Ulicę Jagiellońską i plac Zamenhofa czeka gruntowna przemiana.

Przypominamy, że na ulicy Jagiellońskiej planowane jest wykonanie nowej konstrukcji jezdni z kostki kamiennej granitowej, szarej 15×30 cm, układanej na styk oraz chodniki z dużych płyt granitowych, szarych 30×50 cm, także układanych na styk.

Obowiązywać będzie strefa ruchu „30”, dzięki czemu pieszy będzie mógł przekraczać jezdnię w dowolnym miejscu. Przebudowana zostanie także jezdnia w rejonie skrzyżowań oraz w rejonie „sugerowanych” przejść dla pieszych.

Taka będzie nowa Jagiellońska. Co sądzą szczecinianie?

W ramach zmian miejsca do parkowania zaprojektowane zostały po jednej stronie jezdni, jako zatoki postojowe do parkowania prostopadłego, a z drugiej strony do parkowania równoległego. W miejscach narażonych na nieprzepisowe parkowanie pojazdów wykonane zostaną słupki zabezpieczające

Plac Zamenhofa zostanie przebudowany w taki sposób, aby priorytetowym był ruch pieszy. Jezdnia zostanie poprowadzona łukowo, okalając obszerny deptak będący przedłużeniem Deptaku Bogusława. W obrębie nowej części przewidziano miejsca do rekreacji - ławki i donice z zielenią i niewielką fontannę.

Fontanna wykonana będzie w postaci podziemnej betonowej niecki, przykrytej płytami kamiennymi. Efekt wizualny pierwszego obrazu wodnego tworzony zostanie poprzez centralnie umieszczoną dyszę wieloobrazową bijącą wodą na wysokość do 3,0 m i średnicę do 4,0 m. Oświetlenie obrazu wodnego realizowane będzie za pomocą 4 reflektorów ze światłem ledowym. Efekt wizualny drugiego obrazu wodnego tworzony będzie poprzez 24 dysze strumieniowe, bijące wodą na wysokość do 1,5 m, umieszczone na planie koła. Tę cześć będą oświetlać 24 reflektory LED.

Na wysokości połączenia ulic Monte Cassino i Rayskiego przewidziany został przystanek autobusowy z krawężnikiem wyniesionym o wysokości 16 cm, zapewniającym swobodne wsiadanie i wysiadanie z pojazdu.

O wprowadzanych zmianach w organizacji ruchu w związku z prowadzonymi pracami, będziemy informować na bieżąco.

Zobacz także: Ulica Jagiellońska w Szczecinie

Posejdon będzie nowoczesnym sercem Szczecina [ZDJĘCIA]

W weekend nasz fotoreporter Andrzej Szkocki odwiedził szczecińskie kluby. Zobaczcie, jak bawili się szczecinianie w Grey Clubie i Lulu.Zobacz także: Record Store Day 2017 w Szczecinie

Szalony weekend w szczecińskich klubach. Zobacz zdjecia z Lu...

Gs24.pl

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Andrzej
W dniu 16.05.2017 o 19:35, Jędruś napisał:

Są ważniejsze sprawy niż niszczenie dobrych ulic. Tym miastem rządzi banda głupców i pijanych użytkowników deptaka bogusława.

Mam podobne odczucia, wielu moich znajomych również.

S
Sz
W dniu 16.05.2017 o 18:24, Piotr napisał:

A na jakiej podstawie piesi będą mieli prawo przekraczaj jezdnie w każdym miejscu? Czyżby wprowadzili strefę zamieszkania? 

To chyba odpowiedź na to że w Europie separuje się ruch samochodowy od pieszego na deptakach aby poprawić bezpieczeństwo.

z
zs

To dziwne, projekt tej przebudowy krytykowany jest od samego początku przez mieszkańców miasta a ich postulaty są ignorowane przez wszystkich, dokładnie przez wszystkich decydentów i projektanta.

Już pierwsza przebudowa skomplikowała ( wprowadzenie ruchu jednokierunkowego) komunikację w rejonie ulic przyległych.

T
Tomek

No comment  :D Ale jaja :) :D

J
Jędruś

Są ważniejsze sprawy niż niszczenie dobrych ulic. Tym miastem rządzi banda głupców i pijanych użytkowników deptaka bogusława.

P
Piotr

A na jakiej podstawie piesi będą mieli prawo przekraczaj jezdnie w każdym miejscu? Czyżby wprowadzili strefę zamieszkania? 

i
inf

generalnie  w  Szczecinie  modernizacja ulic   to jest  perfumowanie  szamba,  każda  inna  ulica i  tak  przejmie  to  natężenie  ruchu. Jeszcze  ul. Wojska  Polskiego   przewężona   i   kicha   totalna.  To   miasto  które  jest   1/3   aglomeracji  Poznania    i   1/4  Wrocławia   będzie  totalnie   zablokowane. Trzeba  w   tempie  kosmicznym  budować  podziemne  garaże  co najmniej   5  w samym  centrum. paa

x
xxxxx

Nie lubie wdychać spalin aut stojących w korku więc nigdy tam nie pójdę na spacer.  Proponuje projektantowi tej głupoty iść tam w godzinach szczytu i "dotlenić" się spalinami bo na to tylko zasługuje.

Dodaj ogłoszenie