Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rusza budowa obwodnicy Barlinka

Jarosław Dziedzic
Nowy odcinek drogi będzie miał szerokość jezdni do 7 metrów z poboczami szerokości 1,5 metra, co niewątpliwie podniesie komfort jazdy. Miasto zyska także dwa nowe ronda oraz wiadukty nad ulicami Tunelową i Ogrodową.
Nowy odcinek drogi będzie miał szerokość jezdni do 7 metrów z poboczami szerokości 1,5 metra, co niewątpliwie podniesie komfort jazdy. Miasto zyska także dwa nowe ronda oraz wiadukty nad ulicami Tunelową i Ogrodową. Fot. Skanska
Rozpoczęły się prace związane z budową obwodnicy Barlinka. W ciągu niemal roku firma Skanska zbuduje nową trasę, a pierwsi kierowcy będą mogli z niej skorzystać jesienią 2018 r. Wartość robót realizowana na zlecenie Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich to blisko 17 mln zł brutto.

Obwodnica ma połączyć dwie drogi wojewódzkie przebiegające przez miasto Barlinek: drogę nr 151 (na odcinku ul. Pełczyckiej) z drogą nr 156 (przy skrzyżowaniu ulic 21 Sierpnia i Szosy do Lipian). Inwestycja poprawi przede wszystkim układ komunikacyjny miasta, odciąży ruch w jego centrum i podniesie poziom bezpieczeństwa. Nowy odcinek drogi będzie miał szerokość jezdni do 7 metrów z poboczami szerokości 1,5 metra, co niewątpliwie podniesie komfort jazdy. Miasto zyska także dwa nowe ronda oraz wiadukty nad ulicami Tunelową i Ogrodową.

Będzie znacznie bezpieczniej. Pojawią się nowe chodniki i przejścia dla pieszych, powstaną niezbędne zjazdy oraz elementy spowalniające ruch. Dodatkowo, wykonawca inwestycji zainstaluje nowe oświetlenie i oznakowanie, a także ekrany akustyczne, aby ograniczyć hałas generowany przez przejeżdżające pojazdy.

Od 17 października br. na ulicach 31 Stycznia, Dworcowej, Fabrycznej oraz Pełczyckiej zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu, która nie będzie powodowała większych utrudnień w poruszaniu się pojazdów. Sprowadzać się będzie jedynie do lokalnych zawężeń pasów ruchu lub wyłączeń ciągów pieszych.

- W najbliższym okresie pełną parą ruszą roboty budowlane z zakresu rozbiórek i robót przygotowawczych. W późniejszym terminie będziemy prowadzić roboty ziemne i konstrukcyjne, w tym także podziemne - informuje Marcin Narolewski, dyrektor kontraktu, Skanska. - Większe utrudnienia rozpoczną się na przełomie października i listopada, kiedy to w obrębie istniejącego wiaduktu kolejowego na ulicy Ogrodowej zacznie obowiązywać całkowity zakaz ruchu, zarówno dla pojazdów jak i pieszych. W związku z tymi utrudnieniami zostanie wprowadzony objazd - dodaje.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński