Ruch to jest życie!

Materiał informacyjny NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA
Udostępnij:
Ludzie aktywni fizycznie są zdrowsi i żyją dłużej w porównaniu z osobami prowadzącymi siedzący tryb życia. Aby osiągnąć prozdrowotne efekty, nie trzeba ćwiczyć sportowo. Wystarczy do tego umiarkowany ruch. Ważne jednak, by był regularny.

Nie da się ukryć, że są zdecydowane korzyści z aktywności fizycznej. Regularna aktywność fizyczna stymuluje układ nerwowy - łagodzi stany nerwicowe i zaburzenia snu, oddechowy - zwiększa ruchomość klatki piersiowej i przepony oraz wentylację, krwionośny - powoduje lepsze zaopatrzenie serca i tkanek w tlen.

Pomaga także zapobiegać - upadkom - bo daje ogólną sprawność fizyczną, wzmacnia mięśnie, poprawia równowagę oraz zmniejsza zaburzenia lokomocyjne; - osteoporozie - bo zwiększa gęstość kości; - bólom kręgosłupa; - chorobom reumatycznym; - chorobom układu krążenia; - problemom psychicznym - takim jak lęki, stany depresyjne; - stresowi; - nadwadze i otyłości; - cukrzycy.

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) traktuje siedzący tryb życia jako jeden z pięciu najważniejszych czynników ryzyka rozwoju niezakaźnych chorób przewlekłych (tzw. chorób cywilizacyjnych), w tym m.in. chorób układu krążenia, chorób metabolicznych i nowotworów. Ryzyko zgonu u osób niewystarczająco aktywnych jest od 20 proc. do 30proc. wyższe niż u osób, które są aktywne.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Materiał oryginalny: Ruch to jest życie! - Głos Koszaliński

Przejdź na stronę główną Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie