Wyspiarka, czyli maszyna TBM (od angielskiego Tunnel Boring Machine, czyli maszyna wiercąca tunel) przypłynęła z Chin do Świnoujścia 7 października 2020 roku. Przez prawie pół roku dzielnie się spisywała.
- Wydrążyła dokładnie 1484 m tunelu.
- Drążyła go z prędkością 6 centymetrów na minutę.
Pracę rozpoczęła w marcu 2021 roku, a 20 września 2021 dotarła do szybu odbiorczego na wyspie Wolin. Przy jej obsłudze pracowało przez całą dobę około 100 osób.
Do Świnoujścia przypłynęła w 80 częściach i w tylu samych częściach ze Świnoujścia wypłynie. Największa część Wyspiarki waży ponad 200 ton.
- Choćby ze względu na ten tonaż, to załadunek poszczególnych części Wyspiarki, jest dość skomplikowany logistycznie - przyznaje Łukasz Przyszlak z OT Port Świnoujście, firmy która zajmuje się załadunkiem maszyny na statek.
Załadunek poszczególnych części Wyspiarki potrwa do piątku 25 marca. To nic w porównaniu z czasem jaki zabrało składanie maszyny TBM w Świnoujściu, który trwał od 7 października 2020 roku do 5 marca 2021 roku. Mniej więcej tyle samo czasu trwał demontaż maszyny.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?