- W nocy z czwartku na piątek na skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego z ulicami: Zegadłowicza, Miodową i Kupczyka wprowadzony zostanie ruch okrężny - mówi Paulina Łątka z Centrum Informacji Miasta. - Apelujemy do kierowców i pieszych o szczególną ostrożność w pierwszych dniach obowiązywania nowej organizacji ruchu.
Usprawni to ruch po zamknięciu ul. Arkońskiej
Celem wprowadzenia nowej organizacji ruchu będzie skrócenia kolejek pojazdów, które obecnie tworzą się na ulicach prowadzących do tego skrzyżowania. Jest to związane ze zwiększonym ruchem samochodowym w tym rejonie wynikającym z przebudowy ul. Arkońskiej. Problem jest widoczny szczególnie w porannych i popołudniowych godzinach szczytu. Próby zmian w programach sygnalizacjach świetlnych nie przyniosły rezultatów. Dlatego w ubiegłych tygodniach na skrzyżowaniu przeprowadzono pomiary geometrii oraz próby autobusowe sprawdzające czy pojazdy się zmieszczą przy nowym rozwiązaniu. Zakończyły się one pozytywnie. W związku z tym podjęto decyzję o czasowym wprowadzeniu „minironda”.
- Takie rozwiązanie upłynni znacząco włączanie się do ruchu pojazdów z ulic dotychczas podporządkowanych, w godzinach popołudniowych chodzi o relacje z alei Wojska Polskiego w kierunku ulic Zegadłowicza i Kupczyka - wyjaśnia Marcin Charęza, kierownik referatu ds. organizacji ruchu szczecińskiego magistratu.
Wewnętrzna średnica ronda mierzyć będzie 4 metry, a zewnętrzna - 15 metrów. Na środku zainstalowana będzie przejezdna, gumowa wyspa centralna z punktowymi elementami odblaskowymi w kolorze białym.
Jeśli zmiana poprawi płynność ruchu, będzie ona obowiązywać do czasu kompleksowej przebudowy „Węzła Głębokie”.
Plany na wielką przebudowę ronda
W planach oprócz budowy dwupasmowego ronda jest również rozbudowa „parkingu leśnego” przy ul. Kupczyka z zachowaniem dotychczasowego charakteru parkingu, budowa stacji roweru miejskiego oraz parkingu dla rowerów, a także przebudowa ulicy Kupczyka. Inwestycja ma kosztować około 15 - 20 mln złotych.
Przypomnijmy, że w wyniku konsultacji na przełomie 2016 i 2017 roku jako najlepszy wariant przebudowy skrzyżowania wybrano rondo turbinowe, czyli takie, które wymaga od kierującego, przed wjazdem dokonania wyboru kierunku jazdy oraz właściwego dla tego wyboru pasa ruchu. W podobny sposób organizacja ruchu jest rozwiązana na rondzie rotmistrza Witolda Pileckiego. Według projektantów, warunki ruchu dla ronda turbinowego są znacząco lepsze niż ronda jednopasowego.
Tu też planują minironda
To nie koniec zmian organizacji ruchu i planowania kolejnych rond-pinezek. Następne pojawią się u zbiegu ulic: Niedziałkowskiego z Wąską oraz ul. Wielkopolskiej z ul. Śląską. Na „okrągło” mieliby także pojechać kierowcy u zbiegu ulic: Kadłubka i Niemcewicza.
Natomiast duże rondo jest planowane w Zdrojach u zbiegu ulic: Walecznych, Pszennej i Mącznej.
Czytaj także: Rondo przy Głębokim. Sprawdź, kiedy będzie uruchomione i zobacz mapę
Zobacz także: Remont Trasy Zamkowej. Jeden pas mniej
POLECAMY:
Studniówki 2018. Tak się bawią maturzyści [ZDJĘCIA]
Niesamowite odkrycie pod peronami dworca [ZDJĘCIA]
Lech - Pogoń: Zobacz zdjęcia kibiców [ZDJĘCIA, WIDEO]
Najlepsza restauracja w Stargardzie? Zobacz TOP 10 [ZDJĘCIA]
Zarobki w policji 2018. Pensje policjantów [RAPORT]
TOP10. To był najbardziej luksusowy hotel w Szczecinie
Follow https://twitter.com/gs24_plDołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?