Ronda półturbinowe wprowadzano rok temu na trzech szczecińskich rondach: placu Grunwaldzkim, Uniwersyteckim i Hakena. Żółte linie wskazywały właściwe kierunki jazdy. Po roku próby wiadomo, że się sprawdziły. Spadła liczba wypadków i kolizji, kierowcom jedzie się pewniej. Dlatego żółte linie zastąpiono białymi. Zgodnie z zasadami ruchu drogowego, oznacza to wprowadzenie stałej organizacji ruchu.
W maju 2020 r. urząd miejski zaprezentował wyniki analizy zdarzeń na placu Grunwaldzkim. Po wprowadzeniu półturbinowego ronda, było ich o połowę mniej z 44 do 23. Autorzy raportu tłumaczyli, że jedną z przyczyn wprowadzenia nowego rozwiązania był wzrost wypadków w tym miejscu w latach 2016-2018. To między innymi z powodu coraz większej liczby samochodów na ulicach Szczecina i coraz mniejszych umiejętności kierowców, którzy mają problem z przepisowym poruszaniem się na rondzie. Chodziło również o zwiększenie bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.
Zobacz także:
ZOBACZ TEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?