Silnik wywodzący się z jednostki 2.0 dCi (typ M9R), oferowanej między innymi w modelach Laguna i Espace, zastąpi w pojazdach Renault silnik 2.5 dCi (typ G9U) oraz czterocylindrową jednostkę wysokoprężną 3.0 dCi (typ ZD30). Jest to kontynuacja strategii downsizingu, polegającą na zmniejszaniu pojemności skokowej silników (a więc i zużycia paliwa oraz emisji CO2 ) przy jednoczesnym zachowaniu wysokich osiągów i mocy.
Jak informuje producent nowy silnik 2.3 dCi wykazuje się niższym zużyciem paliwa (średnio o 1 l/100 km i o 2,7 l/100 km mniej w wersjach z tylnym napędem), zmniejszoną emisją CO2 (średnio o 10%), wyższym momentem obrotowym (+30 Nm) i najniższym kosztem użytkowania w swej kategorii.
Oprócz mniejszego zużycia paliwa jednostka ma dłuższe okresy międzyprzeglądowe: przeglądy będą wykonywane co 2 lata lub co 40 000 km zamiast co 30000 km przy obecnie oferowanym silniku 2.5 dCi.
W przyszłości silnik ten będzie montowany w innych samochodach Aliansu Renault-Nissan.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?