Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Renault skonstruowało nowy silnik wysokoprężny

Wojciech Frelichowski
Nowy silnik 2.3 dCi Renault.
Nowy silnik 2.3 dCi Renault. Fot. Renault
Firma Renault opracowała nowy silnik wysokoprężny 2.3 dCi, który trafi do nowego Mastera. Jednostka będzie dostępna w trzech poziomach mocy: 100, 125 i 150 KM.

Silnik wywodzący się z jednostki 2.0 dCi (typ M9R), oferowanej między innymi w modelach Laguna i Espace, zastąpi w pojazdach Renault silnik 2.5 dCi (typ G9U) oraz czterocylindrową jednostkę wysokoprężną 3.0 dCi (typ ZD30). Jest to kontynuacja strategii downsizingu, polegającą na zmniejszaniu pojemności skokowej silników (a więc i zużycia paliwa oraz emisji CO2 ) przy jednoczesnym zachowaniu wysokich osiągów i mocy.

Jak informuje producent nowy silnik 2.3 dCi wykazuje się niższym zużyciem paliwa (średnio o 1 l/100 km i o 2,7 l/100 km mniej w wersjach z tylnym napędem), zmniejszoną emisją CO2 (średnio o 10%), wyższym momentem obrotowym (+30 Nm) i najniższym kosztem użytkowania w swej kategorii.

Oprócz mniejszego zużycia paliwa jednostka ma dłuższe okresy międzyprzeglądowe: przeglądy będą wykonywane co 2 lata lub co 40 000 km zamiast co 30000 km przy obecnie oferowanym silniku 2.5 dCi.

W przyszłości silnik ten będzie montowany w innych samochodach Aliansu Renault-Nissan.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński