Wyłoniony w przetargu szczeciński Intop rozpoczął remont wiaduktu w maju bieżącego roku. Koszt inwestycji wyniesie prawie 5,7 mln zł. Połowę pieniędzy na remont obiektu gmina Police pozyskała z funduszy unijnych. Warto przypomnieć, że szacunkowy koszt inwestycji był znacznie wyższy, opiewał na 8 mln zł.
Przez czas remontu zmotoryzowani muszą korzystać z objazdu, ponieważ przez wiadukt na ul. Piotr i Pawła jechać nie można. Ruch tutaj został wstrzymany, zarówno dla pojazdów jak i pieszych.
Kierowcy przemieszczają się tymczasowo ulicami Kuźnicką i Jasienicką. Pojazdy o wysokości do 3,8 m jadące od strony Trzeszczyna mogą jechać ul. Kuźnicką, przejadą pod wiaduktem, skręcą w ul. Jasienicką i w ul. Piotr i Pawła wjadą od strony osiedla Jasienica.
Pojazdy o wysokości powyżej 3,8 m nie przejadą pod wspomnianym wiaduktem kolejowym na ul. Kuźnickiej - dlatego muszą jechać ul. Tanowską do końca, skręcić w starych Policach w ul. Kościuszki, dalej już Jasienicką jak w pierwszym przypadku
Gminę czeka także przebudowa większego wiaduktu, wzdłuż ul. Kuźnickiej. Koszt robót szacowany jest na 17 mln zł.
- Wiemy, że obiekt też musi być pilnie przebudowany - przyznaje Jakub Pisański, zastępca burmistrza Polic. - W tym roku jednak nie udało się w kasie gminy wygospodarować na ten cel pieniędzy. Poza tym remonty musimy wykonywać etapowo, nie można jednocześnie zablokować przejazd na obu wiaduktach. Modernizację drugiego, przy ul. Kuźnickiej, chcielibyśmy wykonać w najbliższych 2-3 latach.
Oba wiadukty są w ciągach dróg gminnych okalających Zakłady Chemiczne Police. Zbudowano je na początku lat 80. Ich nośność została bardzo osłabiona. Opadła żelbetowa otulina elementów zbrojeniowych, przeżarła je rdza.
Dlatego ze względu na ich stan techniczny i bezpieczeństwo, od 5 lat przejazd przez nie był wahadłowy z tymczasową sygnalizacją świetlną.
A w ciągu doby, w okresach nawozowego sezonu z zakładów wyjeżdża około 200-300 tirów. Składy ważące 40 ton i więcej korzystały między innymi z wiaduktu wzdłuż ul. Piotr i Pawła.
Ten wiadukt ma jednak strategiczne znaczenie nie tylko dla Zakładów Chemicznych czy portu zakładowego. Jest to droga do terenów, które zgodnie z gminnym planem zagospodarowania przestrzennego przeznaczony jest pod inwestycje. Bez dobrej komunikacji ich wartość jest znikoma i nie są atrakcyjne dla potencjalnych inwestorów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?