- Z uwagi na towarzyszące temu utrudnienia, namawiamy interesantów, by sprawy, które nie wymagają osobistej wizyty w Oddziale NFZ, załatwiali korespondencyjnie - mówi Małgorzata Koszur z NFZ w Szczecinie. - Dla tych, którzy przyjdą do Funduszu, a będą chcieli uniknąć ewentualnego oczekiwania na obsługę przy stanowisku – przygotowana będzie skrzynka podawcza, do której można będzie wrzucić wniosek, zlecenie, skierowanie czy formularz. Nowa sala, którą oddamy do użytku w połowie grudnia będzie warta czasowych utrudnień: zaprosimy Państwa do miejsca wyposażonego w wygodne i estetyczne meble, nowocześniejsze systemy informatyczne, lepiej urządzonego, przyjaznego i bardziej funkcjonalnego.
Do tego czasu NFZ zachęca klientów, by sprawy niewymagające osobistego udziału, załatwiali korespondencyjnie: wniosek o EKUZ można wysłać tradycyjną pocztą, e-mailem, faksem lub złożyć w Internecie, przez profil zaufany. Z tej ostatniej możliwości można skorzystać także zakładając konto w ZIP - Zintegrowanym Informatorze Pacjenta. Tradycyjną pocztą można wysłać skierowanie na leczenie uzdrowiskowe, zlecenie na wyrób medyczny, formularz unijny. Potwierdzone zlecenie, gotowy EKUZ, zarejestrowany wniosek unijny – zostaną wysłane pod wskazany adres zwrotny. Wszystkie sprawy przekazane korespondencyjnie lub do skrzynki podawczej zostaną załatwione rzetelnie i niezwłocznie, a dokumenty odesłane pocztą!
Nowa Sala Obsługi zostanie wyposażona w wygodne i estetyczne meble. Nowe stanowiska obsługi klientów, których ilość zostanie zwiększona z 8 do 9, zostaną dostosowane do standardów RODO, zapewniając ochronę prywatności. W sali będą wydzielone strefy dla oczekujących. Łatwiejszy będzie dostęp do kancelarii - poprzez umiejscowienie punktu podawczego na Sali Obsługi; usytuowanie go tuż przy wejściu sprawi, że nie trzeba będzie przemierzać całej Sali, tak jak dziś, by złożyć dokumenty w kancelarii.
Nowa sala została tak zaprojektowana, by interesanci mogli swobodnie się przemieszczać do wyznaczonych stanowisk, mając jednocześnie zapewnioną poufność przy załatwianiu spraw. Owocem tych prac będzie uruchomienie w połowie grudnia profesjonalnie urządzonego, estetycznego i przyjaznego miejsca, w którym interesanci będą czuć się komfortowo i bezpiecznie.
- Dalsze prace, które nie będą się wiązać z tak poważną reorganizacją stanowisk, planowane są na początek 2019 roku. W styczniu zamontowane zostaną automatycznie przesuwane drzwi, co ułatwi dostęp do pomieszczeń, w tym osobom poruszającym się z wózkami dziecięcymi, na wózkach inwalidzkich, o kulach czy za pomocą balkoników - dodaje Koszur. - Modernizacji poddane zostaną również systemy informatyczne, tak by usprawnić i przyspieszyć obsługę interesantów.
Zobacz także: Kulisy Zdrowia: Ból głowy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?