Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remont mostu zwodzonego w Podjuchach. Kończy się pierwszy etap [wideo, zdjęcia]

Marek Jaszczyński
Most zwodzony nad Regalicą
Most zwodzony nad Regalicą Andrzej Szkocki
Kończy się pierwszy etap remontu mostu zwodzonego nad Regalicą. Przy okazji prac przeprawa ujawniła swoje tajemnice.

Remont mostu zwodzonego w Podjuchach

- Mechanizmy napędowe mostu są wyeksploatowane, mieliśmy często usterki co skutkowało utrudnieniami w ruchu pociągów i żeglugi. Po remoncie przęsło będzie sterowane z nastawni w Szczecinie Podjuchach - mówi Włodzimierz Wiatr z Zakładu Linii Kolejowych w Szczecinie. - Remont przęsła wpisanego do rejestru zabytku wyniesie 4 mln złotych. Remont przejdzie też budynek starej nastawni, w której będzie awaryjne zasilanie przęsła.

Zamknięcie mostu dla pociągów potrwa do 28 lipca. Prace z budynkiem i próby systemu sterowania potrwają dłużej.

Jak to bywa z pracami przy zabytkowych obiektach doszło do ciekawych odkryć.

- Na przęśle zwodzonym są ślady po kulach, pociski weszły w konstrukcje - mówi Włodzimierz Wiatr. - W maszynowni były elementy, które musieliśmy zamawiać indywidualnie. To koła zębate, ślimaki, których nie ma na już na rynku.

Dwie dziury po pociskach należą prawdopodobnie do działek sowieckiego szturmowca Ił - 2m3.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński