Remont Arkońskiej mocno opóźniony. Jakie są przyczyny i czym to będzie skutkować?

Mariusz ParkitnyZaktualizowano 
O dziesięć miesięcy wydłuży się budowa jednego z najbardziej newralgicznych węzłów komunikacyjnych Szczecina. Będzie też drożej.

To przez wiadukt poczekamy na połączenie Arkońskiej i Szafera.

Chodzi o przebudowę ulicy Arkońskiej aż do ronda przy ulicy Szafera. W połowie lipca władze Szczecina podpisały piąty już aneks z wykonawcą. Cała inwestycja zamiast 18 miesięcy potrwa 28 miesięcy i ma się zakończyć w maju 2020 r. Cena wzrosła z 89 mln zł do ponad 92 mln zł.

Projekt obejmuje przebudowę ul. Arkońskiej, budowę torowiska tramwajowego z pętlą „Las Arkoński”, ronda oraz parkingu przy stadionie K. S. Arkonia, chodników oraz ścieżek rowerowych.

ZOBACZ TEŻ:

Jednym z głównym utrudnień jest przebudowa starego wiaduktu na wysokości ul. Arkońskej. Wiadukt miał ponad 90 lat i nie zachowała się dokumentacja z czasów budowy. Przebudowa rozpoczęła się w 2018 r. i co chwilę obiekt zaskakiwał wykonawcę. A to stwierdzono zły stan techniczny skrajnych dźwigarów, a to wyższy niż przewidywano poziom konstrukcji nośnej, czy skorodowanie spodniej części wiaduktu. Wyliczono, że naprawy kosztowałyby tyle, co budowa nowego wiaduktu i to z wyższą nośnością.

Arkońska. Wieści z placu budowy. Kiedy koniec? [ZDJĘCIA]

- Podjęto decyzję, że lepszym rozwiązaniem będzie budowa nowej konstrukcji. Do tego celu konieczna była aktualizacja dokumentacji i uzyskanie niezbędnych pozwoleń. W tym czasie prace na pozostałych fragmentach inwestycji toczyły się normalnie. Dodatkowo nowy obiekt oznacza znacznie zmniejszone nakłady na eksploatację i remonty w perspektywie następnych lat - wyjaśnia Piotr Zieliński ze szczecińskiego magistratu.

Dlatego do tej pory prace przy wiadukcie były wstrzymane i rozpoczęły się na nowo dopiero teraz.

- Wykonanie nowego obiektu, który musiał zostać również zaprojektowany w toku trwania inwestycji, wymaga zatem dłuższego terminu realizacji niż to wcześniej zakładano - dodaje Zieliński.

ZOBACZ:

Przebudowa ulicy Arkońskiej w Szczecinie prawie na finiszu [ZDJĘCIA]

Przebudowa ulicy Arkońskiej w Szczecinie prawie na finiszu [ZDJĘCIA]

Przebudowa ul. Arkońskiej w Szczecinie. Nowe wieści z placu ...

Rusza wielka przebudowa ul. Arkońskiej w Szczecinie. Powstan...

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 35

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-08-13T08:02:40 02:00, Gość:

" W tym czasie prace na pozostałych fragmentach inwestycji toczyły się normalnie."

Skoro tak, to dlaczego rondo na al. Wojska Polskiego nadal jest nieprzejezdne?

Słuszna uwaga, coś trzeba zakończyć w czasie, mostek to wpadka inwestycji ze względu na brak kompetentnych inzynierów którzy nie potrafili obliczyć obciążeń starych przęseł

wiaduktu

V
Verbedo
2019-08-12T15:16:08 02:00, aga:

zdecydowanie pozostała część trasy powinna zostać oddana do użytku, jest praktycznie skończona. Wiadukt wiaduktem, ale bezsensu generujemy korki i kolejne mandaty dla chętnych do korzystania z dobrej drogi.

Fakt brakuje tylko warstwy ścieralnej asfaltu. Oddanie drogi było by fajne dla dojeżdżających do Arkonki (tyle że to raptem może z miesiąc będzie przydatne) . A jak tam zawracać jak nie ma mostu i przejazdu? Cwaniacy zaczną kombinować i wbijać się w Międzyparkową ( pół biedy jak osobówką a co będzie jak jakiś ciężarowy? )

G
Gość

" W tym czasie prace na pozostałych fragmentach inwestycji toczyły się normalnie."

Skoro tak, to dlaczego rondo na al. Wojska Polskiego nadal jest nieprzejezdne?

L
Las arkonski

Nareszcie ktoś napisał prawdę o tej inwesycji

L
Las arkonski

Przyczyną jest beznadziejne przygotowanie inwestycji i przetargu przez inwestycje miejskie ,odpowiedzialni do zwolnienia , Eurovia kary za 10 mies

B
Blee
2019-08-12T17:38:39 02:00, Lech Kolejorz!!!:

Z tego co słyszałem to większość facetów w Szczecinie przeleciała paprykarza szczecińskiego? Orgazm mieliście?

Beznadziejnie kolego

Napisz lepiej jak po meczu we Wrocławiu

G
Gość
2019-08-12T17:38:39 02:00, Lech Kolejorz!!!:

Z tego co słyszałem to większość facetów w Szczecinie przeleciała paprykarza szczecińskiego? Orgazm mieliście?

Smakował paprykarz zlizywany z krzesełek na stadionie?

A
Aro

Polacy to Tylko narzekać potrafią. Źle bo nie zrobione. Jak już robią to też źle bo znowu korki A jak już zrobione to nikt już nie mówi że jest dobrze.... zobaczcie jak Szczecin się zmienia. I zacznijcie się trochę cieszyć. Narzekanie że budują zachodnie. Może i tak jest lepiej. Zobaczcie na autostrady firmy na B czy na S. Zobaczcie na struga którą też robiła firma na E. To są dobre firmy i dobre budowy. Szczecińska firma na S3 nie dała rady.... Ale nie będę narzekać jak inni.

G
Gość
2019-08-12T17:30:02 02:00, Ala:

Po co w ogóle ta trasa? Komu ona ma służyć? Ważniejsze jest przedłużenie linii na Os.Słoneczne a nie jakaś trasa przez lasy gdzie żadnych potoków pasażerskich nie będzie.W tym Szczecinie to jak się nie wymieni tych z magistratu to dalej nędza będzie...

2019-08-12T18:46:34 02:00, Gość:

najszybszy dojazd z dzielnic zachodnich do szpitala wojewódzkiego na Arkońskiej. Zrozumiała Alunia?

Idiotka

G
Gość
2019-08-12T18:49:11 02:00, Andrzej:

Żenada

Najpierw Eurovia uszkodziła przęsła mostu. Rok czasu nic w tym miejscu się nie działo a teraz opóźnienie

Mam nadzieje ze odpowiednie służby się tym zainteresują

Możesz mieć nadzieję. Ten układ jest za mocny, a CBA się za bardzo nie kwapi, żeby dobrać się do ekipy łysego piotrusia..

A
Andrzej

Żenada

Najpierw Eurovia uszkodziła przęsła mostu. Rok czasu nic w tym miejscu się nie działo a teraz opóźnienie

Mam nadzieje ze odpowiednie służby się tym zainteresują

G
Gość
2019-08-12T17:16:50 02:00, Gość:

stary numer skorumpowanych urzędników. Do specyfikacji wpisuje się zakres, który i tak powinien byc zmieniony. Ale o tym wie tylko ten co ma wygrać przetarg. Po rozpoczęciu prac okazuje się że zakres prac musi być zwiększony a co za tym idzie i koszt i wydłużony termin wykonania prac. Potwierdzeniem tej tezy będzie pozostawienie na stanowisku urzędników przygotowujących przetarg i dokonujących ocenę techniczną przedmiotu inwestycji.

którzy to urzędnicy nie pierwszą inwestycję tak załatwili i powinni być spuszczeni na zieloną trawkę

G
Gość
2019-08-12T17:30:02 02:00, Ala:

Po co w ogóle ta trasa? Komu ona ma służyć? Ważniejsze jest przedłużenie linii na Os.Słoneczne a nie jakaś trasa przez lasy gdzie żadnych potoków pasażerskich nie będzie.W tym Szczecinie to jak się nie wymieni tych z magistratu to dalej nędza będzie...

najszybszy dojazd z dzielnic zachodnich do szpitala wojewódzkiego na Arkońskiej. Zrozumiała Alunia?

G
Gość

aneks anneksa aneksem pogania, a mieszkańcy tracą czas w korkach i na objazdach, notabene też rozgrzebanych. jakieś tam kary umowne może trafią, ale do magistrackiego kotła na premie dla urzędasów

G
Gość

Nie ma co ukrywać - w urzędzie miasta szczecin dobrze mają się skorumpowane mędy, które od lat ustawiają przetargi i tak lawirują ze speckami technicznymi, żeby potem dorobić na dodatkowych robotach... a aneksowanie umów już dawno powinno dać komuś.... do myślenia....

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3