Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remik – zasady gry. Dowiedz się, jak grać w remika

Patrycja Zawalska
Patrycja Zawalska
Poznaj zasady gry w remika, jednej z najpopularniejszych gier karcianych.
Poznaj zasady gry w remika, jednej z najpopularniejszych gier karcianych. Patrycja Zawalska / Polska Press
Remik to jedna z popularniejszych gier karcianych. Jeśli lubisz dozę rywalizacji i nie znasz zasad gry to koniecznie musisz zapoznać się z poniższym artykułem. Gwarantujemy współzawodnictwo i niezapomniane emocje. Dowiedz się, jak grać w remika.

Spis treści

Co to jest remik?

Remik to jedna z gier karcianych, która zaraz obok pasjansa, makao, pokera czy pana wiedzie prym, stając się jednocześnie jedną z ulubionych gier wielu osób. Jego zasady są stosunkowo proste, więc wystarczy krótkie wyjaśnienie, kilka rozegranych partii zapoznawczych i możemy rozpoczynać grę na punkty.

Ile kart potrzebnych jest do gry w remika?

Ilość kart potrzebnych do rozegrania partii remika jest zależna od ilości osób biorących udział w rozgrywce. Przykładowo:

  • W przypadku rozgrywki dwuosobowej używa się jednej talii składającej się z 52 kart,
  • W przypadku rozgrywki trzyosobowej lub czteroosobowej niezbędne okażą się dwie talie kart,
  • W przypadku większej liczby osób, tj. sześciu, siedmiu, a nawet ośmiu graczy powinniśmy grać trzema taliami.

Remik – zasady gry

W tradycyjnej rozgrywce w remika każdy z graczy otrzymuje po 13 kart (rozdający otrzymuje 14 kart). W grze biorą również udział Jokery, które stosowane są zamiennie jako dowolne karty.

Celem gry w remika jest pozbycie się wszystkich kart. Można to zrobić w jednym ruchu wykładając wszystkie karty lub też stopniowo, wykładając część z nich. Istotne jest również, by ostatnią z kart wyrzucić na tak zwany ,,stos’’.

W remiku wyróżniamy:

  • Czysty sekwens – jest on niezbędny do wyłożenia kart. W czystym sekwensie nie może być Jokera, a wszystkie karty muszą być w jednakowym kolorze. Przykładowo jest to: As, Król, Dama w jednym kolorze (np. pik).
  • Sekwens – w sekwensie możemy używać Jokerów, np. As, Król, Joker (zastępujący Damę) w kolorze kier. Pamiętajmy, aby były one również w jednym kolorze.
  • Zestaw – to zestaw kart o tej samej figurze, jednak w innych kolorach, np. 8 trefl, 8 pik, 8 kier.
Na zdjęciu przedstawiony został czysty sekwens, sekwens oraz zestaw.
Na zdjęciu przedstawiony został czysty sekwens, sekwens oraz zestaw. Patrycja Zawalska / Polska Press

Ważne zasady w tej grze to między innymi:

  • Aby wyłożyć karty należy mieć tak zwany ,,czysty’’ sekwens (taki, który nie zawiera Jokera),
  • Należy mieć 51 punktów w kartach wykładanych,
  • Wyrzucić jedną z kart na ,,stos’’,
  • As może zastępować zarówno kartę tak zwaną najmłodszą (liczoną za 1 pkt w sekwensie As, 2, 3 w jednym kolorze) lub najstarszą (liczoną za 11 punktów sekwensie As, Król, Dama w jednym kolorze),
  • Sekwens nie może składać się z dwóch Jokerów obok siebie, np. 10, Joker, Joker w wybranym kolorze, które zastępują odpowiednio kartę 9 oraz 8.
  • W przypadku sekwensu lub zestawu składającego się z trzech kart może być jeden Joker, w czterech kartach – maksymalnie dwa.
  • Wartość Jokera zawsze wynosi równowartość karty zastępowanej.

Jeśli gracz wyłoży się już na stół może dokładać swoje karty także do sekwensów lub zestawów kart innych graczy. Może także podmieniać kartę za Jokera w grupach kart, które zastępował. Jednak gracz nie może trzymać podmienionego Jokera na ręce, musi go wyłożyć z nowym sekwensem lub zestawem.

Tok gry w remika

Gra toczy się do momentu, aż któryś z zawodników nie pozbędzie się wszystkich kart, a ostatnią wyrzuci w ,,stos’’. Rozdający jako pierwszy wyrzuca jedną, według niego, zbędną kartę i odkłada na odkryty stos, który jest widoczny dla wszystkich. Kolejny z graczy po tym ruchu dobiera 14. kartę ze stosu zakrytego i odrzuca jedną zbędną kartę, jak rozdający.

Jeśli w stosie zakrytym braknie kart, należy potasować karty ze stosu odkrytego (pozostawiając jednak ostatnią rzuconą kartę).

Czy można pobrać kartę ze stosu odkrytego?

Ze stosu odkrytego gracz może pobrać kartę w zależności od tego czy się wyłożył czy też nie.

  • Gracz, który się wyłożył może dobrać kartę rzuconą na stos odkryty do ręki, a następnie wyłożyć ją jako nowy sekwens lub grupę.
  • Gracz, który się nie wyłożył może dobrać kartę ze stosu odkrytego jako 14. kartę, jednak pod warunkiem, że natychmiast się wyłoży i pozbędzie się wszystkich kart z ręki (uwzględniając wszystkie zasady wspomniane wyżej). Ten sposób zapewnia mu wygraną.

Punktacja ujemna w remiku

Możemy spotkać się z różną punktacją w remiku. W punktacji ujemnej gracz otrzymuje punkty ujemne za wszystkie posiadane karty w ręku w momencie, gdy jeden z graczy zakończył grę. Liczba punktów to suma wartości kart w ręce liczona w następujący sposób:

  • Joker – 30 punktów
  • As – 11 punktów
  • Król, Dama, Walet, 10 – 10 punktów
  • Reszta kart liczona jest zgodnie ze swoją figurą, np. karta 8 to 8 punktów.

Koniec gry

Koniec gry w remika następuje w momencie, gdy dany gracz przekroczy ustaloną wcześniej liczbę punktów ujemnych, np. 300 lub 500 punktów ujemnych.

Wygrywa osoba z najmniejszą liczbą punktów ujemnych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak Disney wzbogacił przez lata swoje portfolio?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Remik – zasady gry. Dowiedz się, jak grać w remika - GRA.PL

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński