Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Reklamowy chaos w Szczecinie? "Bądźmy jak Sao Paulo i wyrzućmy reklamy"

Oskar Masternak
Od roku projekt uchwały krajobrazowej leży w komisji rady miasta. Piotr Czypicki z Szczecińskiego Ruchu Miejskiego proponuje wyrzucenie go do kosza.

Prace nad projektem uchwały krajobrazowej, dzięki której uporządkowana miała zostać kwestia reklam na ulicach trwają od 2015 roku.

Gotowy dokument został przedstawiony przez władze miasta w 2017 r. i od tego czasu nic się w tej kwestii nie zadziało. Projekt nie został omówiony przez komisję ds. Rozwoju, Promocji i Gospodarki Morskiej i wziąż nie wiadomo jaki będzie los tej ważnej dla wizualnego wyglądu miasta uchwały.

Rozwiązanie znalazł Piotr Czypicki, kandydat na prezydenta Szczecina.

- Jej miejsce jest w koszu na śmieci. W takim kształcie jakim jest obecnie nic ona nie zmienia - podkreśla Czypicki.

W zamian proponuje rozwiązanie, które sprawdziło się w brazylijskim Sao Paulo.

- Usuńmy wszystkie reklamy z naszego miasta. W Brazylii po pięciu latach od wprowadzenia tego prawa siedemdziesiąt procent mieszkańców jest z tego rozwiązania zadowolonych - mówi kandydat SRM-u.

Ponadto postuluje o zmniejszenie okresu karencji od momentu wprowadzenia uchwały do momentu karania za nieprzestrzeganie jej zapisów, zakazu grodzenia osiedli budynków wielorodzinnych, rewizji katalogu mebli miejskich oraz powołanie urzędu Plastyka Miejskiego.

- Pokażmy prawdziwe piękno naszego miasta i wydobądźmy je spod warstw reklam i kurzu - apeluje Czypicki.

Zobacz również:

Czytaj również:

Zobacz również:

Zdjęcia: Stop dla braku skrupułów w oszpecaniu kamienic

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński