Zmiany w programach nie są drastyczne, a dla kierowców niemal niezauważalne. Specjaliści od ruchu drogowego obserwują, co dzieje się w dużym układzie komunikacyjnym wokół otwartej po przebudowie ul. Krzywoustego.
- Obserwujemy, zbieramy sygnały od kierowców, patrzymy, jak sytuacja rozwija się w szczycie i wprowadzamy korekty. Tu odejmiemy 2 - 3 sekundy, tu dodamy - tłumaczy Marek Trzciński, inspektor z Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta. - Wszystko po to, aby jak najlepiej usprawnić ruch w Szczecinie.
Wciąż udoskonalenia wymaga sygnalizacja w rejonie placu Zgody. Tu mają być wprowadzone w najbliższym czasie zmiany. Jest kłopot z opuszczaniem przez kierowców ulic Bogusława i Obrońców Stalingradu w stronę al. Wojska Polskiego. Na korki od strony ul. Śląskiej skarżyli się po otwarciu ul. Krzywoustego nasi Czytelnicy. Teraz jest lepiej, ale wciąż kierowcom zdarza czekać się zbyt długo.
- Wiemy, że w al. Wojska Polskiego można coś "przyciąć" i dodać większy czas tym wlotom - zapowiada inspektor WGKiOŚ. - W całej tej robocie pl. Zgody jest najbardziej pracochłonny.
Właśnie wprowadzone zostały dwie istotne zmiany. Pierwsza z nich, to korekta w sygnalizacji w rejonie Mostu Długiego. Kierowcy sygnalizowali, że skręcając z mostu w prawo do Jana z Kolna, światło dla pieszych włącza się, kiedy auto jest tuż przed pasami. Od poniedziałku piesi na pasy wchodzą szybciej. Co więcej, zamontowany został dodatkowy ostrzegawczy sygnalizator - migający "pomarańczowy ludek".
Kolizyjną relację samochód - pieszy zlikwidowano również na skrzyżowaniu al. Bohaterów Warszawy i ul. 26 Kwietnia. Tam kierowcy jadący w lewo od strony ronda Ojca Siwka byli narażeni na kolizję z pieszym na pasach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?