Przebudowa ulicy Arkońskiej rozpoczęła się w lutym tego roku i ma trwać 18 miesięcy. Zakres inwestycji obejmuje przebudowę istniejącej pętli tramwajowej „Las Arkoński” na pętlę tramwajowo-autobusową, przebudowę ul. Arkońskiej na ulicę o szerokości jezdni 13 m o czterech pasach ruchu, po dwa pasy w każdą stronę. Ponadto wybudowane zostanie również torowisko tramwajowe, chodniki, dwukierunkowe ścieżki rowerowe, przystanki tramwajowo-autobusowe typu wiedeńskiego, parking na ponad 170 miejsc przy stadionie Arkonii. Przebudowę przejdzie także istniejący wiadukt.
W ramach inwestycji największe zmiany zajdą na skrzyżowaniu z al. Wojska Polskiego. W miejsce obecnego układu drogowego pojawi się skrzyżowanie typu rondo z rozjazdami dla tramwajów we wszystkich kierunkach. Jak zapewniał wykonawca, czyli „Eurovia”, to jedyne takie rozwiązanie w Polsce. Obecnie tory „wiszą w powietrzu” a to dlatego, że całe skrzyżowanie będzie wyniesione o około 1,5 metra.
O korzyściach z budowy nowego połączenia mówił zastępca prezydenta.
- To zupełnie nowa jakość w zakresie komunikacji tramwajowej - mówi Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina. - Dzięki temu będziemy mieli połączenie z Zajezdni Pogodno - zupełnie nowy skrótem - na Niebuszewo.
Radni przejechali przez plac budowy i wysiedli przy nowym rondzie. Samorządowcy dopytywali, czy termin będzie dotrzymany. Wykonawca nie kryje, że musiał zmienić plany dotyczące przebudowy sieci na styku z ulicą Szafera. Problemy były też z wiaduktem, bo część konstrukcji była w gorszym stanie niż zakładano, trzeba je rozebrać i odtworzyć.
- Naszym celem jest jak najszybciej przerzucić ruch pojazdów na nową stronę i zacząć prace na części przy ul. Szafera - dodaje Michał Przepiera.
Potem radni pojechali na Krzekowo, gdzie mieszkańcy zgłosili kłopot z ulicą Żyzną, a konkretnie narzekają na brak oświetlenia i chodnika. Doskwiera im też wzmożony ruch pojazdów.
- Ja już to przeżywałem na tej ulicy, czyli ludzi jadących pod prąd. Tego typu ulice powinny być przyjazne dla pieszych, a samochody powinny być z boku, ale tak się nie dzieje - mówi Marek Duklanowski, radny PiS i szef komisji. - Może chodnik w tym miejscu, ale nie jestem zwolennikiem ulicy dwukierunkowej.
Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego proponuje nie remont, a jedynie uspokojenie ruchu na tej ulicy.
- Mamy tutaj plan zagospodarowania przestrzennego, który określa granice przyszłego pasa drogowego, ale wykup gruntów byłby znaczny. Proponujemy na pewno oświetlenie, ale przebudowa tej ulicy, która jest w dobrym stanie technicznym ma się nijak, rzeczywiście należy dodatkowo uspokoić ten ruch. Omówimy to z mieszkańcami - deklaruje Sebastian Fritsch, zastępca dyrektora ZDiTM.
Przy okazji wyjazdowej komisji, urzędnicy zapowiedzieli budowę pierwszego etapu ulicy Nowoszerokiej. Prace ruszą w przyszłym roku.
Zobacz także: Szczeciński czworaczki wróciły do domu. W bardzo dobrym zdrowiu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?