PŻM kupi kołobrzeskie promy? Ministerstwo wystawiło Polską Żeglugę Bałtycką na sprzedaż

mdr
Fot. Stock
Ministerstwo skarbu chce sprzedać kołobrzeskiego armatora promowego Polską Żeglugę Bałtycką. Do kupienia jest 91,64 proc, akcji na które trzeba wyłożyć 9.516.230 zł.

Największy konkurent, Polska Żegluga Morska na razie nie wie, czy przystąpi do przetargu.

- To trudna decyzja, mamy kryzys - mówi Krzysztof Gogol, doradca prezesa PŻM. - Na razie rozważamy jedynie takie działanie.

Obecnie PŻM skoncentrowana jest na realizacji swoje plany zakupu 34 masowców, głównego źródła utrzymania firmy. Od 2005 r. odebrała 5 masowców w stoczniach chińskich i japońskich. Kontrakt jest spory, bo wynosi łącznie miliard dolarów.

- Główny nasz cel, to realizacja tego projektu, choć oczywiście promami też się interesujemy - dodaje Gogol. - Poprzez spółkę Unity Line byłaby możliwość konsolidacji polskich przewoźników promowych, ale to na razie tylko dywagacje. Zarząd nie podjął jeszcze żadnej decyzji.

Z nieoficjalnych informacji uzyskanych przez Głos wynika, że potencjalnymi chętnymi do kupna akcji PŻB są linie skandynawskie i niemieckie.

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

b
bolo
W dniu 09.10.2009 o 23:26, xyz... napisał:

A ty skąd się urwałeś, że nie wiesz o istnieniu PŻM? Pewnie przywiało cie ze wschodniego wybrzeża, gdzie PLO istnieje już chyba tylko na papierze. A to, że nasi marynarze pływają u obcych armatorów, to ich wybór, a nie wina PŻM.


O jakim ty wyborze piszesz-dzięki działalności bardzo wielu politykow zostały zniszczone Polskie firmy żeglugowe i rybactwo dalekomorskie a to bardzo duża grupa zawodowa(przykład transocean ok 2000 marynarzy) w analogicznym czasie w PLO 164 statki x ok.27osób + rezerwa,PZM-124statki x ok.24osoby(teraz 90statkow) + jeszcze 3X GRYF,DALMOR,ODRA= OK.130 statków x90 osób.Jeśli niemasz pojęcia to niepisz bzdur,ludzie ci musieli szukać pracy zagranicą.Tylko inteligentny inaczej uwarza że praca nie dla Polski jest marzeniem Polskich marynarzy.
n
neo-1

To jeszcze mamy coś do sprzedania?.

x
xyz...
W dniu 09.10.2009 o 20:47, Gość napisał:

to istnieje jeszcze PŻM ?a polscy marynarze muszą pływać pod obcymi banderami ? dlaczego ?w komunie przynajmiej było wiadomo co nasze a co nie


A ty skąd się urwałeś, że nie wiesz o istnieniu PŻM? Pewnie przywiało cie ze wschodniego wybrzeża, gdzie PLO istnieje już chyba tylko na papierze. A to, że nasi marynarze pływają u obcych armatorów, to ich wybór, a nie wina PŻM.
a
ahh

ojjj cos czuje ze w najblizszym czasie wyjdzie tu kolejna afera,kwestia czasuu...

G
Gość

to istnieje jeszcze PŻM ?a polscy marynarze muszą pływać pod obcymi banderami ? dlaczego ?w komunie przynajmiej było wiadomo co nasze a co nie

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3