To pierwsza część przetargu, która dotyczy dwóch odcinków:
- Kołbaskowo - Dołuje i
- Dołuje - Police.
Łączna długość tych odcinków to 25,5 km. Pierwotnie dla zadania wybrano ofertę pracowni Transprojekt Gdański.
- Musieliśmy zastosować się do wyroku Krajowej Izby Odwoławczej i unieważnić wyniki przetargu - informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.
Tym razem za najkorzystniejszą w przetargu uznano ofertę konsorcjum TPF i Databout o wartości 14,94 mln zł.
Wcześniej Transprojekt Gdański stracił kontrakt na odcinek Police - Goleniów o długości 23,41 km, który zawiera planowany tunel pod Odrą o długości około 5 km. Nowym wykonawcą jest firma Voessing Polska z Bydgoszczy, która wyceniła swoje usługi na 39,8 mln zł.
Zachodnia Obwodnica Szczecina będzie miała długość ok. 48,6 km. Ma ona poprawić skomunikowanie całej aglomeracji szczecińskiej z siecią dróg szybkiego ruchu na terenie woj. zachodniopomorskiego. Największym obiektem na terenie tej inwestycji będzie bez wątpienia tunel drogowy pod rzeką Odrą o długości 5 km. Tunel ma składać się z dwóch odrębnych naw dla dwóch jezdni drogi S6 i zostanie wykonany przy użyciu technologii drążenia maszyną TBM. Budowa arterii znajduje się w projekcie Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?