Przerwa wakacyjna w czasie remontu wiaduktu przy skrzyżowaniu ulic Kolumba, Nowej i Nabrzeża Wieleckiego w Szczecinie. Co się stało?

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Wiadukt przy skrzyżowaniu ulic Kolumba, Nowej i Nabrzeża Wieleckiego w Szczecinie
Wiadukt przy skrzyżowaniu ulic Kolumba, Nowej i Nabrzeża Wieleckiego w Szczecinie Sebastian Wołosz
Gołym okiem widać, że to nie koniec prac. Gdzie zatem podziała się ekipa remontująca wiadukt u zbiegu ulicy Nowej i Kolumba? Inwestor odpowiada, że to zaplanowana przerwa, która nie wpłynie na harmonogram prac.

- Wykonawca na początku lipca zakończył pierwszy etap prac, po którym nastąpiła zaplanowana przerwa. Nie wpłynie ona na harmonogram prac. Roboty zostaną wznowione we wrześniu. Zakończenie prac planowane jest do końca 2021 roku - wyjaśnia Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Znamy zakres prac przy wiadukcie. Wzmocniona zostanie m.in. konstrukcja wiaduktu. Przygotowywane jest także odnowienie ponad 40-metrowego odcinka muru oporowego przy ulicy Owocowej. W ramach inwestycji zaplanowano przebudowę przęseł i filarów oraz wzmocnienie przyczółków. Zamontowana będzie nowa sieć trakcyjna. Ułożone zostaną nowe tory, wykonana zostanie warstwa zabezpieczająca przed korozją, która dodatkowo poprawi wygląd wiaduktu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Remontują wiadukt w centrum Szczecina. Jakie będą utrudnienia? ZDJĘCIA

Remontują wiadukt w centrum Szczecina. Jakie będą utrudnienia? ZDJĘCIA

- Wykonawca zdemontował stare przęsła wzdłuż jednego toru i zamontował cztery z sześciu przęseł na połówce obiektu. Przebudowane i wzmocnione zostały przyczółki wiaduktu, a także filary - mówi Bartosz Pietrzykowski. - Konstrukcja obiektu została wyczyszczona. Obecnie jest jeszcze malowana i zabezpieczana przed korozją, dzięki czemu poprawi się jej stan i wygląd. Inwestycja warta jest ponad 10 milionów złotych pochodzących ze środków własnych spółki.

Remont wiaduktu oraz przyległego muru oporowego zwiększy bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego. Poprawi się estetyka obiektów i otoczenia. Roboty prowadzone są przy utrzymaniu przejazdów pociągów.

Przypomnijmy, że wiadukt został zbudowany w 1868 roku, w ramach przebudowy dworca szczecińskiego z czołowego na przelotowy. W 1900 r. został wyremontowany na nowoczesny stalowy most obrotowy. W czasie II wojny światowej zniszczony. Odbudowany na początku lat 60. XX wieku.

ZOBACZ TEŻ:

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie