Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przerwa wakacyjna w czasie remontu wiaduktu przy skrzyżowaniu ulic Kolumba, Nowej i Nabrzeża Wieleckiego w Szczecinie. Co się stało?

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Wiadukt przy skrzyżowaniu ulic Kolumba, Nowej i Nabrzeża Wieleckiego w Szczecinie
Wiadukt przy skrzyżowaniu ulic Kolumba, Nowej i Nabrzeża Wieleckiego w Szczecinie Sebastian Wołosz
Gołym okiem widać, że to nie koniec prac. Gdzie zatem podziała się ekipa remontująca wiadukt u zbiegu ulicy Nowej i Kolumba? Inwestor odpowiada, że to zaplanowana przerwa, która nie wpłynie na harmonogram prac.

- Wykonawca na początku lipca zakończył pierwszy etap prac, po którym nastąpiła zaplanowana przerwa. Nie wpłynie ona na harmonogram prac. Roboty zostaną wznowione we wrześniu. Zakończenie prac planowane jest do końca 2021 roku - wyjaśnia Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Znamy zakres prac przy wiadukcie. Wzmocniona zostanie m.in. konstrukcja wiaduktu. Przygotowywane jest także odnowienie ponad 40-metrowego odcinka muru oporowego przy ulicy Owocowej. W ramach inwestycji zaplanowano przebudowę przęseł i filarów oraz wzmocnienie przyczółków. Zamontowana będzie nowa sieć trakcyjna. Ułożone zostaną nowe tory, wykonana zostanie warstwa zabezpieczająca przed korozją, która dodatkowo poprawi wygląd wiaduktu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Remontują wiadukt w centrum Szczecina. Jakie będą utrudnienia? ZDJĘCIA

Remontują wiadukt w centrum Szczecina. Jakie będą utrudnienia? ZDJĘCIA

- Wykonawca zdemontował stare przęsła wzdłuż jednego toru i zamontował cztery z sześciu przęseł na połówce obiektu. Przebudowane i wzmocnione zostały przyczółki wiaduktu, a także filary - mówi Bartosz Pietrzykowski. - Konstrukcja obiektu została wyczyszczona. Obecnie jest jeszcze malowana i zabezpieczana przed korozją, dzięki czemu poprawi się jej stan i wygląd. Inwestycja warta jest ponad 10 milionów złotych pochodzących ze środków własnych spółki.

Remont wiaduktu oraz przyległego muru oporowego zwiększy bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego. Poprawi się estetyka obiektów i otoczenia. Roboty prowadzone są przy utrzymaniu przejazdów pociągów.

Przypomnijmy, że wiadukt został zbudowany w 1868 roku, w ramach przebudowy dworca szczecińskiego z czołowego na przelotowy. W 1900 r. został wyremontowany na nowoczesny stalowy most obrotowy. W czasie II wojny światowej zniszczony. Odbudowany na początku lat 60. XX wieku.

ZOBACZ TEŻ:

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński