Przed nami spore zmiany na skrzyżowaniu Wyzwolenia, Rayskiego i Malczewskiego

red
Jeszcze w tym roku pojawią się zmiany w rejonie skrzyżowania ulic Wyzwolenia, Rayskiego i Malczewskiego.
Jeszcze w tym roku pojawią się zmiany w rejonie skrzyżowania ulic Wyzwolenia, Rayskiego i Malczewskiego.
Jeszcze w tym roku pojawią się zmiany w rejonie skrzyżowania ulic Wyzwolenia, Rayskiego i Malczewskiego w Szczecinie.

- Szybciej i wygodniej będzie można przejść na drugą stronę, łatwiejsze stanie się dojście do przystanków tramwajowych - informuje Hanna Pieczyńska, Zarząd Dróg i transportu Miejskiego. - Prace w tym rejonie rozpoczną się w najbliższy poniedziałek, 5 września.

Zmiany zakładają poprawę komunikacji w ramach skrzyżowania, ułatwienia dla rowerzystów, niepełnosprawnych i osób z wózkami dziecięcymi. Roboty budowlane obejmą m.in.: likwidację schodów zewnętrznych po obu stronach al. Wyzwolenia oraz schodów prowadzących na przystanki tramwajowe, wykonanie dodatkowo dwóch przejść dla pieszych przez al. Wyzwolenia - w miejscu obecnego przejścia podziemnego i w rejonie CH Galaxy, przed skrzyżowaniem z ul. Rayskiego, przebudowę ciągów pieszych i rowerowych, obniżenie krawężników na wysokości nowych przejść dla pieszych, przebudowę peronów tramwajowych w zakresie dojścia do nowego przejścia, wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz rozbudowę istniejącej sygnalizacji świetlnej.

Przejście podziemne nie zostanie zlikwidowane całkowicie, będzie nadal funkcjonowało jednak bez możliwości wejścia na perony.

Podczas prowadzonych prac prosimy o szczególną uwagę. Będzie możliwość przechodzenia przez ulicę w ramach istniejących przejść oraz poruszanie się po chodnikach, ale w związku z prowadzonymi pracami mogą pojawić się utrudnienia.

Ruch samochodów i komunikacji miejskiej nie zostanie wstrzymany.

Czytaj również: Radny wymyślił i miasto likwiduje przejście podziemne przy Galaxy

Czytaj więcej: Wakacyjne poprawianie dróg w Szczecinie. Sporo utrudnień dla kierowców

Ulica Matejki. Zdjęcie zrobiliśmy w południe, gdy ruch z Polic był jeszcze relatywnie mały. Największy jest rano i po południu

Wakacyjne poprawianie dróg w Szczecinie. Sporo utrudnień dla kierowców

Dzisiaj odbyła się wizja lokalna na miejscu zastrzelenia 22-latka. Przebiegła w bardzo napiętej atmosferze

Szczecin: Śmiertelnie postrzelony 22-latek. Wizja lokalna wś...

Gs24.pl

Wideo

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Badreg

Szybciej i wygodniej !? Czy ta rzeczniczka ZDiTM na mózg padła ? Trzeba było wybudować dwa dodatkowe wyjścia z przejścia podziemnego ze schodami o trochę mniejszym nachyleniu by można było bez problemu czy to wózkiem czy rowerem wjechać i było by to najbezpieczniejsze skrzyżowanie w mieście ..... A tak to będą korki , przebieganie przez jezdnie na czerwonym itp!!

P
Prawdopodobieństwo wypadku

nieOdpowiedzialny dyrektor ZDiTM za forsowanie i wdrożenie do realizacji takiego rozwiązania powinien odpowiadać przed prokuratorem w sytuacji, gdy po przebudowie dojdzie tam do nieszczęścia! Kiedy bezpieczny ruch pieszych z przejścia podziemnego wyprowadza się świadomie i bez wyobraźni na ulicę i torowisko to nawet przy dobrze działającej sygnalizacji świetlnej prawdopodobieństwo wystąpienia wypadku śmiertelnego znacząco wzrasta!

Podsumowując: Przebudowa skrzyżowania w takiej formie nie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa uczestników ruchu - wręcz to bezpieczeństwo pogorszy! Pieniądze wydane na tą inwestycję to kasa stracona. Obecny dyrektorek nie ma wyobraźni - powinien przeforsować remont istniejącego przejścia a nie eksperymentować na bezpieczeństwie moim i moich dzieci.

 
g
gregor102

Rozbudowa przejścia podziemnego, na obszar całego skrzyżowania ulic, z wyjściami we wszystkich kierunkach, nawet przy konieczności wybudowania wind, dla matek z dziećmi w wózkach oraz osób niepełnosprawnych, było by najmądrzejszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem. Naprawdę ludzie, Szczecin potrzebuje nowych władz!! Obecnie rządzący nie potrafią ROZSĄDNIE myśleć!

a
alberto

Temu miastu już nic nie pomoże!

b
beegees

Co za DURNIE tam pracują !!!!!!!!!!!!!

j
jol.

Szczecin  to  taka  ,,zakichana,,  metropolia   z jednym  przejściem  podziemnym.  Szczecin   przespał    20  lat  kiedy np.  Bydgoszcz, Toruń    mają  tych  przejść  podziemnych    po  kilkadziesiąt.ALE  ZA  TO  MAMY  MUZEUM   W SCHRONIE   ZA  OKOŁO   20 MILIONÓW   ZŁOTYCH   I MIASTO  ZAKORKOWANE  Z KAŻDEJ STRONY.

j
jan

Komu przeszkadzają już istniejące wejścia na perony tramwajowe ?  Dlaczego stanie na światłach ma być lepsze od bezpiecznego podziemnego wejścia na perony ? Wiele potrąceń zdarza się właśnie na pasach dla pieszych.

l
lukasz

Absolutnie nie rozumiem takiej zmiany. W jaki sposób to pomoże pieszym? Dla samochodów nie ma różnicy, bo i tak stoją na tym skrzyżowaniu, więc po co te ruchy? Dlaczego u nas robi się na opak, wszyscy starają się robić przejścia "bezkolizyjne" (kładki, podziemia..) a my idziemy pod prąd i likwidujemy możliwość przejścia na przystanek tramwajowy bez konieczności czekania na światłach.

Pewnie klasyka wyjaśnia temat, jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę, a konkretnie o kasę którą ktoś wziął. :)

G
Gość

Zamiast usprawnić poruszanie się po mieście dla wszystkich, pieszych, rowerów i kierowców to utrudnia się je wszystkim. Przede wszystkim powinno się poprawić przejście podziemne tak by mogli z niego wszyscy korzystać, bezpieczne schody, zjazdy dla wózków i rowerów. To samo z przejściem przez ul. Malczewskiego, pomiędzy Oxygenem a Galaxy. Tam na światłach traci się pół życia, stojąc 2 razy na czerwonym (brak zielonej fali dla pieszych). Już przy przebudowie tego skrzyżowania na potrzeby postawienia galaxy (a z tego co pamiętam to chyba przebudowa była finansowana przez miasto) powinno się pomyśleć o całym tym skrzyżowaniu i przejściach podziemnych. Bo ja  na pewno nie jestem zwolennikiem krzyżowania ruchu pieszego z kołowym. Wolniej dla wszystkich i na pewno mniej bezpiecznie;/

Czasem jak obserwuje zmiany w centrum Szczecina (Niepodległości, Al. Kwiatowa - od Trasy Zamkowej do Wyzwolenia, Wyzwolenia od pl. Lotników do pl. Rodła) wydaje mi się, że decydenci maja pewien kompleks i chcą być na pierwszym miejscu we wszystkich rankingach.... a, że w rankingu najbardziej zakorkowanych miast byliśmy daleko, to postanowiono to zmienić:(

A
ANNA
Ja w tym miejscu mam punkt handlowy i widzę jak kierowcy walą na czerwonym świetle byle tyło przejechać tam będzie mnóstwo potrąceń . Na lampie zawieszona jest kamera niech ktoś z urzędu miejskiego ja przejrzysty o zastanowi się co do tego przejścia bo jak na razie podziemnym bezpieczniej
A
ANNA
Ja w tym miejscu mam punkt handlowy i widzę jak kierowcy walą na czerwonym świetle byle tyło przejechać tam będzie mnóstwo potrąceń . Na lampie zawieszona jest kamera niech ktoś z urzędu miejskiego ja przejrzysty o zastanowi się co do tego przejścia bo jak na razie podziemnym bezpieczniej
G
Gość

Idąc al. Wyzwolenia w kierunku ul Rayskiego (strona dawnego "Cezasu"), trzeba będzie na niewielkim odcinku dwukrotnie przejść przez ścieżki rowerowe. To ma być bezpieczne i wygodne dla pieszych? Wolne żarty!

r
rozsądek

A ja zrobię miastu numer i w ramach kolejnego budżetu obywatelskiego zrobię projekt przywrócenia tego co było; W kolejnych latach (bo na raz się nie uda) rozbudowa po jednej a następnie po drugiej stronie Wyzwolenia. Liczę na mieszkańców, że będą głosować za takim rozwiązaniem :)

l
lamel
A gdzie ułatwienia dla kierowców.Wiochę robicie z tego miasta albo kurort dla niemiaszków.
p
pytalik

1. Jaki jest sens zmiany funkcjonowania przejscia podziemnego?

 

2. Dlaczego nikt z mediów nie poprosi magistratu o kosztorys frygi? skąd bierze się kwota 200 000?

Dodaj ogłoszenie