O awarii zostaliśmy powiadomieni w minioną środę wieczorem.
- Nie mieliśmy sygnału, a to nie pierwszy raz - mówi pan Krzysztof z osiedla Majowego, który zatelefonował do redakcji. - Nie ma ani internetu, ani telewizji. Podobno dotyczy to nie tylko osiedla Majowego, ale i Słonecznego.
Skontaktowaliśmy się z dostawcą usług, który tłumaczy, że wina za przerwę w dostawie nie leży po stronie firmy.
- Na Prawobrzeżu dokonano dewastacji naszej sieci światłowodowej złodzieje sądzili, że kradną kable miedziane a gdy zobaczyli, że przecięli światłowód zostawili go, bo był dla nich bezużyteczny - wyjaśnia Dagmara Krzesińska, specjalista z UPC Polska. - Dzięki natychmiastowej reakcji naszych pracowników przerwa w dostępie do naszych usług w części osiedli na Prawobrzeżu trwała krótko, bo od 14.15 do godziny 17.30, tylko na niewielkim obszarze do godz. 20.00.
Jak tłumaczy przedstawicielka firmy w wielu przypadkach brak do dostępu do usług lub pogorszenie ich jakości są niestety spowodowane dewastacją sieci, kradzieżami i uszkodzeniami kabli światłowodowych oraz piractwem.
- Działania te przynoszą szkodę przede wszystkim klientom - tłumaczy Dagmara Krzesińska. - Dla firmy wandalizm, uszkodzenia sieci i kradzież sygnału wiążą się z utratą potencjalnych abonentów, a także z wydatkami - naprawy kosztują, podobnie jak konieczność kontrolowania i zabezpieczania sieci.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?