Przebudowany dworzec kolejowy PKP w Goleniowe jest problematyczny? Pasażerowie ryzykują przechodząc przez tory... [ZDJĘCIA]

Grzegorz Świstak
Grzegorz Świstak
Dworzec PKP w Goleniowie
Dworzec PKP w Goleniowie Grzegorz Świstak
Udostępnij:
Mimo, że dworzec kolejowy, który ma pełnić również funkcję węzła przesiadkowego wydaje się być ukończony, to jego otwarcie nastąpić ma dopiero w połowie października. Władze Goleniowa nie przewidują jednak hucznego otwarcia węzła. Co z przejściami na drugi peron i do parkingu, których obecnie brak? Władze Goleniowa uważają, że leży to w gestii PKP PLK.

Ciągnąca się latami inwestycja początkowo miała w planach połączyć przejściem przecięte torami kolejowymi obie części Goleniowa. Z uwagi na kosztowność inwestycji plany spełzły na niczym. Obecnie po oddaniu dworca, będzie nowocześnie, ale tylko w ramach budynku i węzła przesiadkowego.

Po drugiej stronie, gdzie znajdują się perony, będzie po staremu. Czyli, aby dojść na drugi peron, trzeba będzie przejść się w jedną stronę około 100 metrów, a następnie wrócić już na drugim peronie do miejsca, gdzie zatrzymują się pociągi w kierunku Świnoujścia i Kołobrzegu.

Jeszcze dalej będą mieć kierowcy, którzy będą chcieli się przesiąść do pociągu, zostawiając swój samochód na parkingu, który znajduje się po drugiej stronie dworca za torami. Aby się dostać na dworzec, będzie trzeba przejść się kilkaset metrów do przejazdu kolejowego, aby ponownie wrócić na dworzec. To jakieś kilkaset metrów, złośliwi twierdzą, że nawet kilometr. Chyba, że będą ryzykować przejściem przez tory, co jak widać na zdjęciach, jest dosyć częstym procederem.

Kiedy mieszkańcy Goleniowa doczekają się podziemnych przejść na drugi peron i do parkingu samochodowego?

- Studium wykonalności dla stacji Goleniów zakłada budowę przejścia podziemnego na stacji – powiedział nam Bartosz Pietrzykowski z Biura Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. - Przejście skomunikuje obie strony stacji za pomocą wind i schodów. Szerokość przejścia uwzględnia planowaną w przyszłości ścieżkę rowerową, ale budowa ramp wjazdowych od obu stron przejścia i dalszego ciągu tej ścieżki nie jest zadaniem PKP PLK S.A.

Przejście zostanie zintegrowane z nowo powstałym węzłem przesiadkowym i jego infrastrukturą. Zakres planowanych robót według informacji z PKP PLK S.A. było przedmiotem rozmów z władzami miasta i został skoordynowany z budową węzła przesiadkowego i dworca. W jaki sposób? Nie wiadomo, bowiem dworzec z węzłem zaraz będzie dostępny, a przejść jak nie było, tak nie ma. Tak wygląda rzeczywiste skoordynowania obu inwestycji.

Są za to dalekosiężne plany, o czym informuje Bartosz Pietrzykowski z PKP PLK.

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują na stacji Goleniów budowę 3 peronów – dodaje Pietrzykowski. - Równocześnie zakłada się, że obsługę ruchu towarowego przejmie nowo projektowana stacja Goleniów Towarowy zlokalizowana ok. 5 km na południe od stacji Goleniów. Termin realizacji robót jest uzależniony od dostępności finansowania. Planowana jest również modernizacja linii kolejowej Koszalin – Goleniów, w ramach której przewiduje się rozbudowę węzła kolejowego wokół lotniska, co umożliwi skierowanie tam wszystkich pociągów obsługujących trasę Szczecin – Kołobrzeg oraz Szczecin – Świnoujście, ale także nowej relacji Świnoujście – Kołobrzeg. Węzeł ten umożliwi wjazdy pociągów na lotnisko i wyjazdy z niego bez konieczności zmiany kierunku jazdy na przystanku przy lotnisku. Inwestycja planowana jest na lata 2026-2030.

Wysłaliśmy pytania do Urzędu Miejskiego w Goleniowie, w sprawie tego, kiedy będzie otwarcie dworca z węzłem przesiadkowym i czy gmina prowadzi rozmowy z PKP PLK S.A. w sprawie przejść na perony? Niestety nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Politycy w studiu i.PL krytykują wpis Sikorskiego o Nord Stream

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie