Przebudowa węzła "Wyszyńskiego" w Szczecinie
W pierwszym etapie prac zaplanowane zostało:
- zdjęcie sieci trakcyjnej wzdłuż Nabrzeża Wieleckiego i na łuku w ul. Kardynała Wyszyńskiego,
- demontaż słupów trakcyjnych
- oraz wiercenie i wykonanie nowych fundamentów słupów.
Dzięki zawieszeniu linii 6 możliwa jest także rozbiórka torowiska Nabrzeże Wieleckie od strony dworca, następnie od Jana z Kolna bez rozbiórki przejazdu na Małej Odrzańskiej.
W ramach pierwszych robót zaplanowana została budowa kanalizacji deszczowej od strony dworca następnie od Jana z Kolna, prace ziemne - wykonanie koryta torowiska od strony dworca, wykonanie drenażu i rozpoczęcie podbudów torowiska.
ZOBACZ TEŻ:
Co z pawilonami na Wyszyńskiego w Szczecinie?
W bezpośrednim sąsiedztwie tej inwestycji stoją dawno zapomniane przez przedsiębiorców pawilony. Wydawać by się mogło, że obecnie prowadzona inwestycja to dobry czas również na zagospodarowanie otaczającego węzeł terenu i uprzątnięcie zdewastowanych obiektów.
- Zgodnie z dokumentacją projektową istniejące obiekty nie kolidują z inwestycją - informuje odpowiedzi na zapytanie radnego Michał Przepiera, zastępca prezydenta miasta.
Nie oznacza to jednak, że nic nie da się zrobić z opuszczonymi i mało estetycznymi zabudowaniami. Na przykład wiata przystankowa (w kierunku Prawobrzeża) wraz z przylegającymi do niej obiektami zostanie usunięta po 20.04.2021 r. Podobne daty pojawiają się przy pozostałych wolnostojących sklepach i punktach usługowych znajdujących się w tej okolicy. Obiekty te mają aktualne zezwolenia na zajęcia pasa drogowego.
Dopiero wraz z wygaśnięciem zezwolenia będzie możliwa likwidacja budek.
Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego zawiera jednak możliwość funkcjonowania w tym miejscu punktów usługowo-handlowych.
- Dopuszczone zostanie postawienie obiektów na nowo wyżej wymienionym podmiotom pod warunkiem postawienia nowych pawilonów, których estetyka uzyska akceptację Architekta Miasta - podkreśla Michał Przepiera.