Przebudowa ulicy Szafera w Szczecinie z lotu ptaka. Jak idą prace? Wieści z budowy - 6.04.2020 r.

Redakcja
Przebudowa ul. Szafera w Szczecinie - 6.04.2020 Tramwaje Szczecińskie
- Zmienia się krajobraz na przebudowywanej ulicy Szafera w Szczecinie. Choć prace w większości skupiają się na infrastrukturze podziemnej, to widać już dokładnie, gdzie będzie zlokalizowana pętla i jak ogromna to inwestycja - informuje w komunikacie spółka Tramwaje Szczecińskie.

Przebudowa ul. Szafera. Wieści z budowy - 6.04.2020

Trwają prace wodno-kanalizacyjne na odcinku Wojska Polskiego – Jarzyńskiego oraz w miejscu planowanej pętli. Wykonano przebudowę ciepłociągu, którego przełączanie planowane jest w maju, po zakończeniu sezonu grzewczego.

Prowadzone są roboty elektryczne i telekomunikacyjne oraz przebudowa sieci gazowych w rejonie ulic Romer/Szeroka.

Wykonawca przystąpił do rozbiórek fundamentów po garażach w rejonie pętli, równolegle trwają prace ziemne na odcinku pętla – Wojska Polskiego oraz przy murach oporowych.

Przebudowa ul. Szafera. O inwestycji

Powstanie nowe torowisko tramwajowe, biegnące do zupełnie nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.

Przebudowa na ul. Szafera w Szczecinie. Ruszył wielki remont...

Za prace budowlane odpowiada firma EUROVIA POLSKA S.A. Koszt prac został wyceniony na 125 190 424,45 zł brutto.

Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o., której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.

W zakres prac wchodzi m.in.:

  • Budowa ul. Szafera na odcinku ok 1,2 km o dwóch jezdniach każda po dwa pasy ruchu.
  • Budowa obustronnych chodników i dróg rowerowych.
  • Przebudowa uzbrojenia podziemnego i oświetlenia nowego układu drogowego.
  • Przebudowa skrzyżowania z ul. Zawadzkiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 50 m.
  • Przebudowa skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 44 m.
  • Przebudowa skrzyżowania z ul. Romera i Modrą na czterowlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 77 m.
  • Budowa skrzyżowania ul. Modrej i ul. Szerokiej w postaci ronda turbinowego o średnicy zewnętrznej 40 m.
  • Budowa dwukierunkowego torowiska tramwajowego w pasie rozdzielającym jezdnie (torowisko umożliwiać będzie poruszanie się autobusów komunikacji miejskiej).
  • Budowa pętli tramwajowo-autobusowej przy hali widowiskowo-sportowej z czterema torami przy peronach tramwajowych i peronie autobusowo-tramwajowym oraz stanowiskami postojowymi dla autobusów.
  • Budowa budynku socjalnego z kasami biletowymi.
  • Budowa parkingu dla rowerów oraz elementów małej architektury i zieleni.
  • Budowa parkingu dla samochodów osobowych.

Inwestycja powinna być zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

ZOBACZ TEŻ: Przebudowa ul. Szafera w Szczecinie. Co się zmieni? Podpisano umowę

CZYTAJ TEŻ:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie