Przebudowa torowiska na placu Rodła w Szczecinie. Co się zmieni? [WIZUALIZACJE, WIDEO] - 20.12.2019

Tomasz Kuczyński
Tomasz Kuczyński

Wideo

Zobacz galerię (19 zdjęć)
Nie ma miesiąca, a czasem i tygodnia, żeby na pl. Rodła nie wykoleił się tramwaj. Ten bardzo ważny komunikacyjnie plac jest w bardzo złym stanie. Wiemy już, kiedy zostanie ogłoszony przetarg na przebudowę.

Kiedy przetarg na przebudowę pl. Rodła?

- Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną jest gotowy, a ogłoszenie przetargu na to zadanie planowane jest na początek roku 2020 - informuje Hanna Pieczyńska, Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o. - Wykolejenia, które miały miejsce we wtorek i czwartek znajdują się w miejscach, które zostaną objęte przebudową.

ZOBACZ TEŻ:

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w korku? Poinformuj o tym innych! Prześlij nam zdjęcia i wideo na alarm@gs24.pl!

Prace będą prowadzone w ciągu:

  • al. Niepodległości
  • pl. Żołnierza Polskiego
  • al. Wyzwolenia
  • pl. Rodła do Ronda Giedroycia.

ZOBACZ TEŻ:

Zakres robót obejmuje:

  • przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia,
  • przebudowę torowiska w ciągu ul. Kołłątaja, ul. Asnyka,
  • przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,
  • przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i ul. Piłsudskiego,
  • przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego,
  • przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasie rozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowa całej ulicy na odcinkach torowiska wbudowanego w jezdnię (łącznie ok. 8034 mtp),
  • nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo – tramwajowych,
  • budowę przystanków „wiedeńskich” tramwajowych/przebudowę peronów przystankowych,
  • integracja przestanków autobusowych i tramwajowych,
  • ułatwienie przesiadek, poprawa komfortu obsługi pasażerów,
  • budowę wydzielonych miejsc postojowych,
  • budowę pasów rowerowych,
  • przebudowę chodników oraz zjazdów,
  • przebudowę sieci trakcyjnej,
  • przebudowę oświetlenia ulicznego,
  • przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.

Dlaczego doszło do (kolejnego) wykolejenia?

- We wtorek przyczyną wykolejenia był stopień zużycia torowiska, we wczorajszym przypadku najprawdopodobniej motorniczy zbyt wcześnie zwiększył prędkość na krzyżownicy - informuje Hanna Pieczyńska. - Oba miejsca zostały dokładnie sprawdzone, a ich stan nie zagraża bezpieczeństwu i płynności przejazdów.

Jak przypomina rzeczniczka Tramwajów Szczecińskich, w strukturach TS nieprzerwanie działają zarówno brygady torowe, jak i brygady pogotowia zajmujące się utrzymaniem bieżącym zwrotnic oraz wszelkimi pracami spawalniczymi i pracami interwencyjnymi polegającymi na usuwaniu awarii zgłaszanych przez Centralę Ruchu, obchodowych i motorniczych.

- Brygady pogotowia pracują 24/h na dobę i natychmiastowo reagują na każdą usterkę - podkreśla Hanna Pieczyńska.

Komunikacja miejska w Szczecinie. Zobacz, jak jest aktualna sytuacja na mapie:

Lokalizacja pojazdów jest przybliżona. Nie są widoczne pojazdy, które nie przekazują informacji o swoim położeniu. Dane o lokalizacji odświeżają się co około 30 sekund.
Źródło: ZDiTM w Szczecinie

Projekt budżetu Szczecina na 2020. Przesunięte inwestycje i ...

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
21 grudnia 2019, 0:37, Marcin:

Najlepiej jak zwykle pozwężać ulice , naje*ać trawników z drzewkami zabierając przy tym kilkanaście miejsc parkingowych, każde na wagę złota w ścisłym centrum (patrz Niepodległości pomiędzy Br. Portową a Pl. Żołnierza), a przy tym wszystkim nie zapominając o ścieżkach rowerowych, dla których warto zabrać pas ruchu (patrz Boh. Warszawy na wysokości Turzynu).. W końcu żyjemy w Saint Tropez, gdzie pogoda na rower jest 10 m-cy w roku..

Takimi właśnie zabiegami w ciągu kilka najbliższych lat doprowadzimy to miasto do stanu, w jakim obecnie znajduje się np Londyn, gdzie pobiera się horendalne opłaty od kierowców za wjazd do centrum w godzinach 9-17.

7 stycznia, 17:19, Gość:

Masz rację, przestrzeń jest na wagę złota.Szkoda jej marnować na potrzeby samochodów, którymi jeżdżą z reguły pojedyńcze ludziki. Chcesz mieć miejsce na samochód, zamieszkaj na wsi.

7 stycznia, 17:27, Gość:

Świetny komentarz, popieram

Londyn zrobił to, co należało! Tyle, że Szczecin niszczy resztki zieleni.

M
MP
20 grudnia 2019, 17:45, Gość:

CHYBA WIADOMO CO SIĘ ZMIENI... Przy Pazimie wycięli drzewa bo rzekomo zagrażały (chyba urzędasom w papierach) a posadzili krzaki, które teraz wyglądają jak uschnięte kikuty !!!!

I to samo będzie tam. Miasto już nawet nie mówi o nasadzeniach.

M
MP

Oczywiście wyrżną całą zieleń. Dkoładnie wszystko! Miejsca postojowe akiuat tam nie przeszkadzają a powiedziałbym że są potrzebne.

G
Gość
21 grudnia 2019, 0:37, Marcin:

Najlepiej jak zwykle pozwężać ulice , naje*ać trawników z drzewkami zabierając przy tym kilkanaście miejsc parkingowych, każde na wagę złota w ścisłym centrum (patrz Niepodległości pomiędzy Br. Portową a Pl. Żołnierza), a przy tym wszystkim nie zapominając o ścieżkach rowerowych, dla których warto zabrać pas ruchu (patrz Boh. Warszawy na wysokości Turzynu).. W końcu żyjemy w Saint Tropez, gdzie pogoda na rower jest 10 m-cy w roku..

Takimi właśnie zabiegami w ciągu kilka najbliższych lat doprowadzimy to miasto do stanu, w jakim obecnie znajduje się np Londyn, gdzie pobiera się horendalne opłaty od kierowców za wjazd do centrum w godzinach 9-17.

7 stycznia, 17:19, Gość:

Masz rację, przestrzeń jest na wagę złota.Szkoda jej marnować na potrzeby samochodów, którymi jeżdżą z reguły pojedyńcze ludziki. Chcesz mieć miejsce na samochód, zamieszkaj na wsi.

Świetny komentarz, popieram

G
Gość
21 grudnia 2019, 0:37, Marcin:

Najlepiej jak zwykle pozwężać ulice , naje*ać trawników z drzewkami zabierając przy tym kilkanaście miejsc parkingowych, każde na wagę złota w ścisłym centrum (patrz Niepodległości pomiędzy Br. Portową a Pl. Żołnierza), a przy tym wszystkim nie zapominając o ścieżkach rowerowych, dla których warto zabrać pas ruchu (patrz Boh. Warszawy na wysokości Turzynu).. W końcu żyjemy w Saint Tropez, gdzie pogoda na rower jest 10 m-cy w roku..

Takimi właśnie zabiegami w ciągu kilka najbliższych lat doprowadzimy to miasto do stanu, w jakim obecnie znajduje się np Londyn, gdzie pobiera się horendalne opłaty od kierowców za wjazd do centrum w godzinach 9-17.

Masz rację, przestrzeń jest na wagę złota.Szkoda jej marnować na potrzeby samochodów, którymi jeżdżą z reguły pojedyńcze ludziki. Chcesz mieć miejsce na samochód, zamieszkaj na wsi.

G
Gość
21 grudnia 2019, ‎00‎:‎37, Marcin:

Najlepiej jak zwykle pozwężać ulice , naje*ać trawników z drzewkami zabierając przy tym kilkanaście miejsc parkingowych, każde na wagę złota w ścisłym centrum (patrz Niepodległości pomiędzy Br. Portową a Pl. Żołnierza), a przy tym wszystkim nie zapominając o ścieżkach rowerowych, dla których warto zabrać pas ruchu (patrz Boh. Warszawy na wysokości Turzynu).. W końcu żyjemy w Saint Tropez, gdzie pogoda na rower jest 10 m-cy w roku..

Takimi właśnie zabiegami w ciągu kilka najbliższych lat doprowadzimy to miasto do stanu, w jakim obecnie znajduje się np Londyn, gdzie pobiera się horendalne opłaty od kierowców za wjazd do centrum w godzinach 9-17.

to dobrze, o to wlasnie chodzi żeby uwolnić centra miast od samochodowego terroru.

M
Marcin

Najlepiej jak zwykle pozwężać ulice , naje*ać trawników z drzewkami zabierając przy tym kilkanaście miejsc parkingowych, każde na wagę złota w ścisłym centrum (patrz Niepodległości pomiędzy Br. Portową a Pl. Żołnierza), a przy tym wszystkim nie zapominając o ścieżkach rowerowych, dla których warto zabrać pas ruchu (patrz Boh. Warszawy na wysokości Turzynu).. W końcu żyjemy w Saint Tropez, gdzie pogoda na rower jest 10 m-cy w roku..

Takimi właśnie zabiegami w ciągu kilka najbliższych lat doprowadzimy to miasto do stanu, w jakim obecnie znajduje się np Londyn, gdzie pobiera się horendalne opłaty od kierowców za wjazd do centrum w godzinach 9-17.

m
marek

proponuję już teraz zacząć przebudowę razem z Arkońską , Wojska Polskiego ,Szafera i Poznańską , wybudować jeszcze dwie galerie handlowe i odciąć Szczecin od reszty kraju i tak będzie to bez znaczenia bo już tu się nie da żyć

G
Gość

CHYBA WIADOMO CO SIĘ ZMIENI... Przy Pazimie wycięli drzewa bo rzekomo zagrażały (chyba urzędasom w papierach) a posadzili krzaki, które teraz wyglądają jak uschnięte kikuty !!!!

a
ala66

"Nie miesiąca, a czasem i tygodnia", a gdzie "ma"?. Zacznijcie wreszcie pisać bez błędów!

M
Michał

Pl. Kościuszki by przebudowali... każdy lewo skręt na tym skrzyżowaniu to jakieś nieporozumienie w organizacji ruchu, które zagraża zarówno pieszym jak i kierowcą.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3