Przebudowa torowiska na placu Rodła w Szczecinie. Co się zmieni? [WIZUALIZACJE, WIDEO] - 20.12.2019

Tomek Kuczyński
Tomek Kuczyński

Wideo

Zobacz galerię (19 zdjęć)
Nie ma miesiąca, a czasem i tygodnia, żeby na pl. Rodła nie wykoleił się tramwaj. Ten bardzo ważny komunikacyjnie plac jest w bardzo złym stanie. Wiemy już, kiedy zostanie ogłoszony przetarg na przebudowę.

Kiedy przetarg na przebudowę pl. Rodła?

- Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną jest gotowy, a ogłoszenie przetargu na to zadanie planowane jest na początek roku 2020 - informuje Hanna Pieczyńska, Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o. - Wykolejenia, które miały miejsce we wtorek i czwartek znajdują się w miejscach, które zostaną objęte przebudową.

ZOBACZ TEŻ:

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w korku? Poinformuj o tym innych! Prześlij nam zdjęcia i wideo na alarm@gs24.pl!

Prace będą prowadzone w ciągu:

  • al. Niepodległości
  • pl. Żołnierza Polskiego
  • al. Wyzwolenia
  • pl. Rodła do Ronda Giedroycia.

ZOBACZ TEŻ:

Zakres robót obejmuje:

  • przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia,
  • przebudowę torowiska w ciągu ul. Kołłątaja, ul. Asnyka,
  • przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,
  • przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i ul. Piłsudskiego,
  • przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego,
  • przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasie rozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowa całej ulicy na odcinkach torowiska wbudowanego w jezdnię (łącznie ok. 8034 mtp),
  • nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo – tramwajowych,
  • budowę przystanków „wiedeńskich” tramwajowych/przebudowę peronów przystankowych,
  • integracja przestanków autobusowych i tramwajowych,
  • ułatwienie przesiadek, poprawa komfortu obsługi pasażerów,
  • budowę wydzielonych miejsc postojowych,
  • budowę pasów rowerowych,
  • przebudowę chodników oraz zjazdów,
  • przebudowę sieci trakcyjnej,
  • przebudowę oświetlenia ulicznego,
  • przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.

Dlaczego doszło do (kolejnego) wykolejenia?

- We wtorek przyczyną wykolejenia był stopień zużycia torowiska, we wczorajszym przypadku najprawdopodobniej motorniczy zbyt wcześnie zwiększył prędkość na krzyżownicy - informuje Hanna Pieczyńska. - Oba miejsca zostały dokładnie sprawdzone, a ich stan nie zagraża bezpieczeństwu i płynności przejazdów.

Jak przypomina rzeczniczka Tramwajów Szczecińskich, w strukturach TS nieprzerwanie działają zarówno brygady torowe, jak i brygady pogotowia zajmujące się utrzymaniem bieżącym zwrotnic oraz wszelkimi pracami spawalniczymi i pracami interwencyjnymi polegającymi na usuwaniu awarii zgłaszanych przez Centralę Ruchu, obchodowych i motorniczych.

- Brygady pogotowia pracują 24/h na dobę i natychmiastowo reagują na każdą usterkę - podkreśla Hanna Pieczyńska.

Komunikacja miejska w Szczecinie. Zobacz, jak jest aktualna sytuacja na mapie:

Lokalizacja pojazdów jest przybliżona. Nie są widoczne pojazdy, które nie przekazują informacji o swoim położeniu. Dane o lokalizacji odświeżają się co około 30 sekund.
Źródło: ZDiTM w Szczecinie

Projekt budżetu Szczecina na 2020. Przesunięte inwestycje i ...

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
21 grudnia 2019, 0:37, Marcin:

Najlepiej jak zwykle pozwężać ulice , naje*ać trawników z drzewkami zabierając przy tym kilkanaście miejsc parkingowych, każde na wagę złota w ścisłym centrum (patrz Niepodległości pomiędzy Br. Portową a Pl. Żołnierza), a przy tym wszystkim nie zapominając o ścieżkach rowerowych, dla których warto zabrać pas ruchu (patrz Boh. Warszawy na wysokości Turzynu).. W końcu żyjemy w Saint Tropez, gdzie pogoda na rower jest 10 m-cy w roku..

Takimi właśnie zabiegami w ciągu kilka najbliższych lat doprowadzimy to miasto do stanu, w jakim obecnie znajduje się np Londyn, gdzie pobiera się horendalne opłaty od kierowców za wjazd do centrum w godzinach 9-17.

7 stycznia, 17:19, Gość:

Masz rację, przestrzeń jest na wagę złota.Szkoda jej marnować na potrzeby samochodów, którymi jeżdżą z reguły pojedyńcze ludziki. Chcesz mieć miejsce na samochód, zamieszkaj na wsi.

7 stycznia, 17:27, Gość:

Świetny komentarz, popieram

Londyn zrobił to, co należało! Tyle, że Szczecin niszczy resztki zieleni.

M
MP
20 grudnia 2019, 17:45, Gość:

CHYBA WIADOMO CO SIĘ ZMIENI... Przy Pazimie wycięli drzewa bo rzekomo zagrażały (chyba urzędasom w papierach) a posadzili krzaki, które teraz wyglądają jak uschnięte kikuty !!!!

I to samo będzie tam. Miasto już nawet nie mówi o nasadzeniach.

M
MP

Oczywiście wyrżną całą zieleń. Dkoładnie wszystko! Miejsca postojowe akiuat tam nie przeszkadzają a powiedziałbym że są potrzebne.

G
Gość
21 grudnia 2019, 0:37, Marcin:

Najlepiej jak zwykle pozwężać ulice , naje*ać trawników z drzewkami zabierając przy tym kilkanaście miejsc parkingowych, każde na wagę złota w ścisłym centrum (patrz Niepodległości pomiędzy Br. Portową a Pl. Żołnierza), a przy tym wszystkim nie zapominając o ścieżkach rowerowych, dla których warto zabrać pas ruchu (patrz Boh. Warszawy na wysokości Turzynu).. W końcu żyjemy w Saint Tropez, gdzie pogoda na rower jest 10 m-cy w roku..

Takimi właśnie zabiegami w ciągu kilka najbliższych lat doprowadzimy to miasto do stanu, w jakim obecnie znajduje się np Londyn, gdzie pobiera się horendalne opłaty od kierowców za wjazd do centrum w godzinach 9-17.

7 stycznia, 17:19, Gość:

Masz rację, przestrzeń jest na wagę złota.Szkoda jej marnować na potrzeby samochodów, którymi jeżdżą z reguły pojedyńcze ludziki. Chcesz mieć miejsce na samochód, zamieszkaj na wsi.

Świetny komentarz, popieram

G
Gość
21 grudnia 2019, 0:37, Marcin:

Najlepiej jak zwykle pozwężać ulice , naje*ać trawników z drzewkami zabierając przy tym kilkanaście miejsc parkingowych, każde na wagę złota w ścisłym centrum (patrz Niepodległości pomiędzy Br. Portową a Pl. Żołnierza), a przy tym wszystkim nie zapominając o ścieżkach rowerowych, dla których warto zabrać pas ruchu (patrz Boh. Warszawy na wysokości Turzynu).. W końcu żyjemy w Saint Tropez, gdzie pogoda na rower jest 10 m-cy w roku..

Takimi właśnie zabiegami w ciągu kilka najbliższych lat doprowadzimy to miasto do stanu, w jakim obecnie znajduje się np Londyn, gdzie pobiera się horendalne opłaty od kierowców za wjazd do centrum w godzinach 9-17.

Masz rację, przestrzeń jest na wagę złota.Szkoda jej marnować na potrzeby samochodów, którymi jeżdżą z reguły pojedyńcze ludziki. Chcesz mieć miejsce na samochód, zamieszkaj na wsi.

M
Marcin

Najlepiej jak zwykle pozwężać ulice , naje*ać trawników z drzewkami zabierając przy tym kilkanaście miejsc parkingowych, każde na wagę złota w ścisłym centrum (patrz Niepodległości pomiędzy Br. Portową a Pl. Żołnierza), a przy tym wszystkim nie zapominając o ścieżkach rowerowych, dla których warto zabrać pas ruchu (patrz Boh. Warszawy na wysokości Turzynu).. W końcu żyjemy w Saint Tropez, gdzie pogoda na rower jest 10 m-cy w roku..

Takimi właśnie zabiegami w ciągu kilka najbliższych lat doprowadzimy to miasto do stanu, w jakim obecnie znajduje się np Londyn, gdzie pobiera się horendalne opłaty od kierowców za wjazd do centrum w godzinach 9-17.

m
marek

proponuję już teraz zacząć przebudowę razem z Arkońską , Wojska Polskiego ,Szafera i Poznańską , wybudować jeszcze dwie galerie handlowe i odciąć Szczecin od reszty kraju i tak będzie to bez znaczenia bo już tu się nie da żyć

G
Gość

CHYBA WIADOMO CO SIĘ ZMIENI... Przy Pazimie wycięli drzewa bo rzekomo zagrażały (chyba urzędasom w papierach) a posadzili krzaki, które teraz wyglądają jak uschnięte kikuty !!!!

a
ala66

"Nie miesiąca, a czasem i tygodnia", a gdzie "ma"?. Zacznijcie wreszcie pisać bez błędów!

M
Michał

Pl. Kościuszki by przebudowali... każdy lewo skręt na tym skrzyżowaniu to jakieś nieporozumienie w organizacji ruchu, które zagraża zarówno pieszym jak i kierowcą.

Dodaj ogłoszenie