Przebudowa pl. Szarych Szeregów. Jak idą prace?
Na środku ronda widoczna jest wielka dziura, w której prowadzone są prace związane z usuwaniem kolizji istniejącej infrastruktury podziemnej, odwodnieniem, kanalizacją i przyłączami.
Gotowe jest już zbrojenie do nowych słupów trakcyjnych, a na plac budowy przyjechały nowe rozjazdy.
- To pokazuje ogromne tempo prac na węźle. Dzięki robotom, które wystartowały 2 tygodnie temu, zdecydowanie poprawi się infrastruktura tramwajowa - podkreśla Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie. - Zmiany, które pojawią się w najbliższych miesiącach poprawią komfort pasażerów, ale także kierowców poruszających się w rejonie Placu Szarych Szeregów.
W pierwszym etapie prace wykonywane są na wyspie oraz na torowisku w kierunku pętli Głębokie. Niebawem rozpocznie się budowa torowiska tramwajowego wraz z przejazdem, sygnalizacji przejazdowej, sieci trakcyjnej.
ZOBACZ TAKŻE:
Przebudowa pl. Szarych Szeregów w Szczecinie
Zadanie ma na celu dostosowanie istniejącego układu komunikacyjnego do aktualnie obowiązujących standardów.
Po przebudowie przejazd tramwajami będzie bardziej komfortowy, przyjazny i proekologiczny, a przez to konkurencyjny do transportu indywidualnego.
- Na wykonanie całości zadania, czyli przebudowę dwóch węzłów, wykonawca ma 450 dni od momentu podpisania umowy. Prace na pl. Szarych Szeregów powinny zakończyć się w czerwcu - informuje Hanna Pieczyńska.
ZOBACZ TEŻ:
Zakres zmian na węźle "Szarych Szeregów" obejmuje między innymi
- całkowitą zmianę konstrukcji torów na trójwlotowej siatce rozjazdów,
- zabudowę torowiska wraz z przebudową przystanków w al. Marszałka Józefa Piłsudskiego (do jezdni placu Odrodzenia),
- przebudowę torowiska w al. Wojska Polskiego
- oraz al. Piastów z rozjazdami.
W ramach prac wykonany zostanie także remont jezdni ronda Szarych Szeregów oraz zagospodarowanie samej wyspy ronda i peronów przystankowych.
Prace obejmą również:
- sieć trakcyjną,
- system ogrzewania
- i sterowania zwrotnic,
- smarownice oraz częściowo uzbrojenie terenu.
Układ relacji torowych na węźle trójwlotowym trójkątnym na Placu Szarych Szeregów pozostanie niezmieniony. Długość przebudowywanych torów to prawie 900 metrów toru pojedynczego.
ZOBACZ TEŻ:
SZCZEGÓŁY:
Zakres przebudowy węzła "Wyszyńskiego" obejmuje między innymi:
- przebudowę infrastruktury tramwajowej,
- drogowej,
- oświetlenia
- oraz częściowo uzbrojenie podziemne.
Zmiany będą odczuwalne także dla pasażerów komunikacji miejskiej dzięki nowym przystankom i przebudowie peronów. Roboty prowadzone będą również na jezdni, chodnikach i ścieżce rowerowej.
Przebudowane będą sieci podziemne, a w infrastrukturze tramwajowej pojawią się nowe elementy takie jak sterowanie i ogrzewanie zwrotnic oraz system smarownic.
Wzdłuż Nabrzeża Wieleckiego tory przebiegać będą po istniejącym śladzie. W ciągu ul. Wyszyńskiego zaprojektowany został dwukierunkowy pas autobusowo tramwajowy, natomiast na torowisku pojawi się dodatkowa dwukierunkowa relacja tramwajowa na kierunku Wyszyńskiego - Stocznia Szczecińska.
Długość projektowanych torów to blisko 1150 metrów toru pojedynczego.
Roboty wykonuje firma ZUE S.A. za kwotę 44.894.559,07.
ZOBACZ TEŻ:
WIDEO:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
POLECAMY TAKŻE:
CZYTAJ TAKŻE:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?