Segment liczący 100 metrów długości będzie montowany w taki sam sposób, jak na początku tygodnia miało to miejsce podczas tzw. nasuwki po stronie zachodniej.
Zobacz również:
- Prędkość nasuwania elementu konstrukcyjnego wynosi około 3 m na godzinę. Przewiduje się, że prace zajmą kilkanaście godzin. Po zakończeniu tego etapu robót, przęsła zostaną ze sobą połączone - informuje Szymon Wasilewski, Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie. - Ich spawanie potrwa do końca maja.
Prace idą zgodnie z przyjętym harmonogramem. Na czerwiec planowane jest zbrojenie i betonowanie płyty pomostu oraz zakończenie prac na przyczółkach.
W lipcu montowane będą elementy wyposażenia mostu i prowadzone roboty nawierzchniowe. Pełną przejezdność przeprawa ma osiągnąć do 31 lipca.
Nowa konstrukcja powstaje po tym jak 30 maja 2016 roku doszło do potężnej awarii starego mostu. Most ma być przejezdny przed regatami, które zaczynają się na początku sierpnia.
Umowa z firmą Vistal Gdynia S.A. została podpisana 5 września ubiegłego o roku na kwotę 18,6 mln zł.
Most Cłowy zlokalizowany nad rzeką Regalicą został oddany do użytku w 1960 r. Powstał na miejscu starego mostu stalowego, zniszczonego podczas wojny.
Ostatni remont mostu rozpoczął się pod koniec listopada 2008 roku. Środkowe, podwieszone przęsło nie było naprawiane od kwietnia 1960 roku, kiedy most został oddany do eksploatacji.
Zobacz również:
Historia Mostu Cłowego w Szczecinie [zdjęcia]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?