Nim kolej przystąpi do swojej inwestycji musi zakończyć się postępowania przetargowe.
- Trwa jeszcze procedura przetargowa wyboru wykonawców trzech kontraktów modernizacyjnych odcinka Słonice - Stargard - Szczecin Dąbie - mówi Zbigniew Wolny, rzecznik prasowy PKP PLK. - Planujemy podpisać umowy z wykonawcami w maju 2019 r. Dopiero po podpisaniu umów wykonawcy przedstawią nam szczegółowe harmonogramy robót. Między Słonicami - Stargardem - Szczecinem Dąbie będziemy modernizować m.in. perony, sieć trakcyjną, tory i obiekty inżynieryjne.
Przebudowa stacji Stargard rozpocznie się od strony Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego. W pierwszej kolejności modernizowany będzie tunel i wiadukt. Przebudowane zostaną także cztery perony.
- Będą podwyższone do 76 cm, zaopatrzone w nową nawierzchnię, wiaty, czytelną informację pasażerską oraz udogodnienia dla osób mających trudności z mobilnością - wylicza rzecznik.
W Stargardzie będą modernizowane także wiadukty kolejowe. W pierwszej kolejności czeka to wiadukt między ulicami Wyszyńskiego i Szczecińską. Następnie przebudowywane będą wiadukty na ul. Bogusława IV i Pierwszej Brygady oraz na Składowej.
Wszystkie wiadukty zostaną poszerzone. W ramach inwestycji powstaną chodniki i ścieżki rowerowe w zależności od wiaduktu po jednej lub po obu stronach.
Koszt modernizacji na odcinku Słonice - Szczecin Dąbie to prawie 1,2 mld zł. Roboty mają się zakończyć pod koniec 2020 roku.
Do inwestycji przygotowuje się także Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji, które wraz z rozpoczęciem robót będzie musiało dostosować rozkład jazdy do harmonogramu prac. Mówił o tym Jan Gumuła, prezes MPK podczas spotkania z mieszkańcami w Domu Kultury Kolejarza.
Zobacz też: prezydent Stargardu o przebudowie wiaduktów kolejowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?