Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa dworca PKP w Szczecinie. Zobacz, jak idą prace [ZDJĘCIA]

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Sprawdzamy, co się dzieje na placu budowy dworca Szczecin Główny. Jak zapewnia inwestor nie ma opóźnień.

- Prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem. Zakończenie zaplanowane jest na koniec drugiego kwartału tego roku - mówi Zbigniew Wolny z Biura Komunikacji i Promocji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Do tej pory wykonawca prac, konsorcjum firm Porr S.A. i Porr Bau GmbH. Zakończył już m.in. przebudowę peronu nr 2. Powstała nowa infrastruktura dla podróżnych, wybudowano m.in. dwie wiaty peronowe. Peron zyskał nową antypoślizgową nawierzchnię wyposażoną w ścieżki naprowadzające, dedykowane osobom niedowidzącym i niewidomym. Pasażerowie mogą korzystać z nowych ławek. Jest nowe oświetlenie, zegary i informacja pasażerska. Zamontowany został także monitoring. Wydłużono też tor nr 1 przy peronie nr 2, co zwiększyło przepustowość stacji.

Co się stanie z ceglanym tunelem, który został odkryty w ubiegłym roku?

- Fragment tunelu pod peronem nr 3 nie będzie wykorzystywany. Może jednak wpłynąć na zwiększenie zakresu prac, ponieważ w miejscu, w którym znajduje się tunel postawione zostaną nowe wiaty peronowe - wyjaśnia Zbigniew Wolny.

Jak jest zakres remontu? W skrócie to remont starej kładki, przebudowa 2 i 3 peronu, łącznik między starą a nową kładką.

- Zostanie zadaszona stara kładka, pojawi się pięć nowych wind, zbudujemy łącznik między dwiema kładkami - mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Planujemy montaż nowych urządzeń sterowania ruchem. Cała stacja będzie wyposażona w nowoczesny system informacji dla podróżnych.

Nowy system ma być zintegrowany i spójny w zakresie informacji głosowej i wizualnej - będą automatyczne zapowiedzi głosowe. Dotychczas były uwagi od pasażerów na słaby odbiór komunikatów. System informacji zostanie dodatkowo wyposażony w tzw. infokioski umieszczone na peronach oraz tablice informacyjne odjazdy/przyjazdy.

- System bazuje na aplikacji, do której prawa posiada producent - Kolejowe Zakłady Łączności Sp. z o.o. z Bydgoszczy. Ponieważ zachodzi konieczność modyfikacji oprogramowania sterującego systemem kontynuację prac będzie prowadziła firma, która posiada już prawa autorskie (kody) do systemu, czyli KZŁ Bydgoszcz - wyjaśnia powód wymiany starych wyświetlaczy Zbigniew Wolny.

Koszt drugiego etapu modernizacji szczecińskiego dworca to 70 mln zł brutto.

POLECAMY TEŻ:

Tak wyglądał pierwszy dworzec (litografia z 1866 roku)

TOP 11. Tak wyglądał kiedyś dworzec kolejowy [GALERIA]

CZYTAJ RÓWNIEŻ:

Dworzec w Szczecinie. Nowe wyświetlacze zastąpiły poprzednie, które zostały zainstalowane w 2012 roku.

Przebudowa dworca w Szczecinie. Nowe wyświetlacze za 6,6 mln...

WIĘCEJ O PRZEBUDOWIE DWORCA:

Przebudowa dworca PKP w Szczecinie cz. II. Co się zmieni? I ...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński