- Prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem. Zakończenie zaplanowane jest na koniec drugiego kwartału tego roku - mówi Zbigniew Wolny z Biura Komunikacji i Promocji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Do tej pory wykonawca prac, konsorcjum firm Porr S.A. i Porr Bau GmbH. Zakończył już m.in. przebudowę peronu nr 2. Powstała nowa infrastruktura dla podróżnych, wybudowano m.in. dwie wiaty peronowe. Peron zyskał nową antypoślizgową nawierzchnię wyposażoną w ścieżki naprowadzające, dedykowane osobom niedowidzącym i niewidomym. Pasażerowie mogą korzystać z nowych ławek. Jest nowe oświetlenie, zegary i informacja pasażerska. Zamontowany został także monitoring. Wydłużono też tor nr 1 przy peronie nr 2, co zwiększyło przepustowość stacji.
Co się stanie z ceglanym tunelem, który został odkryty w ubiegłym roku?
- Fragment tunelu pod peronem nr 3 nie będzie wykorzystywany. Może jednak wpłynąć na zwiększenie zakresu prac, ponieważ w miejscu, w którym znajduje się tunel postawione zostaną nowe wiaty peronowe - wyjaśnia Zbigniew Wolny.
Jak jest zakres remontu? W skrócie to remont starej kładki, przebudowa 2 i 3 peronu, łącznik między starą a nową kładką.
- Zostanie zadaszona stara kładka, pojawi się pięć nowych wind, zbudujemy łącznik między dwiema kładkami - mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Planujemy montaż nowych urządzeń sterowania ruchem. Cała stacja będzie wyposażona w nowoczesny system informacji dla podróżnych.
Nowy system ma być zintegrowany i spójny w zakresie informacji głosowej i wizualnej - będą automatyczne zapowiedzi głosowe. Dotychczas były uwagi od pasażerów na słaby odbiór komunikatów. System informacji zostanie dodatkowo wyposażony w tzw. infokioski umieszczone na peronach oraz tablice informacyjne odjazdy/przyjazdy.
- System bazuje na aplikacji, do której prawa posiada producent - Kolejowe Zakłady Łączności Sp. z o.o. z Bydgoszczy. Ponieważ zachodzi konieczność modyfikacji oprogramowania sterującego systemem kontynuację prac będzie prowadziła firma, która posiada już prawa autorskie (kody) do systemu, czyli KZŁ Bydgoszcz - wyjaśnia powód wymiany starych wyświetlaczy Zbigniew Wolny.
Koszt drugiego etapu modernizacji szczecińskiego dworca to 70 mln zł brutto.
POLECAMY TEŻ:
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
WIĘCEJ O PRZEBUDOWIE DWORCA:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?