reklama

Przebudowa dworca PKP w Szczecinie. Zobacz, jak idą prace [ZDJĘCIA]

Marek JaszczyńskiZaktualizowano 
Sprawdzamy, co się dzieje na placu budowy dworca Szczecin Główny. Jak zapewnia inwestor nie ma opóźnień.

- Prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem. Zakończenie zaplanowane jest na koniec drugiego kwartału tego roku - mówi Zbigniew Wolny z Biura Komunikacji i Promocji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Do tej pory wykonawca prac, konsorcjum firm Porr S.A. i Porr Bau GmbH. Zakończył już m.in. przebudowę peronu nr 2. Powstała nowa infrastruktura dla podróżnych, wybudowano m.in. dwie wiaty peronowe. Peron zyskał nową antypoślizgową nawierzchnię wyposażoną w ścieżki naprowadzające, dedykowane osobom niedowidzącym i niewidomym. Pasażerowie mogą korzystać z nowych ławek. Jest nowe oświetlenie, zegary i informacja pasażerska. Zamontowany został także monitoring. Wydłużono też tor nr 1 przy peronie nr 2, co zwiększyło przepustowość stacji.

Co się stanie z ceglanym tunelem, który został odkryty w ubiegłym roku?

- Fragment tunelu pod peronem nr 3 nie będzie wykorzystywany. Może jednak wpłynąć na zwiększenie zakresu prac, ponieważ w miejscu, w którym znajduje się tunel postawione zostaną nowe wiaty peronowe - wyjaśnia Zbigniew Wolny.

Jak jest zakres remontu? W skrócie to remont starej kładki, przebudowa 2 i 3 peronu, łącznik między starą a nową kładką.

- Zostanie zadaszona stara kładka, pojawi się pięć nowych wind, zbudujemy łącznik między dwiema kładkami - mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Planujemy montaż nowych urządzeń sterowania ruchem. Cała stacja będzie wyposażona w nowoczesny system informacji dla podróżnych.

Nowy system ma być zintegrowany i spójny w zakresie informacji głosowej i wizualnej - będą automatyczne zapowiedzi głosowe. Dotychczas były uwagi od pasażerów na słaby odbiór komunikatów. System informacji zostanie dodatkowo wyposażony w tzw. infokioski umieszczone na peronach oraz tablice informacyjne odjazdy/przyjazdy.

- System bazuje na aplikacji, do której prawa posiada producent - Kolejowe Zakłady Łączności Sp. z o.o. z Bydgoszczy. Ponieważ zachodzi konieczność modyfikacji oprogramowania sterującego systemem kontynuację prac będzie prowadziła firma, która posiada już prawa autorskie (kody) do systemu, czyli KZŁ Bydgoszcz - wyjaśnia powód wymiany starych wyświetlaczy Zbigniew Wolny.

Koszt drugiego etapu modernizacji szczecińskiego dworca to 70 mln zł brutto.

POLECAMY TEŻ: TOP 11. Tak wyglądał kiedyś dworzec kolejowy [GALERIA]

TOP 11. Tak wyglądał kiedyś dworzec kolejowy [GALERIA]

Przebudowa dworca w Szczecinie. Nowe wyświetlacze za 6,6 mln...

Przebudowa dworca PKP w Szczecinie cz. II. Co się zmieni? I ...

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Wszystko super tylko panowie buduja w nocy halasuja i spac niemozna a dzis o 4 przegieli pałe muza na maxa balety sobie zrobili 🤔gdzie mam dzwonic z ta skarga?? Pomocy

C
Czesław

super to będzie jeden z najpiękniejszych dworców kolejowych w Polsce

G
Grzes

A co sie stalo ze starymi zabytkowymi wiatami z peronu 2 i 3 bo jak widac tylko  niewielka czesc zostala wykorzystana?

Co na to konserwator miejski zabytkow bo obrzydliwy mor musial taki pozostac?

a
ala66

Polski się kłania - "Porr Bau GmbH. Zakończył", dlaczego po GmbH jest kropka i zakończył wielką literą? Więcej staranności dziennikarze GS24 GmbH :)

P
Podróżnik

A ja się zastanawiam dlaczego perony nie są zadaszone jednym dachem, lecz każdy z osobna do którego prowadzą zadaszone schody ruchome.Schody to podstawa w XXI wieku ale zamiast je zadaszać możnaby zadaszyć wszystkie perony jednym dachem oraz boki wejsia na perony tak samo (vide Wrocław, Wawa).Co z tego że się suchym  schodami wjedzie na peron w czasie deszczu skoro sam peron jest po bokach odkryty przez co dalej będzie zimno i wietrznie.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3