Przebudowa dworca PKP w Szczecinie. Jest poślizg. Kiedy koniec? [ZDJĘCIA, WIDEO, WIZUALIZACJE]

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Nie w czerwcu, ale dopiero pod koniec grudnia 2019 zakończą się prace przy przebudowie dworca Szczecin Główny. Inwestycja ma być udostępniona dla pasażerów na przełomie roku.

Dziś poinformował o tym inwestor, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe. Powód opóźnienia? To kłopoty z podziemną infrastrukturą. Pisaliśmy o odkryciu tunelu na 3. peronie, który obecnie jest w przebudowie. To, co można zauważyć na peronie to potężne filary, które będą podtrzymywały łącznik między starą a nową kładką.

Od 10 marca 1. peron wraca do gry
Wszystkie prace skończyły się już na peronie nr 1, zyskał on pełne zadaszenie. Wiata od strony budynku dworca została wydłużona o odnowione elementy przeniesione z zabytkowych zadaszeń sąsiednich peronów. Efektem modernizacji są komfortowe podróże.

Na peronie, już wcześniej powstała antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i słabowidzących. Są wygodne ławki i estetyczne oświetlenie. Poziom bezpieczeństwa pasażerów podnosi monitoring. Z nowoczesnego peronu odjeżdżają przede wszystkim pociągi regionalne i szynobusy w kierunku Niemiec. Podróżni w pełni skorzystają ze zmodernizowanej platformy od niedzieli, 10 marca, wraz z wejściem w życie korekty rozkładu jazdy.

Przebudowana kładka będzie przeszklona i całkowicie zadaszona. Ochroni ona podróżnych przed śniegiem, deszczem i ułatwi dojście na perony. Zamontowane będą 4 windy prowadzące na platformy i jedna przy ul. Kolumba. Obiekt zostanie połączony blisko 150 metrowym łącznikiem z drugą istniejącą kładką, wybudowaną w 2016 roku.

Obecnie, przy pomocy ciężkiego sprzętu, montowane są ważące po kilkaset kilogramów podpory, które będą podtrzymywały nowoczesny łącznik. Postępują prace przy przebudowie peronu wykonawca układa ściany nowego obiektu. Do wybudowania 400-metrowego peronu wykorzystanych zostanie około 800 ścianek typu "L".

Nie wejdziemy na starą kładkę
Od 10 marca, na czas prac przy przebudowie kładki, obiekt będzie częściowo wyłączony z użytkowania. Dla podróżnych dostępne będzie dojście od strony ul. Czarnieckiego - na peron nr 4. Znajduje się tam pochylnia, z której mogą korzystać osoby z ograniczoną mobilnością.

Dojście na pozostałe perony będzie możliwe wyłącznie z nowszej kładki, od strony ul. Kolumba i ul. Owocowej oraz z budynku dworca. O zmianach informuje czytelne oznakowanie oraz ulotki rozdawane podróżnym.

Funkcjonalna stacja obsłuży więcej pociągów

Dzięki modernizacji, na stacji Szczecin Główny zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zapewnia to sprawniejszą obsługę i większy poziom bezpieczeństwa. Wydłużenie toru przy peronie nr 2 zwiększyło przepustowość stacji, na którą może wjechać teraz większa liczba składów.

Prowadzona na stacji Szczecin Główny inwestycja jest kontynuacją przebudowy realizowanej między 2014 a 2016 r. wspólnie z PKP S.A. Przebudowany został dworzec, wybudowano nowoczesną kładkę, zmodernizowano perony nr 1 i 4.

ZOBACZ WIĘCEJ:

Zobacz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mirosława
Witam
Proszę udzielić mi informacji będę 19.03.19r jechała autobusem relacji Szczecin Białystok .Obawiam się że nie trafię w tym zamieszaniu we właściwe miejsce wyjazdu autobusu. Na bilecie mam napisane Szczecin D.K.(za kładką).
Czy są jakieś oznakowania aby dotrzeć we właściwe miejsce.
m
malina

Pochylnia na peronie 4? W sobotę tam byłam i jej nie widziałem,no chyba że wczoraj ją zbudowali...

G
Gość

"Dla podróżnych dostępne będzie dojście od strony ul. Czarnieckiego - na peron nr 4. Dojście na pozostałe perony będzie możliwe wyłącznie z nowszej kładki, od strony ul. Kolumba i ul. Owocowej oraz z budynku dworca."

 

Z powyższego rozumiem, że zależnie od peronu, z którego odjeżdża pociąg, trzeba będzie przemieszczać się z ul. Czarneckiego, na Kolumba i odwrotnie?

m
mamax
Grzebią się z tym dworcem już z pięć lat a wyglada to tak samo jak przed modernizacja, trochę nowych płytek i taniego polbruku plus ruchome schody które tradycyjnie po zdaniu prac zostaną wyłączone na długie miesiące ten dworzec to najdroższy lifting w Europie a pamietam buńczuczne wizualizacje przed podjęciem przebudowy i zapewnienia ze to będzie nowocześnie wyglądać a wszystko to by kradło się lepiej pozdro
m
mamax
Grzebią się z tym dworcem już z pięć lat a wyglada to tak samo jak przed modernizacja, trochę nowych płytek i taniego polbruku plus ruchome schody które tradycyjnie po zdaniu prac zostaną wyłączone na długie miesiące ten dworzec to najdroższy lifting w Europie a pamietam buńczuczne wizualizacje przed podjęciem przebudowy i zapewnienia ze to będzie nowocześnie wyglądać a wszystko to by kradło się lepiej pozdro
a
anna
"Efektem modernizacji (peronu 1) są wygodne podróże". Czyli rozumiem, że podróż odbywa się na peronie 1 lub towarzyszy nam on w podróży.
A
ANNA
Czytam i czytam i nadal nie wiem, w jakim języku jest napisany ten artykuł. Na pewno nie w standardowej odmianie języka polskiego.
P
Podróżny
A kiedy bedzie dostepna CZYNNA tablica informacyjna, dzieki ktorej bede wiedział na który peron się udać?
Teraz będzie bieganie z peronu na peron na około, bo ludzie nie wiedzą skąd odjeżdża ich pociąg. Miliony wydane na tablice, które nikogo o niczym nie informują.
C
Chrjuk

Jak zwykle jakieś napotykane przeszkody się pojawiają na krajowych inwestycjach budowlanych.

Dzisiaj uroczyście oznajmiono podpisanie umowy na budowę nowego stadionu miejskiego,termin to 3 lata,czyli można zakładać ,że za jakies 5 lat bedzie finisz  :unsure:  

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie