Dziś poinformował o tym inwestor, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe. Powód opóźnienia? To kłopoty z podziemną infrastrukturą. Pisaliśmy o odkryciu tunelu na 3. peronie, który obecnie jest w przebudowie. To, co można zauważyć na peronie to potężne filary, które będą podtrzymywały łącznik między starą a nową kładką.
Od 10 marca 1. peron wraca do gry
Wszystkie prace skończyły się już na peronie nr 1, zyskał on pełne zadaszenie. Wiata od strony budynku dworca została wydłużona o odnowione elementy przeniesione z zabytkowych zadaszeń sąsiednich peronów. Efektem modernizacji są komfortowe podróże.
Na peronie, już wcześniej powstała antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i słabowidzących. Są wygodne ławki i estetyczne oświetlenie. Poziom bezpieczeństwa pasażerów podnosi monitoring. Z nowoczesnego peronu odjeżdżają przede wszystkim pociągi regionalne i szynobusy w kierunku Niemiec. Podróżni w pełni skorzystają ze zmodernizowanej platformy od niedzieli, 10 marca, wraz z wejściem w życie korekty rozkładu jazdy.
Przebudowana kładka będzie przeszklona i całkowicie zadaszona. Ochroni ona podróżnych przed śniegiem, deszczem i ułatwi dojście na perony. Zamontowane będą 4 windy prowadzące na platformy i jedna przy ul. Kolumba. Obiekt zostanie połączony blisko 150 metrowym łącznikiem z drugą istniejącą kładką, wybudowaną w 2016 roku.
Obecnie, przy pomocy ciężkiego sprzętu, montowane są ważące po kilkaset kilogramów podpory, które będą podtrzymywały nowoczesny łącznik. Postępują prace przy przebudowie peronu wykonawca układa ściany nowego obiektu. Do wybudowania 400-metrowego peronu wykorzystanych zostanie około 800 ścianek typu "L".
Nie wejdziemy na starą kładkę
Od 10 marca, na czas prac przy przebudowie kładki, obiekt będzie częściowo wyłączony z użytkowania. Dla podróżnych dostępne będzie dojście od strony ul. Czarnieckiego - na peron nr 4. Znajduje się tam pochylnia, z której mogą korzystać osoby z ograniczoną mobilnością.
Dojście na pozostałe perony będzie możliwe wyłącznie z nowszej kładki, od strony ul. Kolumba i ul. Owocowej oraz z budynku dworca. O zmianach informuje czytelne oznakowanie oraz ulotki rozdawane podróżnym.
Funkcjonalna stacja obsłuży więcej pociągów
Dzięki modernizacji, na stacji Szczecin Główny zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zapewnia to sprawniejszą obsługę i większy poziom bezpieczeństwa. Wydłużenie toru przy peronie nr 2 zwiększyło przepustowość stacji, na którą może wjechać teraz większa liczba składów.
Prowadzona na stacji Szczecin Główny inwestycja jest kontynuacją przebudowy realizowanej między 2014 a 2016 r. wspólnie z PKP S.A. Przebudowany został dworzec, wybudowano nowoczesną kładkę, zmodernizowano perony nr 1 i 4.