Przebudowa dworca PKP Szczecin Główny. Widać już nowy łącznik [ZDJĘCIA]

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Zaktualizowano 
Wykonawca modernizuje trzeci peron szczecińskiego dworca PKP. Widać już konstrukcję łącznika, który powstaje między starą a nową kładką.

- Aktualnie trwają prace przy modernizacji peronu trzeciego, przebudowie "starej" kładki, gdzie montowane jest zadaszenie i zmieniana nawierzchnia, a także trwa budowa łącznika nad peronem trzecim - mówi Marta Burczyk z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

- Wykonawca zainstalował konstrukcje wind przy "starej" kładce od ulicy Kolumba, a także przy peronie 1, 2 i 3. Przebudowana kładka będzie przeszklona i całkowicie zadaszona. Ochroni ona podróżnych przed śniegiem, deszczem i ułatwi dojście na perony. Obiekt jest już połączony blisko 150-metrowym łącznikiem z drugą istniejącą kładką, wybudowaną w 2016 roku. Na łączniku już są przygotowane uchwyty do montażu szyb, konstrukcja zyskała podłoże, na które wkrótce zostanie wylana nawierzchnia betonowa.

ZOBACZ TEŻ: Przebudowa dworca PKP w Szczecinie. Jest poślizg. Kiedy koniec? [ZDJĘCIA, WIDEO, WIZUALIZACJE]

Przebudowa dworca PKP w Szczecinie. Jest poślizg. Kiedy koni...

Co zrobią do końca roku?

W trzecim kwartale tego roku planowana jest kontynuacja robót przy zadaszeniu starej kładki od ulicy Czarnieckiego i prace na peronie czwartym.

- Peron zostanie wydłużony, a podróżni z ograniczoną możliwością poruszania się będą mogli na peron zjechać windą, która zostanie zamontowana przy "starej" kładce. Ponadto wygodne dojście do kładki od ulicy Czarnieckiego zapewni zamontowana pochylnia - informuje Marta Burczyk.

Przebudowa dworca PKP w Szczecinie. Zobacz, jak idą prace [ZDJĘCIA]

- Zakończenie prac przy przebudowie peronu trzeciego oraz "starej" kładki od ulicy Kolumba do peronu trzeciego planowane jest w III kw. 2019 r. Natomiast zakończenie prac przy budowie łącznika, przebudowie "starej" kładki od ulicy Czarnieckiego i modernizacji peronu CZWARTEGO zaplanowano do końca roku - dodaje Burczyk.

Co do tej pory udało się zrobić?

- W marcu zakończyły się prace na peronie nr 1, zyskał on pełne zadaszenie. Wiata od strony budynku dworca została wydłużona. Na peronie już wcześniej powstała antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i słabowidzących. Są wygodne ławki i estetyczne oświetlenie. Poziom bezpieczeństwa pasażerów podnosi monitoring. Podróżni mogą korzystać także ze zmodernizowanego peronu 2 - informuje Marta Burczyk.

POLECAMY TEŻ: TOP 11. Tak wyglądał kiedyś dworzec kolejowy [GALERIA]

TOP 11. Tak wyglądał kiedyś dworzec kolejowy [GALERIA]

Przebudowa dworca PKP w Szczecinie cz. II. Co się zmieni? I ...

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Tyle milionów wpakowane. Wystarczyło po Niemcach schody, budynek, tunele i windy wyremontować i byłoby na pewno ładniej i bardziej funkcjonalnie. Teraz to jest co najwyżej funkcjoAnalnie bo tyłek boli od latania w górę i w dół.

G
Gość

Ale jaja przed chwila wróciłam z zakupów. Darmowy bon na zakupy do rossmana wygrałam tutaj: http://konkurs-rossmann.site/ Wystarczyło podac e-mail HAHA ale to łatwe :D

Z
Z okolic

Warto przypomnieć,że przebudowa tego dworca trwa od 2014 roku Trwa już 5 lat!!! !!!-jest najdłużej prowadzoną przebudową dworca w Polsce.Każdy kto w 2014 roku zaczynał budowę dworca od podstaw lub przebudowy ( np.Bydgoszcz ) dawno je ukończyły. W Szczecinie wloką się z tym jak nieboszczyk na cmentarz i końca tych robót nie widać.Dworzec non stop rozkopany-wygląda jak po nalotach Luftwaffe

G
Gość

Co z tego że ktoś na tym zarobił grubą kase , nadal bedzie jak Korea Północna

G
Gość
2019-06-04T16:25:43 02:00, jol:

te łączniki i korytarze to kurde jakiś koszmar, czy nie można tak jak np. Poznaniu lub Wrocławiu wybudować dworzec kolejowy w jednej hali . To nie jest modernizacja tylko perfumowanie szamba!. Niemcy kiedyś w tej dolinie na przeciwko węzła komunikacyjnego /obecnego/ AUCHAN mieli w 1940 rozpocząć budowę nowego dworca, to dobra lokalizacja z uwagi na dojazd, bliskość ,autostrady , możliwość wybudowania parkingów itd. Dworzec stary jest dobry dla kolejki podmiejskiej!

dworzec w Poznaniu to jeden wielki koszmar. tak niefunkcjonalnego dworca nie widziałam w żadnym innym mieście. już są propozycje by go zlikwidować i przywrócić kasy w starym budynku. nasz szczeciński dworzec jest i piękny, i wygodny dla podróżnych.

j
jol

te łączniki i korytarze to kurde jakiś koszmar, czy nie można tak jak np. Poznaniu lub Wrocławiu wybudować dworzec kolejowy w jednej hali . To nie jest modernizacja tylko perfumowanie szamba!. Niemcy kiedyś w tej dolinie na przeciwko węzła komunikacyjnego /obecnego/ AUCHAN mieli w 1940 rozpocząć budowę nowego dworca, to dobra lokalizacja z uwagi na dojazd, bliskość ,autostrady , możliwość wybudowania parkingów itd. Dworzec stary jest dobry dla kolejki podmiejskiej!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3