Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa Bramy Portowej pod koniec roku

mdr
Od kilkunastu lat plac - skrzyżowanie przy Bramie Portowej czeka na modernizację. Pozostaje mieć nadzieję, że obecne postępowanie przeprowadzone zostanie znacznie sprawniej, niż inwestycja po sławetnym "grzybku".
Od kilkunastu lat plac - skrzyżowanie przy Bramie Portowej czeka na modernizację. Pozostaje mieć nadzieję, że obecne postępowanie przeprowadzone zostanie znacznie sprawniej, niż inwestycja po sławetnym "grzybku". Fot. Andrzej Szkocki
To musiało nastąpić. Już w czasie, gdy wiele lat temu kończono przebudowe ówczesnej ulicy Wielkiej (dziś Kardynała Wyszyńskiego). Następnym etapem miała być modernizacja skrzyżowania przy Bramie Portowej. Nie nastąpiła, bo zmieniły się władze Szczecina.

Dopiero teraz skrzyżowanie zmieni się, ale nie całkowicie. Przebudowane zostanie tylko torowisko tramwajowe. Ci, którzy pamiętają jeszcze plany, że ulica Krzywoustego miała zostać poprowadzona pod skrzyżowaniem, gdzie łączyłaby się bezpośrednio z ulicą Wielką, mogą o tym zapomnieć. Przebudowane zostanie jedynie stare torowisko tramwajowe, które w obecnym stanie stoi na przeszkodzie wprowadzeniu na trasę ósemki niskopodłogowych tramwajów.

Miasto podpisało umowę na wykonanie programu funkcjonalno - użytkowego dotyczącego przebudowy tego torowiska, jak również sieci trakcyjnej. Koszt - 145 tys. zł. Termin wykonania - 3 marca br. Program określi założenia, na podstawie których zostanie dopiero sporządzona dokumentacja projektowa. Ta zaś obejmie już konkretne plany przebudowy układu torowego, sieci trakcyjnej, wybudowania zintegrowanych przystanków autobusowo-tramwajowych, a także orientacyjny harmonogram realizacji robót budowlanych.

Dopiero po tym miasto ogłosi przetarg, w którym zostanie wyłoniony wykonawca prac. Przebudowa ma być skoordynowana z przebudową całego układu drogowego od placu Żołnierza do Bramy Portowej.

Bądź na bieżąco - zasubskrybuj news'y ze Szczecina
Przetarg na program wygrało konsorcjum firm Pracownia Projektowa Maciej Kochanowski ze Szczecina, Pracownia Projektowa Maciej Kasprzyk z Gryfina oraz AGUA Y ESTRUCTURAS S.A.U z Sewilli.

Kiedy nastąpi wbicie pierwszej łopaty? Jeśli wszystko pójdzie szybko i obejdzie się bez prostestów, charakterystycznych dla przetargów, to być może nawet pod koniec tego. Jeśli jednak nastąpią opóźnienia, inwestycja przejdzie na kadencję nowych władz Szczecina i wówczas być może nastąpi kolejne przesunięcie w czasie. Wypada sobie życzyć, oby tak się nie stało.

GS24 znajdziesz także na

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński