Podpisy udało się zebrać pod obywatelskim projektem uchwały w sprawie odbudowy linii tramwajowej. Do końca czerwca organizatorzy chcą ich zebrać dwa tysiące. Dla formalnego poparcia wystarczy 400.
- Bardzo przyjaźnie na nasz pomysł reagują mieszkańcy alei Wojska Polskiego. Mają pewne obawy, ale po krótkiej merytorycznej rozmowie zazwyczaj podpisują się pod naszym projektem - mówi Wojciech Dorżynkiewicz, radny niezrzeszony.
Pomysł zebrania podpisów pod obywatelskim projektem uchwały do rady miasta to wyraz niezadowolenia z debaty dotyczącej przyszłości tego kawałka alei, a zorganizowanej przez magistrat.
- Nie padł żaden argument za tym, żeby wybrać wariant numer 1 (wariant bez tramwaju, ale z parkingiem pośrodku alei - przyp. red.). Ten wariant nic nie zmieni, nie sprawi, że centrum miasta będzie atrakcyjne - mówi Wojciech Dorżynkiewicz.
Grupę tworzą osoby z różnych środowisk, a mimo różnicy w poglądach mają wspólny cel - przywrócić tramwaj na alei.
Zobacz więcej:
W sieci pojawił się też kolejny pomysł na rewitalizację alei. Tym razem od kandydatki na fotel prezydenta Szczecina i radnej niezależnej. Małgorzata Jacyna-Witt jest przeciwna tramwajowi ze względu na koszty i to, że trzeba będzie długo czekać, jak szacuje 10 - 15 lat, na realizację tej inwestycji.
- Nikt mi nie wykazał, na czym miałoby polegać ożywienie przez tramwaj. Skąd mieliby się wziąć ci ludzie i wysiąść na określonym przystanku przy alei - mówi radna. - Nie widzę możliwości ożywienia przez tramwaj. Poza tym strefa spowolnionego ruchu z tramwajem? Przechodzę gdzie chcę i jednocześnie uważam na tramwaj?
Radna proponuje w ramach rewitalizacji alei od skrzyżowania z ul. Jagiellońską: wydzielenie pasa na środku jezdni z naprzemiennie stojącymi food truckami, drzewami, małymi fontannami i „meblami miejskimi”.
- Niekoniecznie mają to być food trucki, ale pawilony gastronomiczne - dodaje radna.
I jako przykład podaje ożywienie na Alei Fontann, jakie spowodowały mieszczące się tam lokale gastronomiczne.
Radna proponuje pozostawić parkingi w dotychczasowym miejscu, ale obniżyć je do poziomu jezdni. I dodaje pomysł: - Pas przy kamienicach o szerokości 1,5 m oddany nieodpłatnie w użytkowanie prowadzącym działalność w lokalach na parterze.
Do tego ulokowanie nowej siedziby Teatru Współczesnego w miejscu po szkole (popularnym „Maciusiu”), sprzedaż miejskich pustostanów w okolicy, otwarcie podwórek w okolicznych kwartałach na parkingi i tereny rekreacyjne.
Zobacz także: Debata o alei Wojska Polskiego w Szczecinie
Czytaj więcej o planach zmian w al. Wojska Polskiego w Szczecinie:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?