Prosto z giełdy

Piotr Jasina, 30 listopada 2005 r.Zaktualizowano 
Volkswageny i ople nadal należą do najczęściej oferowanych aut na szczecińskich giełdach. Dużo jest fordów i audi.

Liczba oferowanych samochodów poszczególnych marek na naszych giełdach odzwierciedla trendy w imporcie. Dominują volkswageny.

Drugą pozycję zajmują ople. Po tych markach plasują się odpowiednio ford i audi, renault, BMW, mercedes, seat, nissan i peugeot. Średnia wartość sprowadzanych do Polski samochodów używanych wzrosła i w październiku wyniosła 2144 złote.

- Niewątpliwie, duży wpływ na jej wartość wywierają ceny samochodów w wieku do 4 lat i to pomimo tego, iż ta grupa pojazdów, z punktu widzenia ilości sprowadzonych aut, wciąż stanowi niewielki procent rynku - wyjaśnia Wojciech Drzewiecki, prezes Samaru. - Poziom cen jest jednak tutaj relatywnie wysoki, co przyczynia się do spłaszczenia średniej z wszystkich grup.

W stosunku do września import zwiększył się o pół procenta, osiągając poziom 70 478 samochodów, w tym 68,5 tys. aut sprowadzono z krajów Unii Europejskiej. Liczba samochodów sprowadzonych do Polski od początku roku przekroczyła już poziom 725 tysięcy aut. W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego liczba ta jest większa o prawie 11proc.

Udział samochodów o okresie eksploatacji przekraczającym dziesięć lat znów się zmniejszył osiągając poziom 63 proc.

Samochody użytkowane nie dłużej niż 4 lata stanowiły w październiku 5,9 proc. wszystkich sprowadzonych aut. Samochody o okresie eksploatacji pomiędzy 4 a 10 lat zwiększyły swój udział w imporcie do poziomu 31,1 proc. Stopniowo rośnie udział samochodów najmłodszych, kosztem najstarszych.

Najpopularniejszą grupę wśród sprowadzonych w październiku do Polski samochodów używanych wciąż stanowią auta wyprodukowane w pierwszej połowie lat dziewięćdziesiątych.

- Ich udział w całości importu utrzymuje się na poziomie 46,3 proc. - informuje Wojciech Drzewiecki. - Samochody wyprodukowane w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych stanowią ponad 36 proc. sprowadzonych do Polski aut, natomiast pojazdy z lat 2000-2005, z udziałem na poziomie 11,2 proc.

Z miesiąca na miesiąc maleje udział w imporcie samochodów wyprodukowanych w latach osiemdziesiątych i obecnie wynosi niespełna sześć procent. Samochody wyprodukowane przed rokiem 1980 stanowią znikomą część importu, wynoszącą zaledwie 0,05 proc. wszystkich sprowadzonych do Polski aut.

Samochody wyprodukowane w roku 1992 niezmiennie cieszą się największą popularnością. Ich udział w całej ilości sprowadzonych od początku roku do Polski aut wyniósł na koniec października blisko 13 proc. Podobnym zainteresowaniem cieszą się samochody z roczników 1994 oraz 1993.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3