Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Problemy mieszańców Krzekowa. Po wizycie radnych jest światełko w tunelu. Ulica Żyzna będzie bezpieczna?

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
W ciągu dwóch tygodni szczeciński magistrat ma przedstawić harmonogram inwestycji, które mają poprawić bezpieczeństwo na ulicy Żyznej na Krzekowie-Bezrzeczu. Wąska jednia nie ma poboczy, chodników, oświetlenia.

Przygotowanie harmonogramu to efekt wyjazdowej komisji bezpieczeństwa szczecińskiej rady miasta. Na radnych i miejskich urzędników czekała grupa kilkudziesięciu mieszkańców. Nie ukrywali swojego zniecierpliwienia w sprawie braku działań poprawiających bezpieczeństwo.

Przez jednokierunkową ulicę Żyzną (łączy ulicę Modrą ze Żniwną na Krzekowie) codziennie przejeżdża co najmniej kilkaset samochodów. Od kilku miesięcy jest ich jeszcze więcej, bo gdy zaczęła się przebudowa ulicy Modrej, to Żyzna stała się drogą objazdową dla wielu mieszkańców Krzekowa. Jezdnia w niektórych fragmentach jest tak wąska, że poza samochodem nikt się nie zmieści, a pieszy musi szukać pobocza, którego jednak nie ma. Dlatego mieszkańcy codziennie obserwują mrożące krew w żyłach sytuacje.

ZOBACZ TEŻ:

- Matki z dziećmi nie mogą wyjść na rower, bo nie ma jak przejechać bezpiecznie, gdy jadą samochody, a jadą cały czas od rada do wieczora. Tu chodnik jest konieczny zanim ktoś straci życie - mówi pani Anna, mieszkanka osiedla.

- Od lat prosimy o modernizację tej ulicy, ale bezskutecznie - skarżył się kolejny mieszkaniec.

W Internecie krąży nagranie z czerwca ub.r., na którym widać, jak kierowca mercedesa taranuje ogrodzenie chwilę po tym, gdy przez bramkę przeszedł domownik.

- Sekundę później i samochód zmiażdżyłby sąsiada - opowiadają mieszkańcy.

Podczas poniedziałkowej wizyty część radnych była zaskoczono jak wiele samochodów jedzie osiedlową ulicą choć był godz. 11.

- Teraz to jeszcze nic w porównaniu z godzinami szczytu - mówią mieszkańcy.

Ulica jest wąska dlatego, że po jednej stronie stoi osiedle, a po drugiej działki. Jej poszerzenie wiązałoby się z wywłaszczeniem części gruntów. 30 stycznia 2020 roku na stornach zarządu dróg pojawiło się ogłoszenie o opracowaniu projektu budowlano-wykonawczego w ramach zadania „Przebudowa ulicy Żyznej w Szczecinie wraz z budową oświetlenia”. Jednak już 6 lutego unieważniono postępowanie z uwagi na zmianę udostępnionej koncepcji. Władze Szczecina zapewniały wtedy, że zmiana to efekt wyboru lepszej koncepcji.

- Na etapie opiniowania i uzgadniania koncepcji wybrano docelowy wariant, w którym szerokość jezdni pozwala na wprowadzenie ruchu dwukierunkowego. W koncepcji uwzględniono wprowadzenie elementów uspokojenia ruchu oraz budowę jednostronnego chodnika wraz z oświetleniem. Z uwagi na niewystarczającą szerokość pasa drogowego, przewidziano rezerwę powierzchni terenów przeznaczonych do wykupu na cele związane z przebudową ulicy - wyjaśniała Anna Szotkowska, zastępca prezydenta Szczecina.

Minęły dwa lata i na ulicy nic się nie zmieniło. W poniedziałek zapadła decyzja, że urzędnicy w ciągu dwóch tygodni przedstawią harmonogram działań miasta w zakresie oświetlenia ulicy, spowolnienia ruchu oznakowania i budowa chodnika.

- Gdy już otrzymamy ten harmonogram działań, to nasza komisja przedstawi je jako wnioski do realizacji, aby były w końcu zrealizowane - wyjaśnia Bazyli Baran, przewodniczący komisji bezpieczeństwa.

ZOBACZ TEŻ:

Wizualizacje po przebudowie ulic Modrej i Koralowej

Przebudowa ulic Modrej i Koralowej w Szczecinie. Znamy ofert...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński