Prezydent Komorowski w Szczecinie. "Korpus będzie miał nowe zadania" [zdjęcia]

Piotr Jasina
Prezydent Bronisław Komorowski odwiedził dziś kwaterę główną Eurokorpusu.
Prezydent Bronisław Komorowski odwiedził dziś kwaterę główną Eurokorpusu. Andrzej Szkocki
Rano prezydent RP Bronisław Komorowski odwiedził kwaterę główną Wielonarodowego Korpusu Północno-Wschodniego w Szczecinie.

Prezydent Bronisław Komorowski w Eurokorpusie

Po rozmowach z dowództwem i żołnierzami spotkał się z dziennikarzami.

Prezydent przyznał, że na szczycie państw NATO w Newport zapadło wiele bardzo istotnych decyzji istotnych z punktu widzenia Polski, w obliczu agresji rosyjskiej na Ukrainie. Przestrzegał jednak przed nadmiernym optymizmem.

- Rozpoczynamy proces przygotowania obszarów krajów członkowskich do obrony w obliczu nowych zagrożeń - tłumaczył prezydent - To oznacza zmianę całej filozofii dotychczasowego działania paktu na wschód od NATO. O ile nie będą miały stały, to na pewno długotrwały charakter.

W związku z tym zmienią się zdania Wielonarodowego Korpusu Północno-Wschodniego w Szczecinie.

- Wzrośnie ranga Korpusu, zmieni się stan gotowości, i nie tyle chodzi o zmiany personalne i zwiększenie jego liczebności co właśnie nowe zadania związane z obroną kolektywną - mówił prezydent Komorowski. - Teraz misją staje się obrona. Korpus musi osiągnąć zdolność do zarządzania obroną poprzez użycie sił szybkiej i natychmiastowej reakcji. Ze względu na to, że obszar wschodniej flanki Sojuszu uznaliśmy za rejon, w którym mogą występować kolejne kryzysy.

Prezydent wyjaśnił, że Polska musi przygotować się na ewentualność prowadzenia skutecznej obrony, sprawnego i szybkiego przyjęcia różnego rodzaju sił natowskich. Musi stworzyć odpowiednią infrastrukturę.

- Musimy przygotować się także do ćwiczeń związanych z planami ewentualnych działań obronnych - dodał prezydent.

Bronisław Komorowski przyznał, że te większe bezpieczeństwo musi wiązać się z większymi wydatkami państw Sojuszu. Na szczycie w Newport większość krajów członkowskich zadeklarowała zwiększenie budżetów związanych z obronnością państw NATO.

- Polska jawi się jako kraj, który dużo łoży na ten cel - mówił prezydent. - W 2016 r., jak zapewnia minister obrony Tomasz Siemoniak, wydamy na obronność 2 proc. PKB, a 25 proc. funduszy przeznaczonych na ten cel wydamy na modernizację armii.

Prezydent RP w siedzibie Korpusu w Szczecinie podkreślił też, iż szczyt w Newport potwierdził silne więzy transatlantyckie.

Więcej przeczytasz w poniedziałkowym, papierowym wydaniu Głosu Szczecińskiego

Wideo

Komentarze 22

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

z
zdziwiony
W dniu 07.09.2014 o 20:45, ck napisał:

Chyba żyjemy w dwóch światach równoległych. Z racji mojej pracy i miejsca zamieszkania praktycznie codziennie stykam się z żołnierzami zawodowymi, zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym. Wiem jak dostali się do tej służby, wiem jak zarabiaja i co robią. Mam więc inne zdanie niz Ty, ale w moim równoległym do Twojego świecie tak to wyglada.

Ja pożegnałem się z mundurem kilka lat temu. Patologie, przypadkowi ludzie, którym coś się pomyliło - byli zawsze. Postawy roszczeniowe, megalomani z wybujałym ego, tchórze i karierowicze - także. Podobnie jak mitomani, socjopaci a nawet psychopaci. I wojsko nie bardzo miało pomysł, jak się ich pozbyć. Kiedyś stosowano zasadę "w p.. i na gaz". Plewy odpadały, dobre ziarno zostawało.Ja nie mam zamiaru bronić tych, którzy szkodzą wojsku czy w imieniu o coś apelować. Znałem i znam kilkudziesięciu fantastycznych ludzi, którzy chcieli i mogli służyć w wojsku. Wielu służy choć z racji różnicy wieku są to synowie moich kolegów. Zaś nieżyjący już sierż Franciszek Pozorski, jeden z najdłużej będących w służbie komandosów, weteran z Czechosłowacji doczekał się nawet prawnuków w wojsku. Oczywiście - w Pułku Komandosów w Lublińcu. Ale wielu, świetnie wykształconych zapaleńców musiało odejść. Dlaczego?

Jeżeli funkcjonuje system, który premiuje nieudaczników, dekowników, karierowiczów choć w założeniu powstał po to, by się takich pozbywać, to ktoś powinien się o tym dowiedzieć. Chyba, że wie ale mu to nie przeszkadza. Bo taki system niszczy i deprawuje tych, którzy chcą coś dać z siebie a nie tylko brać. Nie żyjemy w światach równoległych. Zapewniam, że są w wojsku zapaleńcy, gotowi wykonywać ten zawód, nawet, jeżeli dość szybko pozbyli się złudzeń. Jeżeli widzisz ich takich a ja się domyślam, o co Ci chodzi - to może to być czasem poza. Rodzaj mimikry. Czasem głupio się przyznać, że się pozwala na różne rzeczy i nic się z tego nie ma. Nawet satysfakcji. Ale muszę Ci przyznać rację. Niestety.

c
ck
W dniu 07.09.2014 o 12:32, zdziwiony napisał:

 Zjawisko ucieczki z wojska znakomicie wyszkolonych specjalistów zostało zauważone przez publicystów i to z całego spektrum politycznego. Możesz sobie odpuścić głupawą ironię o zatrudnieniu na najniższej krajowej, co chyba rozumiesz jako płacę minimalną - w 2014r - 1680zł brutto. Bez obaw - nawet, gdyby byłemu żołnierzowi oferowano  najniższą płacę, jaką przyzwoita firma oferuje fachowcowi, którego zatrudnia to i tak będzie to więcej, niż miał w wojsku. W dodatku płaca jest podstawą, stanowiącą tylko część tego, co się w takich firmach zarabia. Jeżeli podjąłem ten temat to tylko dlatego, że irytuje mnie gigantyczne marnotrawstwo pieniędzy. Ja nie stawiam sprawy w ten sposób, że te pieniądze należałoby przeznaczyć na co innego. Ale te pieniądze są w takiej skali, powinny być inwestycją. Tymczasem są od lat marnotrawione. Płacę podatki więc chciałbym mieć świadomość, że ci, co w moim imieniu decydują o przeznaczeniu pieniędzy budżetowych, robią to z sensem.Inną kwestią jest pozostawianie samym sobie zwolnionych z armii żołnierzy, głównie szeregowych i podoficerów. Strasznie się oburzają świętoszkowaci hipokryci, gdy okaże się, że ktoś po zwolnieniu z wojska pracował dla mafii. Pomijając kwestie moralne - przynajmniej docenili jego specjalne umiejętności, czego Ojczyzna nie potrafiła.O pozostawieniu samym sobie ludzi, którzy wrócili z misji inwalidami - pisałem wielokrotnie. Trochę się to wreszcie zmieniło, ale - po pierwsze - prawo nie działa wstecz; po drugie - misje się kończą. Przynajmniej w takiej skali, jak dotąd. To też niech komuś da do zastanowienia.

Chyba żyjemy w dwóch światach równoległych. Z racji mojej pracy i miejsca zamieszkania praktycznie codziennie stykam się z żołnierzami zawodowymi, zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym. Wiem jak dostali się do tej służby, wiem jak zarabiaja i co robią. Mam więc inne zdanie niz Ty, ale w moim równoległym do Twojego świecie tak to wyglada.

g
gość
W dniu 07.09.2014 o 15:20, zdziwiony napisał:

Proszę o podanie konkretnych nazwisk. Wraz z udowodnieniem, że ukończenie radzieckiej akademii jest przestępstwem. Zwyczajnie - podać nazwiska. I proszę skończyć z tym mruganiem oczkiem, krygowaniem się - "a ja coś wiem! ale nie powiem! Bo się wstydzę...."Kiedy gen bp Głódź, wysiadając w Dziwnowie ze śmigłowca (podróż do Świnoujścia odbył samochodem) zachwiał się i musiał złapać się poręczy, przyczyną mogła być niezbyt wygodna podróż, pomroczność jasna, grypa filipińska, pourazowy zespół przeciążeniowy goleni prawej. Widziałem to nie tylko ja, dało się zauważyć znaczące spojrzenia, stłumione chichoty świty. Możliwe także, że wyżej wymienione schorzenia były powodem, kiedy w Kołobrzegu, w rocznicę urodzin gen Wieleckiego w knajpie gen Głódź zrobił poziomkę pod nogami posła koszalińskiego Ryszarda Ulickiego (SLD), na co ten - podnosząc szanowne zwłoki z podłogi - zawołał: "Ależ, towarzyszu! Nie przesadzajcie!".Zanim zarzucisz mi szkalowanie, poszukaj odpowiedzi, dlaczego w tak ekspresowym tempie gen Głódź znalazł się w cywilu. Prawdą jest, że z nim nie piłem. Bo niewielu jest takich, którzy mogliby powiedzieć, że ze mną pili coś mocniejszego od wody mineralnej czy kawy.

Ja jedno ty dalej swoje - ja napisałem że jest jeszcze paru po tych szkołach ich CV z zasady jest tajne( strukturę tworzenia w wojsku układów i zależności opisał w swoich książkach Wiktor Suworow- osobiście nie wierze ze coś się z tym zmieniło- pamiętam taki jeden reportaż w tvp o młodym absolwencie West Point którego orły po sowieckich akademiach niszczyły i ten młody oficer zastanawiał się nad przejściem do cywila, nie wiem jak skończyła się jego sprawa ale myślę ze jednak odszedł),dopiero przy nominacjach na wyższy stopień podają ukończone uczyliszcze , nie napisałem że ukończenie tych szkół jest przestępstwem!- to ty to sugerujesz , o tym komu wielu z tych panów służy można przeczytać z raportu o WSI , ich działalność = FOZZ, ,operacja żelazo , sądzę że nie tylko, różne spółki spółeczki które obsiadły MON, Handel zagraniczny czy bankowość założone z ekspertów z armii z reguły Polska na tym straciła i traci. O tym czym skutkuje ukończenie szkół w Rosji przekonała się teraz Ukraina o czym piszą i mówią ukraińskie media . Piszesz ze biskup Głudz nadużywa alkoholi ja widziałem paru generałów pijanych w sztok i jakoś o nich urban nie pisał np. Śiwicki- był świetnym oficerem ale pił wiem bo go sam widziałem jakoś za czasów jego życia nie widziałem artykułów o nadużywaniu przez niego alkoholu, o prezydencie od choroby filipińskiej SLD już nie piszę
G
Gość
W dniu 07.09.2014 o 15:20, zdziwiony napisał:

... Prawdą jest, że z nim nie piłem. Bo niewielu jest takich, którzy mogliby powiedzieć, że ze mną pili coś mocniejszego od wody mineralnej czy kawy.

 

Jestem wstanie w to uwierzyć, bo wciąż pewnie chciałeś pić na krzywy ryj, a tak się na dłuższą metę zwyczajnie się nie da.
Ponadto któż chciałby pić z kimś takim jak ty ?
Alkohol jest dla ludzi, ale należy go pić mądrze, skoro ty masz problemy z piciem alkoholu, bo dostajesz po nim małpiego rozumu, to i słusznie że już nie pijesz, słusznie !
Faktycznie zostań lepiej przy wodzie mineralnej i kawie...

Czepiasz się osobistości z Kościoła, ale już Aleksander K. to dla ciebie nie istnieje ?
Uwierzyłeś jego córce, że to taki rodzaj choroby którą tatuś Aleksander zaraził się na Filipinach ? :D
Straszny z ciebie hipokryta zdzwiony , oj straszny.
Czep się lepiej tramwaju ! :P

 

G
Gość
W dniu 07.09.2014 o 14:10, gość napisał:

Ty jako specjalista? od wojska i nie tylko?( w zasadzie od wszystkiego specjalność opluwanie Kościoła Katolickiego), aktualny emeryt powinieneś dobrze wiedzieć kto kończył szkoły w Moskwie( jeszcze ich paru zostało) , ba! kto i jakie po tych kursach czy szkołach miał możliwości awansu( mnie nie pytaj- a jeśli cię to tak bardzo interesuje to zawsze masz możliwość poszukać w ulubionym źródle wiedzy naszego prezydenta ), dodaj jeszcze lobby pro sowieckie byli oficerowie umiejscowieni w gospodarce , bankowości . Oczywiście ty będziesz bronił tych ludzi bo i jak można inaczej , SWOICH NE MOGUT OSTAWLJAT ( WIKTOR SUWOROW) to co wypisujesz to wiedza dla lemingów ( łykają wszystko co napiszą tacy jak ty, są jak ślepy w mgle) - ci co się tym tematem interesują ba znają( pamiętają ) były system wiedzą jak było -jest nic się w zasadzie nie zmieniło ( w Smoleńsku nie zginął żaden po szkołach w KGB czy GRU- ) Głódz on na 100% nie był szkolony w Moskwie , piszesz flaszka co piłeś z nim ? czy powtarzasz za Urbanem!. Stara ubecka szkoła opluwaj a nuż coś się przyklei

 

Popieram !!!
 

z
zdziwiony
W dniu 07.09.2014 o 14:10, gość napisał:

Ty jako specjalista? od wojska i nie tylko?( ...... Stara ubecka szkoła opluwaj a nuż coś się przyklei

Proszę o podanie konkretnych nazwisk. Wraz z udowodnieniem, że ukończenie radzieckiej akademii jest przestępstwem. Zwyczajnie - podać nazwiska. I proszę skończyć z tym mruganiem oczkiem, krygowaniem się - "a ja coś wiem! ale nie powiem! Bo się wstydzę...."

Kiedy gen bp Głódź, wysiadając w Dziwnowie ze śmigłowca (podróż do Świnoujścia odbył samochodem) zachwiał się i musiał złapać się poręczy, przyczyną mogła być niezbyt wygodna podróż, pomroczność jasna, grypa filipińska, pourazowy zespół przeciążeniowy goleni prawej. Widziałem to nie tylko ja, dało się zauważyć znaczące spojrzenia, stłumione chichoty świty. Możliwe także, że wyżej wymienione schorzenia były powodem, kiedy w Kołobrzegu, w rocznicę urodzin gen Wieleckiego w knajpie gen Głódź zrobił poziomkę pod nogami posła koszalińskiego Ryszarda Ulickiego (SLD), na co ten - podnosząc szanowne zwłoki z podłogi - zawołał: "Ależ, towarzyszu! Nie przesadzajcie!".

Zanim zarzucisz mi szkalowanie, poszukaj odpowiedzi, dlaczego w tak ekspresowym tempie gen Głódź znalazł się w cywilu. Prawdą jest, że z nim nie piłem. Bo niewielu jest takich, którzy mogliby powiedzieć, że ze mną pili coś mocniejszego od wody mineralnej czy kawy.

g
gość
W dniu 07.09.2014 o 12:57, zdziwiony napisał:

Skoro trafiła się okazja - proszę podać nazwiska tych, co po "moskiewskich szkołach" jeszcze są w wojsku i dlaczego miałoby to być powodem negatywnej oceny ich postawy, patriotyzmu, wykonywania obowiązków. Owszem - byli i tacy. Wiele mówiąca jest lista tzw "obiadu drawskiego". Z takimi tuzami intelektu i autorytetami moralnymi jak Wilecki, Bazydło, "Klęczon" Komornicki i "Flaszka" Głódź na czele. Ale ich już dawno w wojsku nie ma, w cywilu nic nie znaczą i tyle samo mogą. Poza gen abp Głódziem, ale i on ostatnio zaliczył kilka wpadek.

Ty jako specjalista? od wojska i nie tylko?( w zasadzie od wszystkiego specjalność opluwanie Kościoła Katolickiego), aktualny emeryt powinieneś dobrze wiedzieć kto kończył szkoły w Moskwie( jeszcze ich paru zostało) , ba! kto i jakie po tych kursach czy szkołach miał możliwości awansu( mnie nie pytaj- a jeśli cię to tak bardzo interesuje to zawsze masz możliwość poszukać w ulubionym źródle wiedzy naszego prezydenta ), dodaj jeszcze lobby pro sowieckie byli oficerowie umiejscowieni w gospodarce , bankowości . Oczywiście ty będziesz bronił tych ludzi bo i jak można inaczej , SWOICH NE MOGUT OSTAWLJAT ( WIKTOR SUWOROW) to co wypisujesz to wiedza dla lemingów ( łykają wszystko co napiszą tacy jak ty, są jak ślepy w mgle) - ci co się tym tematem interesują ba znają( pamiętają ) były system wiedzą jak było -jest nic się w zasadzie nie zmieniło ( w Smoleńsku nie zginął żaden po szkołach w KGB czy GRU- ) Głódz on na 100% nie był szkolony w Moskwie , piszesz flaszka co piłeś z nim ? czy powtarzasz za Urbanem!. Stara ubecka szkoła opluwaj a nuż coś się przyklei
z
zdziwiony
W dniu 07.09.2014 o 09:09, gość napisał:

ck - nie lubię zdziwionego to były zlew miłośnik Rosji, ale w jednym ma racje - armia polska jest w rozsypce , co do żołnierzy i oficerów młodszych w pełni podzielam jego zdanie , z starszymi oficerami już nie za bardzo ( od majora wzwyż ) nie wszystko jest tak jak on pisze i oczywiście ta elita po szkołach w Moskwie.Sądzę że zachowywała by się tak samo jak wielu oficerów armii Ukraińskiej obecnie -( są oskarżani przez żołnierzy walczących w Donbasie o sabotowanie akcji przeciw bandytom zaopatrywanych przez Moskwę) czyli służyła Rosji. Zdziwiony pan prezydent nie bij piany!- myślisz że on nie wie co jest grane w WP - wie i to dobrze sam przykładał ręce do tej sytuacji ( członek PO, marszałek sejmu ,poseł, były minister obrony =zatwierdzał między innymi program wspomożenia Polskiej armii w samolot transportowy ( CASA- dużo o tym pisał swego czasu Urban w NIE oczywiście w sensie negatywnym). ck -to co może przydać się polskiej gospodarce jest ok. ale fachowców od obsługi specjalistycznego sprzętu wojskowego można zatrudnić tylko jako fizycznych? - chyba że pójdą do pracy jako najemnicy w BLACK WATER czy innej firmie

Skoro trafiła się okazja - proszę podać nazwiska tych, co po "moskiewskich szkołach" jeszcze są w wojsku i dlaczego miałoby to być powodem negatywnej oceny ich postawy, patriotyzmu, wykonywania obowiązków. Owszem - byli i tacy. Wiele mówiąca jest lista tzw "obiadu drawskiego". Z takimi tuzami intelektu i autorytetami moralnymi jak Wilecki, Bazydło, "Klęczon" Komornicki i "Flaszka" Głódź na czele. Ale ich już dawno w wojsku nie ma, w cywilu nic nie znaczą i tyle samo mogą. Poza gen abp Głódziem, ale i on ostatnio zaliczył kilka wpadek.

z
zdziwiony
W dniu 07.09.2014 o 08:07, ck napisał:

Proponuję tym panom wojskowym zmienic pracę. Każdy prywaciarz przyjmie takiego fachowca po pracy w armii z otwartymi ramionami. To ze da mu najniższą krajową to nic - przecież w wojsku jest gorzej...

 Zjawisko ucieczki z wojska znakomicie wyszkolonych specjalistów zostało zauważone przez publicystów i to z całego spektrum politycznego. Możesz sobie odpuścić głupawą ironię o zatrudnieniu na najniższej krajowej, co chyba rozumiesz jako płacę minimalną - w 2014r - 1680zł brutto. Bez obaw - nawet, gdyby byłemu żołnierzowi oferowano  najniższą płacę, jaką przyzwoita firma oferuje fachowcowi, którego zatrudnia to i tak będzie to więcej, niż miał w wojsku. W dodatku płaca jest podstawą, stanowiącą tylko część tego, co się w takich firmach zarabia. 

Jeżeli podjąłem ten temat to tylko dlatego, że irytuje mnie gigantyczne marnotrawstwo pieniędzy. Ja nie stawiam sprawy w ten sposób, że te pieniądze należałoby przeznaczyć na co innego. Ale te pieniądze są w takiej skali, powinny być inwestycją. Tymczasem są od lat marnotrawione. Płacę podatki więc chciałbym mieć świadomość, że ci, co w moim imieniu decydują o przeznaczeniu pieniędzy budżetowych, robią to z sensem.

Inną kwestią jest pozostawianie samym sobie zwolnionych z armii żołnierzy, głównie szeregowych i podoficerów. Strasznie się oburzają świętoszkowaci hipokryci, gdy okaże się, że ktoś po zwolnieniu z wojska pracował dla mafii. Pomijając kwestie moralne - przynajmniej docenili jego specjalne umiejętności, czego Ojczyzna nie potrafiła.

O pozostawieniu samym sobie ludzi, którzy wrócili z misji inwalidami - pisałem wielokrotnie. Trochę się to wreszcie zmieniło, ale - po pierwsze - prawo nie działa wstecz; po drugie - misje się kończą. Przynajmniej w takiej skali, jak dotąd. To też niech komuś da do zastanowienia.

j
jan
W dniu 07.09.2014 o 10:58, Gość napisał:

Hi hi ale jajcarz z ciebie zdziwiony ! :DJeśli jakiemuś żołnierzowi nie podoba się jego praca, a w szczeglności zarobki, to niech zmieni pracę na inną.To już nie te czasy co kiedyś (jak ty byłeś szwejem/trepem) że wojsko uratowłało komuś życie (w przenośni i nie w przenośni), jeśli komuś nie odpowiada taka praca to szuka innej, proste, a jak komuś odpowiada (bo np. nie chce stracić mieszkania które ojczyzna mu dała za darmoche) to pozostaje.Twoje pojękiwania nie są tutaj na miejscu.Zdecydowana większość społeczeństwa w Polsce klepie biedę pracując na umowach śmieciowych, a ty jęczysz coś o kasie dla żołnierzy ?Jak społeczeństwo jest biedne to i żołnierze biedniejsi, proste !Skończyła się komuna, że milicja i WP było ponad wszystko, obudź się czarny alibabo z letargu. 

Popieram !!!

G
Gość
W dniu 06.09.2014 o 20:15, zdziwiony napisał:

Panie Prezydencie! Czy Pan prezydent wie, że kadra już od czterech lat ma zamrożone płace?(...)- czy Pana Prezydenta to obchodzi, co napisałem? Bo Pan świetnie o tym wie. A przynajmniej powinien wiedzieć.

Hi hi ale jajcarz z ciebie zdziwiony ! :D
Jeśli jakiemuś żołnierzowi nie podoba się jego praca, a w szczeglności zarobki, to niech zmieni pracę na inną.

To już nie te czasy co kiedyś (jak ty byłeś szwejem/trepem) że wojsko uratowłało komuś życie (w przenośni i nie w przenośni), jeśli komuś nie odpowiada taka praca to szuka innej, proste, a jak komuś odpowiada (bo np. nie chce stracić mieszkania które ojczyzna mu dała za darmoche) to pozostaje.
Twoje pojękiwania nie są tutaj na miejscu.
Zdecydowana większość społeczeństwa w Polsce klepie biedę pracując na umowach śmieciowych, a ty jęczysz coś o kasie dla żołnierzy ?
Jak społeczeństwo jest biedne to i żołnierze biedniejsi, proste !
Skończyła się komuna, że milicja i WP było ponad wszystko, obudź się czarny alibabo z letargu.

 

g
gość
W dniu 07.09.2014 o 08:07, ck napisał:

Proponuję tym panom wojskowym zmienic pracę. Każdy prywaciarz przyjmie takiego fachowca po pracy w armii z otwartymi ramionami. To ze da mu najniższą krajową to nic - przecież w wojsku jest gorzej...

ck - nie lubię zdziwionego to były zlew miłośnik Rosji, ale w jednym ma racje - armia polska jest w rozsypce , co do żołnierzy i oficerów młodszych w pełni podzielam jego zdanie , z starszymi oficerami już nie za bardzo ( od majora wzwyż ) nie wszystko jest tak jak on pisze i oczywiście ta elita po szkołach w Moskwie.Sądzę że zachowywała by się tak samo jak wielu oficerów armii Ukraińskiej obecnie -( są oskarżani przez żołnierzy walczących w Donbasie o sabotowanie akcji przeciw bandytom zaopatrywanych przez Moskwę) czyli służyła Rosji. Zdziwiony pan prezydent nie bij piany!- myślisz że on nie wie co jest grane w WP - wie i to dobrze sam przykładał ręce do tej sytuacji ( członek PO, marszałek sejmu ,poseł, były minister obrony =zatwierdzał między innymi program wspomożenia Polskiej armii w samolot transportowy ( CASA- dużo o tym pisał swego czasu Urban w NIE oczywiście w sensie negatywnym). ck -to co może przydać się polskiej gospodarce jest ok. ale fachowców od obsługi specjalistycznego sprzętu wojskowego można zatrudnić tylko jako fizycznych? - chyba że pójdą do pracy jako najemnicy w BLACK WATER czy innej firmie
A
Arek

- A co na to NATO?

- NATO na to NIC!

 

Tak mi w głowie ta melodia ostatnio się odnalazła ;-)

c
ck
W dniu 06.09.2014 o 20:15, zdziwiony napisał:

Panie Prezydencie! Czy Pan prezydent wie, że kadra już od czterech lat ma zamrożone płace? Czy Pan prezydent wie, że niższa stopniem kadra, którą obowiązuje rotacyjność ma niepracujące żony, a wymagania stawiane kadrze znacznie przekraczają wysokość płac, jakie wojsko oferuje? Czy Pan Prezydent wie, że żołnierz (nie piszę tu o generałach, tupiących przed Panem jak stado perszeronów) praktycznie nie ma wpływu na podniesienie swego uposażenia? Czy Pan Prezydent wie, ilu żołnierzy wystąpiło o zapomogę, co jest hańbą dla żołnierza i tak zwykle jest odbierane - jako upokorzenie? Czy Pan Prezydent wie, że ciągłe "rzeźbienie" przy emeryturach wojskowych wprowadza niepewność i zrywa zaufanie podwładnego do przełożonego, co jest podstawą niemal każdej armii? A propos - czy to prawda, że w przyszłym roku podwyżka emerytur ma wynieść 36 zł? Czy Pan Prezydent wie, ilu podoficerów i szeregowych podziękowało za służbę, pomimo, że zainwestowano w nich znaczne pieniądze? A właściwie - od tego pytania powinienem zacząć - czy Pana Prezydenta to obchodzi, co napisałem? Bo Pan świetnie o tym wie. A przynajmniej powinien wiedzieć.

Proponuję tym panom wojskowym zmienic pracę. Każdy prywaciarz przyjmie takiego fachowca po pracy w armii z otwartymi ramionami. To ze da mu najniższą krajową to nic - przecież w wojsku jest gorzej...

G
Gość

Nienawidzę komunistów! Czy jestem złym Polakiem? Żona i rodzice to komuna!

 

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3