Pracownicy Polskiej Żeglugi Morskiej pokrzyżowali plany pani premier

Piotr Jasina
Wodowanie masowca M/s "Wadowice II" dla Polskiej Żeglugi Morskiej
Wodowanie masowca M/s "Wadowice II" dla Polskiej Żeglugi Morskiej Fot. PŻM/Archiwum
Rada Pracownicza PŻM nie zgadza się na upolitycznienie Polskiej Grupy Promowej.

Konsolidacja branży promowej była jednym z punktów wyjazdowego posiedzenia rządu w Szczecinie. O planach stworzenia Polskiej Grupy Promowej wraz z Unity Line (grupa PŻM), Polską Żeglugą Bałtycką oraz Polskimi Inwestycjami Rozwojowymi premier Ewa Kopacz wspomniała podczas konferencji już po posiedzeniu rządu. Zapewniała, że to pomysł wzmocnienia konkurencyjności naszych przewoźników na Bałtyku.

Jeszcze przed wizytą premier spółki mające tworzyć Polską Grupę Promową miały podpisać umowę inwestycyjną ze wstępnym harmonogramem. Sukces, jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, miał być ogłoszony przez panią premier podczas zakończonej wczoraj wizyty na Pomorzu Zachodnim. Plany pokrzyżowała Rada Pracownicza PŻM, która nie wyraziła zgody na podpisanie dokumentu.

- Nie zgodziliśmy się na proponowany układ biznesowy - tłumaczy kpt. ż.w. Mirosław Folta, przewodniczący Rady Pracowniczej PŻM. - Przedsięwzięcie musi być dla PŻM biznesowo korzystne. Chcemy mieć wpływ na kształt grupy.

Upolitycznienia Grupy obawia się też Paweł Kowalski, szef Solidarności w PŻM: - W okresie kampanii rząd szuka na siłę sukcesów - mówi.

Czy konsolidacja będzie opłacalna? Pracownicy PŻM czekają na wyniki audytu firmy. Polska Grupa Promowa w zawieszeniu.

Więcej w środowym, papierowym Głosie Szczecińskim oraz w e-wydaniu Głosu

Zobacz również: Posiedzenie rządu i protesty w Szczecinie [wideo]

Posiedzenie rządu i protesty w Szczecinie [wideo]

FLESZ: Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 14

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

k
kamila

tu nie trzeba nic mówić. PŻM ze swoją wieloletnią tradycją i zaufaniem ze strony pracowników i pasażerów, na ogromny plus. Na forum gowork też można poczytać

k
koniecpolski
W dniu 14.10.2015 o 20:41, Klaviter napisał:

PŻM  jest spółką Skarbu Państwa , czyli rząd może sprzedać to co jest jego własnością . PŻM to relikt czasów komunizmu , gdzie grupa ,,rozgarniętych ''pracowników tworzy Radę Pracowniczą , a Związki Zawodowe decydują o zarządzaniu firmy .  Taki układ tylko generuje straty i hamuje rozwój firmy . Armator z 60 statkami zatrudnia w administracji dziesięć razy więcej ludzi niż   MAERSK , MSC  czy  CMA CGM , a to są najwięksi armatorzy na świecie . PŻM  jest przykładem jak można rozwalić dobrą firmę  wpuszczając do niej Związki Zawodowe i ,,rozgarniętą ''Radę Pracowniczą . PŻM zaczyna przypominać Kampanie Górnicze i górników ,którzy nic nie robią a ciągle chcą podwyżek i jeszcze więcej kasy.Sprzedać to dopóki jeszcze  jest wart więcej niż złom . Prywatny właściciel budował i remontował statki będzie bez ....dodatkowych kosztów

Proponuję skok na główkę do basenu, byleby bez wody. Tylko dlatego ta firma jeszcze istnieje, że się potrafi oprzeć zakusom polityków. Jakie straty człowieku? Czy rząd dopłacił do firmy choćby złotówkę? Trzymaj się faktów, a nie wyssanej z brudnego palucha liberalnej teorii o niewidzialnej ręce rynku i tym podobnych pierdołach. Ty możesz sprzedać nawet własną żonę, o ile taką posiadasz, a państwo NIE MA PRAWA SPRZEDAWAĆ czegoś, co ratuje honor Polski jako państwa morskiego, nie generuje strat i daje zatrudnienie wielu tysiącom ludzi.

K
Klaviter

PŻM  jest spółką Skarbu Państwa , czyli rząd może sprzedać to co jest jego własnością . 

PŻM to relikt czasów komunizmu , gdzie grupa ,,rozgarniętych ''pracowników tworzy Radę Pracowniczą , a Związki Zawodowe decydują o zarządzaniu firmy .  Taki układ tylko generuje straty i hamuje rozwój firmy . Armator z 60 statkami zatrudnia w administracji dziesięć razy więcej ludzi niż   MAERSK , MSC  czy  CMA CGM , a to są najwięksi armatorzy na świecie . 

PŻM  jest przykładem jak można rozwalić dobrą firmę  wpuszczając do niej Związki Zawodowe i ,,rozgarniętą ''Radę Pracowniczą . PŻM zaczyna przypominać Kampanie Górnicze i górników ,którzy nic nie robią a ciągle chcą podwyżek i jeszcze więcej kasy.

Sprzedać to dopóki jeszcze  jest wart więcej niż złom . Prywatny właściciel budował i remontował statki będzie bez ....dodatkowych kosztów

 

 

r
rybak dalekomorski

Dać tym durniom zabawki, to je zepsują. Mam na myśli polityków, którzy dobrali się do PLO, Dalmoru, Gryfa, czy Odry - już dawno ślad po tych przedsiębiorstwach zaginął. Po przedsiębiorstwach rybołówstwa dalekomorskiego nawet smród na halach produkcyjnych wywietrzał. Tylko determinacji dyrekcji PŻM zawdzięczamy, że to przedsiębiorstwo wciąż funkcjonuje i skutecznie opędza się przed zakusami d€bilnego środowiska politycznego z warszawki. Zamiast zabawek dałbym politykom pały i niech się nimi po łbach naparzają, bo tylko to potrafią: mordy drzeć i głupoty wygadywać.

U
UoTr
W dniu 14.10.2015 o 17:12, Polak napisał:

pisowców w zbiornikowiec i do arabusów

Folksdojcz sam tam jedź to twoja merkel i kłamacz ich zaprosiła.

Od ludzi się op.....l  bo IP cie się rozpozna

G
Gość

Ktoś tu czegoś nie zauważa przez zapaćkaną nienawiścią szybę. Jeżeli grupa ludzi tuż przed niewątpliwie przegranymi wyborami chce coś załatwić na szybko i na siłę rzutem na taśmę, to z pewnością ma w tym jakiś swój niezrealizowany interes. Nie mam preferencji politycznych ale rozsądek i pamięć przy podobnych sprawach tak podpowiadają. Akurat nakłada się na to informacja, że CBA wkroczyła do min. skarbu oraz na GPW. Czy to wam co nie mówi?

a
aligat

Rząd przyjechał do Szczecina aby zobaczyć co by tu jeszcze "opendzlować"....

P
Polak

pisowców w zbiornikowiec i do arabusów

k
kamil
W dniu 14.10.2015 o 10:26, Mirek napisał:

a rada pracownicza PŻM to niby nie polityczna ? Przecież te kapitany w czapkach to notorycznie u rydzyka się przed kamerami modlą i wygadują brednie. Bo gdyby PŻM był po prywatyzacji, to rada pracownicza nie istaniałaby  i kapitany zamiast brać ciężką kasę i w domciu w kapciach pierdzieć w foteliki przed telewizorami,  musiałyby mustrować i bująć się po falach

Nareszcie ktoś to napisał. Brawo. A ten Związek Zawodowy "S"to chyba powinien się nazywać Związek Kościelny. Dobrze Pani Kochan powiedziała - związek zawodowy Solidarność, stoi tu po zdecydowanie złej stronie mocy.

s
set

Taka niespodzianka jak i ukończony gazoport...

PO- obciach, żenada i śmiech.

Z
Zenek M.

Mirku gdyby PŻM był po prywatyzacji to już by go nie było .... co ty jakiś niespełniony kapitan ?

M
Mirek

a rada pracownicza PŻM to niby nie polityczna ? Przecież te kapitany w czapkach to notorycznie u rydzyka się przed kamerami modlą i wygadują brednie. Bo gdyby PŻM był po prywatyzacji, to rada pracownicza nie istaniałaby  i kapitany zamiast brać ciężką kasę i w domciu w kapciach pierdzieć w foteliki przed telewizorami,  musiałyby mustrować i bująć się po falach

A
Antoni

a... to o tej niespodziance mówiła peron...

M
Marine

Chyba chcą rozwalić PŻB albo sprzedać!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3