Powstaje plan zmian w komunikacji

Marek Jaszczyński
Przy opracowywaniu planu transportowego będzie uwzględniany stan zagospodarowania przestrzennego,<br>potrzeby zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego, w szczególności potrzeby osób niepełnosprawnych. Ale nie tylko. Pod uwagę będzie brana także rentowność linii komunikacyjnych.
Przy opracowywaniu planu transportowego będzie uwzględniany stan zagospodarowania przestrzennego,potrzeby zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego, w szczególności potrzeby osób niepełnosprawnych. Ale nie tylko. Pod uwagę będzie brana także rentowność linii komunikacyjnych. Andrzej Szkocki
Powstaje plan transportowy dla Szczecina, który określi kierunki rozwoju komunikacji miejskiej. Wiemy, które linie są obciążone, a które wożą powietrze.

To obligatoryjny dokument, który powstanie do przyszłego roku.

- Trwają przygotowania do jego opracowania wespół z Wydziałem Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska - wyjaśnia Marta Kwiecień- Zwierzyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie.

Plan transportowy określi sieć komunikacyjną dla przewożenia pasażerów. Potrzeby są znane, bo po wielkim liczeniu pasażerów znamy najbardziej zatłoczone linie autobusowe. Na 60 kursach odnotowano przekroczenie pojemności nominalnej taboru (wg wskaźnika cztery osoby stojące na metrze kwadratowym), najwięcej na liniach: 107 (12 kursów), 75 (11 kursów), 81 (8 kursów). Najmniej pasażerów jeździ liniami: 88, 76, 70, 55bis, 110 - średnio od 4 do 8 osób (badania linii 88 przeprowadzono trzy tygodnie po jej uruchomieniu).

Wnioski z liczenia pasażerów wskazały na konieczność poprawy częstotliwości i regularności kursowania komunikacji na odcinku pl. Kościuszki- Cukrowa, pl. Kościuszki- Osiedle Kaliny, pl. Rodła-Komuny Paryskiej (i dalej do Polic). Konieczne jest zwiększenie niezależności komunikacji zbiorowej od ruchu innych pojazdów (m.in. poprzez wydzielone pasy ruchu - buspasy). Zakupy nowego taboru powinny obejmować również pojazdy krótkie i średnie - do obsługi linii podmiejskich oraz mniej obciążonych, zwłaszcza w soboty i święta.

- Są dwie możliwości zmian, zmiana trasy albo zmiana taboru obsługującego trasę - mówi Marek Kośla, kierownik działu Planowania i Koordynacji Ruchu Transportu Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Transport ma być oparty na tramwajach.

Zgodnie z tą zasadą tam, gdzie kursuje tramwaj nie będzie kursował autobus. Przy opracowywaniu planu będzie uwzględniany m.in. stan zagospodarowania przestrzennego.

Ilu nas w komunikacji

Z komunikacji miejskiej korzystamy coraz mniej chętnie. Szacowane roczne przewozy (dane z jesieni 2011 r.) wynoszą 127,924 mln przejazdów, w tym tramwajami 56,304 mln (44 procent), a autobusami 71,62 mln (56 procent). Gdy w 2006 roku ogłoszono wyniki liczenia pasażerów okazało się, że komunikację miejską wybierało prawie 154 mln pasażerów.

FLESZ: Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

s
szczecinianin

Idea warta polecenia !,ale trzeba mieć wizje i być odpowiedzialnym? , pytanie za 100punktów kto z obecnych u władzy ma jakąś wizje?oprócz kasy dla siebie i swoich przydupasów, narazie wizją obecnej władzy jest doprowadzenie do upadku ,degenerolady wszystkiego co Polskie , niech sie miłosnicy komuny nie podczepiaja to takie same padło które rozpoczeło upadek mojego miasta

r
robercik

A STARA TRASA BYLEGO POCIAGU DO TRZEBIERZY ,MAMY CALA LINIE W ZDLUZ MIASTA POCZAWSZY OD KIJEWA DO POLIC PRZECHODZACA PZEZ CALY SZCZECIN CZY WZNOWIENIE LUB PZEKSZTALCENIE TEJ LINI MOZE PO KILKUNASTU LATACH OD JEJ ZAMKNIECIA NIE PRZYNIOSLA BY REZULATATU. MOZE W TA STRONE ISC W KONCU TORY LEZA I CZEKAJA NA COS!!

b
banan

linia 76 najbardziej obciążona jest od wiosny do jesieni (działkowcy) robienie badań zimą jest bez sensu - a poza tym nie dojeżdżają już nią celnicy - przenieśli się na Żołnierską

s
szczecinianin

To że chca usprawnić komunikacje w Szczecinie jest OK. -problemem moze byc jakie sobie za to przyznaja premie! smiedzi mi to wałkiem. To jest ich praca i podstawowe działanie , za to pobierają wynagrodzenie, czekam na ich! ruch.

g
gosc

linię 87 przedłużyć do Placu Rodła, osiedle się rozrasta, większość pracuje w centrum

Z
Zbigniew

Mam nadzieje że w planach zwiększenia kursowania jest linia "C" w weekendy i święta, bo jeden autobus kursujacy na lini to troche za mało (co 80min!).

s
swoje imie

mniej chetnych bo drogo, jak szanowny zditm przemysli sprawe to na tanszych biletach napewno zarobi, a jak nie przemysli to dalej bedzie spadal na dno.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3