Chodzi o około siedmiokilometrowy fragment pomiędzy wsiami Storkowo i Ginawa. Przedłuży on istniejący już odcinek rozpoczynający się w Ińsku. Docelowo będzie to część Trasy Pojezierzy Zachodnich, jednego z czterech głównych szlaków rowerowych, jakie powstają obecnie na terenie województwa zachodniopomorskiego. Łącznie sieć tras będzie liczyć około 1000 km.
- Wykonawca odcinka realizuje obecnie roboty ziemne i rozbiórkowe. Wykonywana jest podbudowa pod nawierzchnię bitumiczną. Zakończenie inwestycji zaplanowano na 30 września bieżącego roku - informuje Marek Mucha z Urzędu Marszałkowskiego.
Budowany fragment jest jednym z elementów tej układanki, a występujący tu księżycowy krajobraz okolic kopalni kruszywa w okolicach Storkowa to ciekawa odmiana w dominującym zielonym otoczeniu przebiegu przyszłych szlaków, na drodze których przeważają lasy, jeziora, moreny. Trasa ta połączy m.in. Ińsko z Drawskiem Pomorskim, co już dziś można odczytać z tablic ustawionych po drodze, które oznaczają trasę nr 20.
Trasę z Ińska do Drawska podążając śladem przyszłego szlaku, można rowerem bezpiecznie pokonać właściwie już dziś. Ścieżka pomiędzy Ińskiem a Storkowem jest gotowa, we wsi jest dalsze oznakowanie szlaku, po pewnym czasie dojeżdżamy do terenu budowy przyszłej ścieżki. Odcinek ze Storkowa do Ginawy obecnie pokonamy jezdnią, na której jest niewielki ruch aut.
CZYTAJ TEŻ:
W ten sposób dotrzemy do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 20. W Ginawie kierujemy się dalej na północ do wsi Brzeźniak, gdzie odbijamy na wschód. Tuż za wsią rozpoczyna się leśny odcinek do wsi Kumki. Tutaj teren jest dość podmokły, my musieliśmy w kilku miejscach rower przenosić, ponieważ grzązł on w podłożu.
Z Kumek do Drawska dojedziemy wiejską drogą, gdzie ruch jest znikomy. Te trasy zarząd województwa chce wykorzystać na opisywanym odcinku. Okazuje się jednak, że nie wszystkie dotychczasowe ustalenia są ostateczne
- Zgodnie z obecną koncepcją realizacji, na fragmencie szlaku Ginawa – Brzeźniak trasa zostanie oznakowana po istniejącej drodze o niewielkim natężeniu ruchu, podobnie na odcinku Kumki – Drawsko Pomorskie. Odcinek leśny zaplanowano jako inwestycyjny, jednak z uwagi na często występujące trudności z realizacją inwestycji na tego typu terenach, brane pod uwagę są również inne warianty przebiegu trasy. W tym celu będą prowadzone konsultacje z partnerami projektu oraz właścicielami gruntów, co pozwoli na wybór najlepszego rozwiązania. Realizację inwestycji planuje się do 2023 roku, zależy to jednak od przychylności właścicieli gruntów oraz sytuacji epidemiologicznej. Z uwagi na sytuację epidemiologiczną prace nad przygotowaniem realizacji tego odcinka zostały wstrzymane - wyjaśnia Marek Mucha.
CZYTAJ TEŻ:
Trasa Pojezierzy Zachodnich będzie miała dwie odnogi. Jedna rozpocznie się w Szczecinie, skąd poprowadzi do Stargardu, i dalej na wschód w okolice Dobrzan.
Druga z nich zaczyna się w Siekierkach, gdzie obecnie remontowana jest dawna przeprawa kolejowa przez Odrę, która posłuży za trakt pieszo-rowerowy.
Już dziś z Siekierek ścieżką dojedziemy do Trzcińska-Zdroju. Dalej trasa wiedzie w kierunku granicy województw zachodniopomorskiego i pomorskiego przez obszary Pojezierzy: Myśliborskiego, Choszczeńskiego, Ińskiego, Drawskiego i Szczecineckiego. Obie odnogi spotkają się pomiędzy Dobrzanami a Chociwlem.