To przetarg na budowę węzłów i przystanków przesiadkowych. Powodem takiej decyzji było podanie błędnego adresu e-mail w dokumentach przetargowych. O sytuacji mogliśmy się dowiedzieć na stronie SOM. W uzasadnieniu czytaliśmy: „Zamawiający nie ma możliwości odzyskania treści korespondencji przesyłanej w postępowaniu, w związku z czym nie ma możliwości usunięcia skutku podania błędnego adresu. Powyższy błąd nie może zostać naprawiony w związku z czym, w celu zachowania zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców zachodzi konieczność unieważnienia postępowania.”
Skontaktowaliśmy się z biurem stowarzyszenia i poprosiliśmy o wyjaśnienie tej sytuacji.
- To opóźnienie nie wpłynie znacząco na realizację inwestycji. Przetarg jest już powtórzony i czekamy na oferty. Mieliśmy awarię, a nie wiedzieliśmy o tym: potencjalni wykonawcy nie mogli zadawać nam pytań. Wyszło to na jaw dopiero po telefonie od jednego z oferentów - mówi Elżbieta Ostatek z Biura Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.
Gigantyczna inwestycja
Przypomnijmy, że w marcu tego roku projekt uruchomienia SKM zyskał dofinansowanie.
- W lipcu 2017 roku złożyliśmy wniosek o dofinansowanie. 12 marca została ogłoszony lista projetów. Tylko trzy uzyskały dofinansowanie. Nasz projekt to jedyny tak kompleksowo podchodzący do zagadnień transportu i mobilności - mówi Ryszard Walaszkowski, dyrektor Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.
Ponad 741,2 miliona złotych będzie przeznaczonych na modernizację i przebudowę sieci kolejowej i budowę zintegrowanych węzłów przesiadkowych na terenie objętym inwestycją. W 85 procentach wartości projektu netto (tj. 512,2 miliona złotych) budowa SKM będzie dofinansowana z Unii Europejskiej. Inwestycja ma ruszyć do 2022 roku.
Kto zmodernizuaje linię do Polic?
Po wielu miesiącach oczekiwania i zwiększeniu budżetu, udało się wyłonić wykonawcę przebudowy linii kolejowej nr 406 ze Szczecina Głównego do Polic. To początek Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
PKP PLK rozstrzygnęły oba przetargi w ramach budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Linię nr 406 przebuduje i zmodernizuje firma Trakcja PRKiI za 479,8 mln zł brutto. Ta sama firma zmodernizuje też wybrane elementy linii 273 (Nadodrzanka), 351 (Poznań- Szczecin Główny) oraz 401 (Szczecin Dąbie - Świnoujście).
Dlaczego tak długo to trwało? Problem z przetargiem polegał na tym, że potencjalni wykonawcy wycenili swoje usługi na więcej niż spółka kolejowa szacowała zadanie (300 mln złotych). Tymczasem najtańszą ofertę złożyła firma Trakcja PRKil S.A., która wyceniła prace na 90 mln więcej.
CZYTAJ TEŻ:
Szczecińska Kolej Metropolitalna. Jest pierwszy wykonawca! Przebudują tory do Polic
Zobacz również: Nowy rozkład PKP! Pilotażowo startuje Szczecińska Kolej Metropolitalna [SZCZEGÓŁY, PLAKATY]
Zobacz również: Szczecin: To kolejny krok zbliżający nas do budowy kolei metropolitalnej [WIZUALIZACJE]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Polski samolot musiał nagle lądować na Islandii. Nerwowa sytuacja na pokładzie
- Gwiazdy „Pulp Fiction” na 30. rocznicy premiery filmu. Niektórych zabrakło
- Kokosanka pingwinem roku. Ptak z gdańskiego zoo bije rekordy popularności
- Sto dni do rozpoczęcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Co mówią mieszkańcy Paryża?