Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Porsche zmodernizowało model 911 Turbo

Wojciech Frelichowski
Porsche 911 Turbo Coupe
Porsche 911 Turbo Coupe Fot. Porsche
Firma Porsche odświeżyła model 911 Turbo. Oprócz nowego makijażu auto zostało również zmodernizowane pod względem technologicznym.

Inżynierowie koncernu poprawili wszystkie główne osiągi auta: nowe Porsche 911 Turbo jest teraz oszczędniejsze, lżejsze, mocniejsze, szybsze i bardziej dynamiczne.

Sercem siódmej generacji Porsche 911 Turbo jest nowy silnik o pojemności 3,8 litra i mocy 500 KM. Ta skonstruowana całkowicie od nowa jednostka napędowa, posiada bezpośredni wtrysk benzyny i specjalną turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Jako opcja, po raz pierwszy, sześciocylindrowe Turbo może być wyposażone w siedmiobiegową dwusprzęgłową przekładnię Porsche (PDK).

Porsche zmodernizowało model 911 Turbo
Fot. Porsche

Porsche 911 Turbo Cabrio
(fot. Fot. Porsche )

Połączenie przekładni PDK, bezpośredniego wtrysku benzyny i turbodoładowania pozwoliło na uzyskanie wyższych poziomów efektywności, dynamiki, reakcji na polecenia kierowcy i osiągów jezdnych. Na przyspieszenie od zera do 100 km/h nowe 911 Turbo potrzebuje tylko 3,4 sekundy. Prędkość maksymalna tego auta wynosi 312 km/h.

Silnik auta, w porównaniu z poprzednikiem, emituje nawet o 18 proc. mniej dwutlenku węgla, co jest bardzo dobrym wynikiem w tym segmencie samochodów. Zależnie od konfiguracji model ten spala od 11,4 do 11,7 litrów benzyny na 100 km.

Auto wyposażono w udoskonalony, regulowany napęd na wszystkie koła (PTM) i system Porsche Stability Management (PSM), które mogą być opcjonalnie połączone z układem polepszającym zwrotność i precyzje kierowania Porsche Torque Vectoring (PTV).

(fot. Fot. Porsche )

Dla samochodów z przekładnią PDK, jako alternatywa do seryjnej kierownicy ze znanymi już przyciskami sterującymi, dostępna jest trójramienna sportowa kierownica z zamontowanymi na stałe przełącznikami typu paddle: prawym zmienia się przełożenie na wyższe, lewym na niższe. Zarówno kierownica z przełącznikami paddle, jak i kierownica PDK z przyciskami, posiadają wbudowane wskaźniki Launch Control i trybu Sport/Sport Plus.

Sprzedaż nowego Porsche 911 Turbo w wersji Coupé i Cabrio rozpocznie się w Polsce 21 listopada 2009 roku. Podstawowe wersje modeli wyniosą odpowiednio 178784 euro za Coupé i 192262 euro za Cabrio.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński