Poprawili wizerunek

Monika Stefanek
Pierwsi klienci pojawili się w centrum obsługi klienta Intercity krótko po jego otwarciu.
Pierwsi klienci pojawili się w centrum obsługi klienta Intercity krótko po jego otwarciu. Marcin Bielecki
Nowoczesne centrum obsługi klienta Intercity otwarto wczoraj na Dworcu Głównym w Szczecinie. To jeden z elementów "liftingu" budynku.

Centrum powstało naprzeciwko głównego wejścia. W przeszklonym pomieszczeniu można kupić lub zarezerwować bilety na pociągi Intercity oraz uzyskać informacje o rozkładzie jazdy. Centrum obsługi klienta czynne jest codziennie od godz. 7.30 do 20.00.

Poprawiają się

Będzie lepiej

Do 2012 roku kolej zamierza wydać 5,5 mld euro na modernizację linii kolejowych, 1,2 mld euro na wymianę taboru oraz 1,5 mld euro na remont i przebudowę największych dworców kolejowych w Polsce. Część z zaplanowanych środków ma trafić również do Szczecina i woj. zachodniopomorskiego.

Jest to czwarte tego typu centrum w Polsce, a trzecie otwarte w tym roku. Podobne obiekty znajdują się w Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu. Uruchomienie centrum było jednym z elementów poprawy estetyki szczecińskiego Dworca Głównego.

- Kolej przez lata była niedoinwestowana i to widać - mówi Andrzej Wach, prezes zarządu PKP SA. - Na pewno oferta, jaką przedstawia kolej, nie zadowala klientów, ale robimy co możemy. Czy ten dworzec jest zadowalający? Nie, ale w ciągu 2012 roku wydamy na poprawę stanu dworców 1,5 mld euro.

Na liście obiektów do generalnego remontu lub przebudowy ma znaleźć się także Dworzec Główny w Szczecinie. W minionym tygodniu zakończył się pierwszy etap prac, które miały poprawić estetykę budynku na regaty "The Tall Ships' Races 2007". Ocieplono i wyremontowano m.in. ścianę frontową dworca, wymieniono okna, pomalowano wiatę na peronie pierwszym i tunel. Odświeżono również hol, w którym znajdują się kasy biletowe.

Będzie drugie centrum

W centrum obsługi klienta Intercity znajdują się trzy stanowiska. Trafiać tu będą na pewno także obcokrajowcy.

- Mamy koleżankę, która mówi po angielsku, a my będziemy swoją wiedzę uzupełniać - stwierdziła Małgorzata Fliks, kasjerka.

W przyszłym roku podobne centrum obsługi klienta wybuduje spółka PKP Przewozy Regionalne.

- Centrum już jest w fazie projektowania - mówi Andrzej Chańko, dyrektor Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. - Konstrukcja stanie również w holu głównym, w pobliżu wejścia do poczekalni, która będzie przebudowana.

Do końca września powinny zakończyć się pozostałe prace modernizacyjne. Do ocieplenia zostały pozostałe ściany, będą też nowe schody przed wejściem głównym.

Rachunki za prąd idą w górę

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie