Po pięciu dniach oczekiwania, otrzymaliśmy odpowiedzi na pytania dotyczące obsługi prawnej urzędu.
W poniedziałek radni będą rozpatrywali zmiany do budżetu miasta. W uzasadnieniu do projektu uchwały prezydent Marian Jurczyk napisał, że proponuje zwiększyć kwotę "na zabezpieczenie wydatków związanych z opłatami sądowymi, wynikającymi ze znacznego wzrostu opłat sądowych spraw rozpoczynających się i opłat wynikających z wyroków sądowych". Biuro prasowe twierdzi, że to nieprawda.
- W projekcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2004 rok przygotowanym na sesję (...) zmniejszono kwotę odszkodowań o 32.000 zł - napisała Monika Streich.
Jesteśmy gotowi przyznać rację prezydentowi, bo jak wynika z informacji przekazanych przez biuro prasowe miasto wydało już wszystkie pieniądze przeznaczone na koszty postępowania sądowego, czyli 275.384 zł. Tym bardziej, że miasto już prowadzi 1150 spraw sądowych, a w przygotowaniu jest 80 kolejnych.
W tym roku na same odszkodowania miasto wydało 11,5 mln zł. Nie są to jedyne wydatki. Prezydent zapłacił 250 tys. zł prywatnym kancelariom prawnym. Kwota ta będzie rosła, bo prezydent zamierza zatrudnić na stałe zewnętrzną kancelarię.
W tej chwili pracuje w urzędzie 7 radców, choć etatów jest 13. W ciągu 8 miesięcy na ich wynagrodzenie poszło ponad 0,5 mln zł.
Teraz będą obsługiwali tylko 6 wydziałów, pozostałe przejmie prywatna firma wybrana w konkursie. Warunki konkursu nie zostały jeszcze ustalone. choć nieoficjalnym faworytem jest kancelaria Biel, Judek, Poczobut-Odlanicki. Nawet jeden z radców tej firmy został już członkiem rady nadzorczej Zakładu Wodociągów i Kanalizacji jako osoba blisko związana z urzędem miasta.