Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ponad 100 milionów złotych ZDiTM przeznaczył w ubiegłym roku na remonty i przebudowy dróg i chodników

Redakcja
Tylko w ramach modernizacji ulic poprawiona została nawierzchnia o łącznej powierzchni ponad 150 000 metrów kwadratowych. Remonty nakładek bitumicznych zrealizowano na kilkunastu ulicach, między innymi na odcinkach ulic Gryfińskiej, Kaszubskiej, Jana z Kolna, Bohaterów Warszawy, Cyryla i Metodego, Powstańców Wielkopolskich, Sikorskiego, Krakowskiej, Batalionów Chłopskich, Gdańskiej, Rydla, Sławomira, Szosie Stargardzkiej, Salomei czy Klonowica.
Tylko w ramach modernizacji ulic poprawiona została nawierzchnia o łącznej powierzchni ponad 150 000 metrów kwadratowych. Remonty nakładek bitumicznych zrealizowano na kilkunastu ulicach, między innymi na odcinkach ulic Gryfińskiej, Kaszubskiej, Jana z Kolna, Bohaterów Warszawy, Cyryla i Metodego, Powstańców Wielkopolskich, Sikorskiego, Krakowskiej, Batalionów Chłopskich, Gdańskiej, Rydla, Sławomira, Szosie Stargardzkiej, Salomei czy Klonowica.
Ponad 100 milionów złotych ZDiTM przeznaczył w ubiegłym roku na remonty i przebudowy dróg i chodników. W ramach inwestycji i bieżącego utrzymania poprawiła się jakość 200 000 metrów kwadratowych nawierzchni - to wielkość 200 lodowisk na Arkonce! Poprawiły się także warunki pieszych oraz rowerzystów.

Tylko w ramach modernizacji ulic poprawiona została nawierzchnia o łącznej powierzchni ponad 150 000 metrów kwadratowych. Remonty nakładek bitumicznych zrealizowano na kilkunastu ulicach, między innymi na odcinkach ulic Gryfińskiej, Kaszubskiej, Jana z Kolna, Bohaterów Warszawy, Cyryla i Metodego, Powstańców Wielkopolskich, Sikorskiego, Krakowskiej, Batalionów Chłopskich, Gdańskiej, Rydla, Sławomira, Szosie Stargardzkiej, Salomei czy Klonowica.

Najbardziej spektakularnym remontem zrealizowanym w minionym roku był ten przeprowadzony na Trasie Zamkowej. Objął on odnowienie obiektu oraz elementów jego wyposażenia, przebudowę oświetlenia, remont kanalizacji deszczowej, wprowadzenie stałej organizacji ruchu, naprawę powierzchni betonowych i stalowych, zabezpieczenia antykorozyjne, wykonanie chodników. Poprawiona została infrastruktura rowerowa. Po remoncie cykliści zjeżdżający z Trasy Zamkowej w ul. Jana z Kolna jadą wyregulowaną, wydzieloną ścieżką rowerową, która łączy się z istniejącą infrastrukturą. Zmodernizowane zostało także oznakowanie nawigacyjne na Odrze.

W rekordowym tempie zrealizowano ostatni etap prac. W ciągu 55 godzin prawie 100 osób pracowało, żeby umożliwić swobodny przejazd po obiekcie. Na odcinku ponad 2 kilometrów położono 2400 ton masy, a 15 samochodów wykonało 100 kursów! Do tego 6 walców, 3 rozściełacze, koparki, zamiatarki i mnóstwo ciężkiej pracy. Jedna z najważniejszych przepraw w mieście została otwarta na początku września.

Wiosną poprawiła się również nośność i szerokość wiaduktu nad koleją w ciągu ulicy Hożej. Wyremontowany obiekt stanowi bezkolizyjną przeprawę dla ruchu kołowego oraz pieszego w ciągu ul. Hożej, nad torami kolejowymi linii nr 406 (łącząca Szczecin z Trzebieżą). Ze względu na liczne uszkodzenia konstrukcji, niską klasę nośności oraz konieczność dostosowania szerokości jezdni (przęsło środkowe z 10,35 m na 14,46 m) i chodników do obowiązujących przepisów, przeprowadzono jego rozbudowę.

Bezpieczeństwo pieszych poprawiło się między innymi na ulicy Budziszyńskiej. Przed zrealizowaniem zadania wejście na istniejącą kładkę i przejście w okolicy torowiska było niewygodne i niebezpieczne. Wiele osób skracając sobie drogę przechodziło w niedozwolonych miejscach, narażając swoje zdrowie i życie. Po zakończeniu prac poprawiło się bezpieczeństwo i komfort pieszych i rowerzystów. Zakres robót budowlanych objął między innymi budowę kładki dla pieszych nad ul. Ustowską, budowę kładki dla pieszych nad torami PKP między ul. Budziszyńską a ul. Krzewinkową, budowę zejścia z kładki dla pieszych nad torami PKP na ul. Przy Ogrodach w formie schodów oraz szybu windowego, budowę oświetlenia kładek oraz ciągów pieszo-rowerowych, budowę odwodnienia kładek oraz ciągów pieszo-rowerowych, przebudowę kolidującego uzbrojenia, wykonanie elementów małej architektury i zieleni.

W 2018 roku nowy kształt i większą dostępność dla pieszych zyskały ulice Bogusława, Kwiatowa oraz Wiosenna. Zupełnie nową jakość zyskało skrzyżowanie ulic Chłopska/Swojska/Kolorowych Domów. W minionym roku kolejne ronda ułatwiły komunikację na skrzyżowaniu Walecznych i Mącznej, a także Niedziałkowskiego z Wąską oraz kilku na Niebuszewie.

Nowe oświetlenie i wyczekiwany przez pieszych chodnik pojawił się w tym roku na ulicy Nehringa na odcinku od Pokoju do Golęcińskiej. W ramach zadania rozebrany został istniejący chodnik po prawej stronie ulicy Nehringa na odcinku około 390 m (od ul. Szosa Polska do wysokości Rodzinnych Ogrodów Działkowych) i zbudowany został nowy (od ulicy Pokoju do Golęcińskiej). Długość nowego ciągu pieszego to 1438 mb. Pracami objęte były również zjazdy, pojawiły się nowe kosze na śmieci, barierki poprawiające bezpieczeństwo pieszych i, co najważniejsze, energooszczędne oświetlenie.

Bezpieczniej na ulicach jest także dzięki ledowemu, energooszczędnemu oświetleniu. Nowe latarnie pojawiły się m.in. na ulicach: Puckiej, Elbląskiej oraz Tczewskiej.

Kierowcy z zadowoleniem przyjęli informację o kolejnych urządzeniach wyświetlających czas światła zielonego, pojawiły się one między innymi skrzyżowaniach Wszystkich Świętych/Niny Rydzewskiej, Taczaka/Łukasińskiego, Santocka/Jodłowa, Santocka/Witkiewicza oraz kilku innych. W Szczecinie liczniki można teraz spotkać na 52 skrzyżowaniach, łącznie urządzeń jest ponad 400.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński