Pomysł na tramwaj do Mierzyna wraca po dwóch latach. Mieszkańcy chcą konsultacji

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Wizualizacja przedstawiają widok od północy na pętlę u granic Mierzyna
Wizualizacja przedstawiają widok od północy na pętlę u granic Mierzyna UM Szczecin
Osiedlowcy z Gumieniec wyszli z pomysłem przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących budowy nowej linii tramwajowej do granic Mierzyna. Pismo trafiło do prezydenta Szczecina.

- W imieniu mieszkańców wnioskuję o przeprowadzenie konsultacji społecznych z mieszkańcami Miasta Szczecin, których celem jest zebranie propozycji, uwag i wniosków dotyczących budowy torowiska do pętli tramwajowej Mierzyn - czytamy w liście Andrzeja Kamrowskiego, wiceprzewodniczącego Rady Osiedla Gumieńce do Piotra Krzystka, prezydenta Szczecina. - Konsultacje powinny być przeprowadzone w roku bieżącym przed przyjęciem budżetu na 2022 rok w formule otwartej ankiety.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Będzie więcej kontroli w komunikacji miejskiej w Szczecinie. Gapowicze na celowniku. Powód? Zasilenie budżetu Szczecina

To powrót do inwestycji odstawionej w 2019 roku na boczny tor. Dlaczego wtedy nie doszła do skutku?

Wówczas unieważnione zostało postępowanie przetargowe na budowę torowiska i pętli tramwajowej do granic Mierzyna. W postępowaniu przetargowym wpłynęło aż 6 ofert, których ceny przekraczały zakładany budżet na inwestycję, czyli 64 100 000 zł. Miasto Szczecin zdecydowało się wykluczyć jednego wykonawcę z postępowania przetargowego.

Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum polsko-hiszpańskie Balzola, które wyceniło swoje usługi na prawie 90 mln zł. Czy rezygnacja z najtańszej oferty, czyli, którą złożyło wspomniane konsorcjum była korzystna? Tak, biorąc pod uwagę wieści ze stolicy Dolnego Śląska. W grudniu 2018 roku Wrocławskie Inwestycje wyrzuciły z placu budowy hiszpańską firmę Balzola, która zajmowała się przebudową ulic Hubskiej i Pułaskiego. Powód to opóźnienie inwestycji.

Co będzie dalej z pomysłem?

- Jesteśmy w fazie przedrealizacyjnej. Stąd konsultacje społeczne. Zanim ogłoszony zostanie przetarg, chcemy poznać opinie mieszkańców co do zakresu tego zadania. Zwłaszcza w temacie dotyczącym zagospodarowania zieleni - mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.

Według informacji z początków tego roku, Wydział Inwestycji Miejskich zapewnia, że budowa linii na Gumieńcach będzie realizowana z chwilą uzyskania dofinansowania w perspektywie unijnej 2021 - 2027 roku.

Przypomnijmy, że chodzi o budowę torowiska do nowej pętli tramwajowej Mierzyn, która obejmuje przebudowę trasy tramwajowej na odcinku od Ronda Gierosa do ul. Kwiatowej z dobudową drugiego toru oraz budowę nowego odcinka torowiska dwutorowego od ul. Kwiatowej do nowo projektowanej pętli Mierzyn.

W ramach prac przebudowana zostanie północna jezdnia ulicy Ku Słońcu na odcinku od ul. Krętej do ul. Przygodnej. Dodatkowo prace obejmą również wymianę nawierzchni i przebudowę istniejącej ścieżki rowerowej po północnej stronie ulicy, budowę dwóch parkingów rowerowych, budowę budynku dyspozytorsko-socjalnego, podstacji trakcyjnej oraz systemu monitoringu wizyjnego na pętli tramwajowej Mierzyn.

ZOBACZ TEŻ:

Mierzyn zasłynął w historii w XIX wieku.  W czasie wojen napoleońskich, 29 października 1806 r. w domu pastora w Mierzynie podpisano akt kapitulacji pruskiej twierdzy Szczecin, po czym wojska francuskie, dowodzone przez Lassalle'a weszły do miasta i zajęły je na okres 7 lat. W XIX wieku w wieś liczyła 724 osoby, a w 1939 r. 2 tysiące mieszkańców.Przed II wojną światową znajdowała się tu fabryka motocykli Alba.  Powstała w 1918 roku. Jej właścicielem był Albert Baruch. Produkcja obejmowała jednoślady, silniki motocyklowe i części zamienne. Jeden z pojazdów można oglądać w Muzeum Techniki i Komunikacji Zajezdnia Sztuki w Szczecinie.

Tak wyglądał dawniej Mierzyn. Zasłynął z produkcji motocykli...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Mniej wina w Europie

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Z Gumieniec
Dopiero co zakończyła się przebudowa/modernizacja pętli tramwajowej Gumieńce za blisko 4mln zł. W takim razie po co to było robione? Czy ktoś odpowiada za planowanie inwestycji i wydawanie pieniędzy? Jesli ruszy budowa nowej pętli, to te 4mln tak jakby wyrzucić do sedesu.
S
Szczecinianin
Wyrzucić ponad 64 mln złotych, tylko po to, żeby "przesunąć" przystanek końcowy o kilkaset metrów, to kpina i brak wyobraźni.

Może w ogóle poprowadzić torowisko pod same drzwi wejściowe CH STER wraz z wcześniejszym przystankiem NŻ MC donalds, a potem Castorama? Jak sie bawić za publiczne pieniądze, to się bawić :)

Szczecin ma o wiele więcej ważniejszych potrzeb.
Dodaj ogłoszenie