(fot. Fot. Materiały policji)
- To realne zagrożenie zwiększa się w związku z wakacjami, dlatego wzorem lat poprzednich po raz kolejny chcemy ostrzec nie tylko mieszkańców naszego województwa, ale również turystów - mówi Wojciech Olbryś, komendant KWP Szczecin.
Policjanci dzięki dofinansowaniu z Urzędu Marszałkowskiego ( 15 tys zł.) przygotowali 3000 plakatów, oraz billboardy. Plakaty pojawiają się w klubach, na dyskotekach, oraz na trasach prowadzących nad morze.
- Plakaty pokazują ten aspekt handlu ludźmi, który najczęściej kojarzy się odbiorcy z tym zagrożeniem - mówią policjanci. - Zniewolone kobiety, potraktowane jako przedmiot transakcji finansowej. Ten wizerunek ma działać na wyobraźnie odbiorcy i pokazać tę szczególnie ciężką i dramatyczną sytuację.
Kampania kierowana jest głównie do osób wyjeżdżających za granicę, na wakacje, lub w poszukiwaniu pracy. Stworzono trzy rodzaje plakatów, stosowanych zamiennie z hasłami: "Świeży towar", "Nie bądź towarem i nie daj się sprzedać" oraz "A miałaś być kelnerką…
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?