Nalewak, z którego zatankowano do cysterny milionową tonę AdBlue uruchomiła Anna Tarocińska z zarządu Grupy Azoty Police i laureatka plebiscytu "Kobieta Roku Pomorza Zachodniego" naszej redakcji.
- Coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące ochrony środowiska wymuszają redukcję szkodliwych substancji powstających w wyniku spalania ropy i produktów ropopochodnych. W przypadku samochodów ciężarowych z silnikami wysokoprężnymi stosowanie NOXy (polska nazwa produktu), jest jedyną skuteczną metodą pozwalającą sprostać wymogom europejskiego standardu emisji spalin - tłumaczy Przemysław Borowiecki z GA Police. - Większość produkowanych obecnie ciężarówek, a także znaczna część samochodów osobowych wyposażona jest w system SCR, redukujący tlenki azotu właśnie dzięki wykorzystaniu wodnego roztworu mocznika.
Substancja ta jest wtryskiwana przed katalizatorem znajdującym się w układzie wydechowym samochodu. W wyniku zachodzących reakcji powstają zupełnie niegroźne dla środowiska azot i para wodna.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?