- 13 grudnia 1981 roku dzieci obudziły się i w telewizji nie było "Teleranka". Dziś my wszyscy obudziliśmy się i nie było porannych audycji radiowych i programów telewizyjnych, nie było reportaży w portalach lokalnych i ogólnokrajowych - mówi Stanisław Kaup, przewodniczący SMD Szczecin - Rząd PiS - już za niedługo - może sprawić, że media komercyjne: prasa, radio i telewizja będą musiały płacić ogromny haracz od reklam, co spowoduje, że rynek mediów może zostać uszczuplony. Będą media, które nie podołają opłatom z tytułu tego podatku. Stąd nasz happening.
Happening to wyraz sprzeciwu wobec projektu ustawy „o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów”.
Pomysł dotyczy nowego podatku obejmującego wszystkich dostawców usług medialnych, nadawców, podmioty prowadzące kino, podmioty umieszczające reklamę na nośniku zewnętrznym reklamy oraz wydawców. W przypadku prasy ma on wynieść 12 procent.
CZYTAJ WIĘCEJ:
CZYTAJ TAKŻE:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?