Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pogoń Szczecin: Aktywizacja fanów się udała

Maurycy Brzykcy
Dobra frekwencja na meczu Pogoń-Górnik. Jak to utrzymać?
Dobra frekwencja na meczu Pogoń-Górnik. Jak to utrzymać?
W sobotę mieliśmy na stadionie drugą najwyższą frekwencję w sezonie. Teraz trudniejsze zadanie: jak utrzymać taką liczbę widzów na kolejne mecze.

Trudno czasami zgadnąć, ilu widzów może przyjść na mecz Pogoni. Oczywiście, jeżeli jest rywalem jest Legia czy Lech, to frekwencji powyżej 10 tysięcy można się spodziewać. Tak było w pierwszym meczu Pogoni w tym sezonie u siebie. Zobaczyć w akcji mistrza Polski przyszło ponad 12 tysięcy widzów i to mimo mało sprzyjających cen biletów i karnetów. Później było już gorzej, a gdy na konfrontacji z Podbeskidziem Bielsko-Biała stawiło się niewiele ponad 4 tysiące fanów, władze klubu wiedziały, że muszą zareagować.

- Ceny były trudne do zaakceptowania. Umiemy uderzyć się w pierś - mówił o planowej obniżce cen prezes Pogoni, Jarosław Mroczek. Klub opuścił ceny wejściówek i karnetów dość znacznie, a dodatkowo na spotkanie z Górnikiem Zabrze wpuścił za darmo studentów, którzy dopiero zaczęli rok akademicki. Oprócz tego w Szczecinie, i nie tylko, Pogoń zorganizowała sporo akcji marketingowych, zachęcających do odwiedzenia obiektu przy ul. Twardowskiego.

Cel został osiągnięty. Ponad 9 tysięcy widzów to już liczba, która może cieszyć. Dodatkowo doping także wyglądał lepiej. Nie było wulgaryzmów, a kibice bawili się grzecznie. Prezes Mroczek podziękował za to osobiście w liście do fanów. Pal licho wynik, bo tak słaby mecz Portowcom pewnie przydarzy się tylko raz w rundzie. Ważne, że fani doceniają w tym sezonie niezły futbol prezentowany przez drużynę trenera Dariusza Wdowczyka oraz fakt, że nudne i bezbarwne spotkania w tym sezonie nie mają właściwie miejsca, a co nagminnie zdarzało się w ostatnich latach. Do końca roku Pogoń u siebie zagra jeszcze z Koroną Kielce, Piastem Gliwice, Zagłębiem Lubin, Zawiszą Bydgoszcz oraz Jagiellonią Białystok. Nazwy klubów na kolana nie powalają, ale to przecież nie o to chodzi. Klubowi i wszystkim wkoło zależy na tym, by na spotkania przychodziła stała liczba 9-10 tysięcy fanów.

Trudno będzie tego dokonać, ale próbować warto. Pogoń na mecz z Koroną (26 października) przygotowała nową akcję, skierowaną tym razem do uczniów szkół średnich - "Temat: goń na Pogoń". Znowu dla uczniów przygotowane są darmowe wejściówki, ale muszą się oni trochę postarać. Pierwszy etap to zgłoszenia szkół przez nauczycieli, pedagogów lub kadrę dyrektorską. Zgłoszenie, które można składać do końca tygodnia - 13 października, powinno zawierać pełną nazwę szkoły oraz pieczęć (wnioski dostępne są na stronie pogonszczecin.pl). Zgłoszonym i zweryfikowanym placówkom Pogoń zakłada "wydarzenia" na portalu społecznościowym Facebook.

Wydarzenia nazwane będą w sposób "Szkoła goni na Pogoń - Korona" (np. LO V goni na Pogoń - Korona). Zadaniem uczniów jest zgromadzenie jak największej grupy użytkowników facebooka do swojego wydarzenia (nie muszą to być uczniowie szkoły). W dniach 14-21 października uczniowie zapraszają do swoich wydarzeń jak największą grupę osób. Wygra placówka, która w swoim wydarzeniu, w rubryce "wezmą udział" będzie mieć najwięcej gości. 22 października Pogoń ogłosi zwycięzcę. Uczniowie zwycięskiej placówki, na podstawie legitymacji szkolnej, mecz z Koroną obejrzą za darmo z sektora nr 9. Muszą oczywiście mieć wyrobioną kartę kibica.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński