Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pogoń silną marką szczecińskiego sportu. Sześć klubów podpisało porozumienie

Maurycy Brzykcy
Sześć szczecińskich klubów podpisało dziś porozumienie o wspólnym budowaniu marki Pogoni.
Sześć szczecińskich klubów podpisało dziś porozumienie o wspólnym budowaniu marki Pogoni. Andrzej Szkocki
Sześć szczecińskich klubów sportowych podpisało dziś porozumienie. Głównym celem jest budowanie silnej marki Pogoni.

Porozumienie podpisali przedstawiciele i prezesi Pogoni Szczecin (piłka nożna), Pogoni' 04 Szczecin (futsal), King Wilków Morskich Szczecin (koszykówka mężczyzn), Pogoni Baltica Szczecin (piłka ręczna kobiet), Pogoni Handball Szczecin (piłka ręczna mężczyzn) oraz SEJK Pogoni Szczecin (żeglarstwo). Podpisanie deklaracji o budowaniu silnej marki klubu odbyło się w Czerwonym Ratuszu, czyli w historycznej siedzibie Pogoni.

Pogoń niemal od początku swojego istnienia była klubem wielosekcyjnym. W szczytowym momencie pod jej szyldem i w jej barwach działało aż 13 sekcji. Obok wiodącej piłki nożnej, były to też piłka ręczna kobiet i mężczyzn, boks, koszykówka, żeglarstwo, szachy, lekka atletyka, siatkówka, pływanie, tenis stołowy, zapasy oraz gimnastyka artystyczna.

- Widzę, że na tym naszym spotkaniu przeważają ludzie, którzy pamiętają poprzednie dekady i wielosekcyjność Pogoni - powiedział prezes piłkarskiej Pogoni, Jarosław Mroczek. - Różne drużyny Pogoni występowały w różnych ligach, nie tylko w ekstraklasie. To była prawdziwa Duma Pomorza. Później zmienił się ustrój, a kapitalizm spowodował inne podejście do sportu. Dopiero później powstały kluby, które starały się nawiązywać do tych czasów.

W poprzednim roku Pogoni udało się nabyć stałe prawa do nazwy oraz loga. Szybko po tym władzom piłkarskiej Pogoni przyszedł pomysł, by połączyć siły z innymi klubami i wspólnie budować markę samego klubu. Oczywiście nikt nie mówi o połączeniu wszystkich klubów w jeden organizm. Każdy jest osobnym podmiotem, w niektórych wypadkach nawet spółką.

- Nie będziemy tworzyć wspólnego podmiotu, ale chcemy funkcjonować pod jedną nazwą - przyznał prezes Mroczek. - Oddzielną osobowość prawną chcemy każdemu z podmiotów pozostawić. Dziś jesteśmy dumni z tego, że doszliśmy do porozumienia. Pogoń to jedna z najlepszych marek w mieście, województwie. Wydaje się, że warto, bowiem przez to promocja samej Pogoni w kraju będzie skuteczniejsza - dodał prezes Mroczek. - Celem grupy roboczej, którą właśnie powołaliśmy, jest praca na rzecz rozwoju sportu w Szczecinie, a także rozwoju Szczecina przez sport.

Kiedyś sekcje w Pogoni były ze sobą bardzo zżyte. Trenowały w tych samych obiektach, jeździły razem na obozy przygotowawcze, dopingowały się wspólnie podczas spotkań. Z takich relacji zrodziło się nawet kilka związków damsko-męskich. Sekcje Pogoni ustawiały także pod siebie terminarze, tak, by kibice mogli w weekend zobaczyć kilka spotkań. Teraz będzie to trochę trudniejsze, bowiem godziny i dni spotkań często ustalają telewizje.

- Na pewno bardzo pocieszające w tym wszystkim jest to, że tyle środowisk się połączyło. Jest rywalizacja także o kibica, sponsorów, patronów. Dzięki połączeniu sił, te zabiegi będą wspólne i skuteczniejsze - powiedział na spotkaniu marszałek województwa, Olgierd Geblewicz.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński